Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 14:35
Onlangs een Philips OLED806 TV geïnstalleerd. Deze heeft 2 aangesloten HDMI apparaten: een AppleTV en een PS5. De interne speakers van de TV zijn uitgeschakeld, geluid komt uit een Sonos Soundbar die met toslink kabel optisch aangesloten is op de TV.
Het probleem is dat het geluid van de HDMI-inputs regelmatig niet werkt. Ik zie dat de Sonos keurig naar TV-input overschakelt, maar geen geluid binnen krijgt. Wanneer ik de TV dan uit/aan zet gaat alles spontaan weer werken. Ook wanneer ik even naar een van de ingebouwde media apps van TV schakel, waarbij geluid direct weer werkt, en weer terug naar HDMI, werkt alles weer naar behoren.

Ik heb de volgende opties al geprobeerd:
  • TV volledig terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren
  • Andere HDMI poorten testen
  • ARC geforceerd uitgezet in de TV (De Sonos ondersteunt dit niet)
  • Toslink kabel los/vast
  • Sonos even naar iets anders overschakelen zoals Spotify en weer terug naar TV-input
Dit levert allemaal niets op.

Voordat ik deze TV installeerde had ik een LG OLED uit 2018 waarop exact dezelfde apparatuur aangesloten was. In die opstelling werkte het geluid altijd perfect.

Uiteraard heb ik contact opgenomen met leverancier HelloTV. Zij raden me aan om contact op te nemen met Sonos. Dit moet ik nog even doen maar ik weet zeker dat het niets met de Sonos apparatuur te maken heeft.
Verder raden ze me bij HelloTV doodleuk aan om de Sonos Soundbar maar te vervangen door een model die ARC ondersteunt (à €999) en dan geluid via HDMI te laten lopen 8)7

Hebben jullie nog tips van dingen die ik zou kunnen proberen om het probleem permanent op te lossen?

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoft
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:21
Dit is een bekend probleem van Philips. Op internet genoeg erover te vinden. Ik heb ook de Oled 806 serie i.c.m. een Sonos ARC. Bij mij ook weg vallende geluid via HDMI (earc). Er staat een case open bij Philips en die geven aan dat het nog even duurt voordat ze dit hebben verholpen.

Er is inmiddels wel een update beschikbaar (update 21 oktober) die dit misschien moet verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
Inmiddels ben ik al aan m'n 2e mainbord en zijn de problemen erger dan ooit tevoren. Hoewel het geluid nu bijna altijd prima werkt, zeker bij het opstarten van de TV. Herstart de TV zichzelf continu op willekeurige momenten. Zo kan je soms 20 mins ongestoord prima TV kijken en andere keren herstart hij zich in diezelfde periode 4 tot 5 keer. Daarbij komt er meerstal eerst een gigantische piep uit alle speakers, wordt het scherm zwart maar blijft Ambilight branden en komt vervolgens het Philips logo in beeld, gevolgd door een Android animatie en daarna kan je weer verder kijken.

Enfin, ze komen zometeen het 3e mainbord plaatsen. Hopen dat het dan eindelijk opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:28
Klinkt als een rendez-vous
Willekeurig opnieuw opstarten
Geluids problemen
Mainboard vervangen

Ik ben verbaasd dat Philips (TP vision) nog steeds deze problemen heeft. En ze aangeven dat t nog even duurt voordat ze t oplossen. Al (minimaal) vanaf 2010??!!

Heb zelf een philips 9705 met dezelfde issue's (12 jaar oud inmiddels, en diverse mainboards vervangen etc etc)
Enfin, was het orienteren voor een vervangend toestel. Bovenstaande problemen (oa geluids issues) doet me dan ook besluiten om Philips los te laten. Blijkbaar wil / kan Philips (TP vision) op dit gebied geen progressie maken. Jammer want de ambilight feature vind ik wel een toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
Inmiddels zit moederbord 3 er in en heb ik weer exact dezelfde audio issues als met het eerste bord. Het spontaan rebooten is nu wel klaar dus ik vrees dat ik het maar laat voor wat het is.
Dit is uiteraard wel de laatste Philips TV die ik ooit koop en ik blijf ook uit de buurt van TVs die op Android draaien, ik heb een donkerbruin vermoeden dat het OS bijdraagt aan de problematiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:10
Ik overweeg ook om deze tv te kopen. Nu lees ik deze issues. Is dit alleen wanneer je via earc audio terug naar je soundbar stuurt?

Mijn setup is

hdmi devices -> receiver -> tv

Kan ik dan ook problemen verwachten met deze tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:00

FeaR

In GoT we trust

segil schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:59:
Ik overweeg ook om deze tv te kopen. Nu lees ik deze issues. Is dit alleen wanneer je via earc audio terug naar je soundbar stuurt?
Dat is in deze TS niet aan de orde. Althans, ik lees dat er over S/PDIF terug wordt gegaan naar een audio device. Geluid gaat wel via de TV, net als met HDMI ARC.
Mijn setup is

hdmi devices -> receiver -> tv

Kan ik dan ook problemen verwachten met deze tv?
Puur qua audio niet. Alle externe bronnen naar de receiver zorgt ervoor dat de receiver via HDMI Processing de audio al afvangt, alleen beeld wordt nog naar de TV gestuurd. In deze setup bereikt audio nooit de TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1