Hallo allemaal,
Onlangs heb ik een woning gekocht welke ik wil (laten) voorzien van zonnepanelen.
Hiervoor ontvang ik graag jullie advies:
- Zijn de prijzen uit de offertes realistisch? Vergeleken met andere posts vind ik Aanbieder 1 erg duur. Aanbieder 2 lijkt redelijk goedkoop.
- Ik verwacht in de toekomst meer elektriciteit te gaan gebruiken (elektrische auto, van het gas af). Raden jullie aan hier nu al rekening mee te houden? Of beter in 2 stappen installeren?
- Wat is beter i.v.m. de schaduw op het platte dak: micro-omvormers of solaredge met optimizers?
- Hebben jullie nog andere opmerkingen / adviezen?:strip_exif()/f/image/F1SakXRbDMsmByQKYFx5XvGK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wpnBq5lVE8e7V7tg5IXA2xPq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M4dlBVs7aV3mwIpXhZXcsS8q.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/RdB8lt9ovHZZVdllWpXjIV9O.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/jKD7e0CsYCTafK1a7aQJ9WnW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c0Pcof25ZRHtZ0KEyxMXfN83.jpg?f=fotoalbum_large)
Offerte 2: 11 zuid en 11 west, micro-omvormers, €1,77/Wp
:strip_exif()/f/image/9QMxFzwn7Eh77SgO7q3gPGQJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xyfwR2dKPvGrRHspOKuYAVTE.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Uj8Sdygpa3WytDtB5iORL09z.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/bsYpnhU6ImbgoROPbk1u6rRu.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd naar jullie advies!
Onlangs heb ik een woning gekocht welke ik wil (laten) voorzien van zonnepanelen.
Hiervoor ontvang ik graag jullie advies:
- Zijn de prijzen uit de offertes realistisch? Vergeleken met andere posts vind ik Aanbieder 1 erg duur. Aanbieder 2 lijkt redelijk goedkoop.
- Ik verwacht in de toekomst meer elektriciteit te gaan gebruiken (elektrische auto, van het gas af). Raden jullie aan hier nu al rekening mee te houden? Of beter in 2 stappen installeren?
- Wat is beter i.v.m. de schaduw op het platte dak: micro-omvormers of solaredge met optimizers?
- Hebben jullie nog andere opmerkingen / adviezen?
Foto's
:strip_exif()/f/image/F1SakXRbDMsmByQKYFx5XvGK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wpnBq5lVE8e7V7tg5IXA2xPq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M4dlBVs7aV3mwIpXhZXcsS8q.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/RdB8lt9ovHZZVdllWpXjIV9O.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Grootste gedeelte plat dak (vanwege lichtkoepel). Gehele dak aan de voorkant (west). Achterkant (oost) minder i.v.m. dakkapel.Schaduw
Op plat dak 's ochtends schaduw van de garage van de buurman (ook te zien op de foto) en 's avonds schaduw van m'n huis. Op het dak op west geen schaduw.Jaarverbruik
Onzeker omdat we pas ingetrokken zijn en nu split-unit airco's gebruiken om te verwarmen. Vorige bewoners gebruikten ~5000 kWh per jaar maar stookten ook nog gedeeltelijk met gas.Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase. Van plan na de huidige auto elektrisch te gaan rijden, dus 3-fase staat wel op de planning.Budget en doel
Doel elektriciteitsrekening verlagen (met huidig en toekomstig verbruik). Budget ~€15000.Wie gaat het project uitvoeren
Installateur.Bijhouden van data
Wel graag opgewekte energie kunnen zien, liefst per paneel.Reeds verkregen offertes
Aanbieder 1
Offerte 1: 16 panelen oost/west, micro-omvormers, €1,81/Wp:strip_exif()/f/image/jKD7e0CsYCTafK1a7aQJ9WnW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c0Pcof25ZRHtZ0KEyxMXfN83.jpg?f=fotoalbum_large)
Offerte 2: 11 zuid en 11 west, micro-omvormers, €1,77/Wp
:strip_exif()/f/image/9QMxFzwn7Eh77SgO7q3gPGQJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xyfwR2dKPvGrRHspOKuYAVTE.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanbieder 2
Offerte: 11 zuid en 11 west, SolarEdge, €1,26/Wp:fill(white):strip_exif()/f/image/Uj8Sdygpa3WytDtB5iORL09z.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/bsYpnhU6ImbgoROPbk1u6rRu.jpg?f=fotoalbum_large)
Regio
LimburgIk ben benieuwd naar jullie advies!