Offerte uitbouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique|IA
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
Dag tweakers,

Wij zijn voornemens om een uitbouw van 10m2 te realiseren. Inmiddels zijn de eerste offertes binnen en ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken. Enerzijds omdat ik weinig referentiekaders heb (in 2016 huis laten bouwen, toen koste 2m uitbouw nog 12.000..), anderzijds omdat in het verleden slechte ervaringen heb gehad en ik wel van het uitzoeken ben en in die combinatie al gauw het gevoel krijg dat ik genaaid wordt als ik prijzen van bouwmaterialen vergelijk met wat ik als particulier online kan bestellen.

Zo heeft de ene offerte het over 500 euro kosten voor het afvoeren van materiaal (zelf een bak voor puin huren kost nog niet de helft), de ander rekent 700 euro voor het plaatsen van 10m2 staalmatten inclusief manuren. Of wat dacht je van een stelpost van 6000 euro voor stopcontacten en aansluiting inductie. 460 euro aan uren (is rond de 10 uur schat ik bij een zzp loon) om 10m2 gipsplaatjes vast te nagelen.

Wellicht dat dit momenteel de gangbare prijzen zijn in de bouw maar ik zit gemiddeld aan 3500-4000 euro per m2. Zou je dat omrekenen naar een standaard 2-onder-1 kap woning (150m2) dan praat je over 600.000 casco en moet je de grond nog.. dat zijn dure meters. Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen? Als dit gewoon marktconform is op dit moment hoor ik dat uiteraard ook graag.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 61% gewijzigd door MagniArtistique|IA op 10-10-2022 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:20
Nee, natuurlijk kunnen wij niets zinnigs zeggen zonder details. De gefragmenteerde voorbeelden geven geen totaalbeeld. Die rode bak wordt bijvoorbeeld niet vanzelf gevuld. Inductiestroom? Nog nooit van gehoord. Kortom laat gewoon de hele offertes zien (geanonimiseerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique|IA
coinman63 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:12:
Nee, natuurlijk kunnen wij niets zinnigs zeggen zonder details. De gefragmenteerde voorbeelden geven geen totaalbeeld. Die rode bak wordt bijvoorbeeld niet vanzelf gevuld. Inductiestroom? Nog nooit van gehoord. Kortom laat gewoon de hele offertes zien (geanonimiseerd).
Genoteerd, en geupdated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36

paQ

MagniArtistique|IA schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:08:

Zo heeft de ene offerte het over 500 euro kosten voor het afvoeren van materiaal (zelf een bak voor puin huren kost nog niet de helft),
klopt, maar daar mag dan ook 0 sloopafval in zoals staal, leidingen, kunststof, isolatie, hout, glas enz

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:21
Op iedere post zit wel wat marge. De post tegelwerk voor devloer en sde post stopcontacten/hwa verleggen zijn wel aan de erg dure kant.

Als je nog een paar offertes hebt zal het misschien 5k goedkoper uit kunnen komen maar ik denk niet veel minder.

Ik zou ook vooral goed overleggen wat er met meerwerk gebeurt en wat afwerking et

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06 12:57
Om te beginnen, de prijs is niet zo raar naar mijn inzien. Het zal vast goedkoper kunnen, maar je kan ook zeker duurdere offertes krijgen. Wij hebben vorig jaar november een uitbouw van 12m2 laten realiseren voor €40.000 ex. btw. In onze uitbouw was wel opgenomen dat de gehele begane grond werd gestuct, wat meer elektra werk, verlaagd plafond begane grond en nieuwe binnendeuren. Wij hadden geen vloerverwarming of tegels. In die zin is het redelijk vergelijkbaar met elkaar.

Wat me opvalt:
  • 12 weken een schaftkeet & toilet? Wij betaalden €157 voor 5 weken schaftkeet & toilet. Gaan ze er echt 12 weken over doen, dat is een lange tijd.
  • Cementdekvloer is duur t.o.v. onze offerte. Wij betaalden €400 voor 7cm all-in.
  • Waarom zit hwa verleggen in een stelpost, dit is standaard werk voor een loodgieter en een offerte is zo gemaakt
Verder zou ik me niet zo druk maken om het afval, volgens mij zit je daar met €550 best netjes. In die €550 zit namelijk ook dat ze het netjes scheiden, je oprit schoon houden en dat je straks niet gezeur krijgt mocht die bak er toch wat langer moeten staan of te vol zit.

Ik zou je nog wel aanraden om alle offertes naast elkaar te leggen en per onderwerp te kijken hoeveel iets kost en waar het verschil in zit. Dan kan je ook vragen gaan stellen en zien waar ze mogelijk te veel marge pakken of iets verkeerd inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

racemichel schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:39:
Op iedere post zit wel wat marge. De post tegelwerk voor devloer en sde post stopcontacten/hwa verleggen zijn wel aan de erg dure kant.
ja, maar zo zijn er wel meer zaken die tot op de bevestigingsmateriaal zijn gespecificeerd, maar stelpost schuifpui: mja... doe maar 6000

Die regels zijn natuurlijk dik naar boven afgerond. Als je er zo een paar tussen hebt zitten, dan kan het best wel oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:18
Daarom zijn het ook stelposten: de aannemer weet ook niet precies wat hij moet ramen. Als opdrachtnemer heb je dan nog wat bewegingsvrijheid want qua tegels bv liggen de m2 prijzen soms mijlenver uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

loeberce schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:48:
Daarom zijn het ook stelposten: de aannemer weet ook niet precies wat hij moet ramen. Als opdrachtnemer heb je dan nog wat bewegingsvrijheid want qua tegels bv liggen de m2 prijzen soms mijlenver uit elkaar.
Ik doelde meer op wat @Remz aanhaalt.
Dergelijke offerteregels zijn prima te specificeren of offreren.
Nu lijkt het net alsof er een (te groot) bedrag wordt bedacht, om in elk geval er goed mee weg te komen.

en ik neem aan dat TS toch een pui in zijn gevel wilt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique|IA
paQ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:00:
[...]

Ik doelde meer op wat @Remz aanhaalt.
Dergelijke offerteregels zijn prima te specificeren of offreren.
Nu lijkt het net alsof er een (te groot) bedrag wordt bedacht, om in elk geval er goed mee weg te komen.

en ik neem aan dat TS toch een pui in zijn gevel wilt :+
Zeker. Het zou zomaar kunnen dat de aannemer uit is gegaan van de uiterste situatie? Zo zal ik zelf ook een deel uitvoeren (afgraven, materiaal klaarleggen, etc). Dat lijkt hier ook nog niet in verwerkt. Maar ik vond het wel fors.

[ Voor 4% gewijzigd door MagniArtistique|IA op 10-10-2022 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 13:53
Het probleem in deze tijd is; als je zelf niet handig bent betaal je de hoofdprijs.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 14-07-2023 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14:32
Serpz0r schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:10:
Het probleem in deze tijd is; als je zelf niet handig bent betaal je de hoofdprijs.
Dat lijkt wel zo ja. Wij plaatsen zelf een uitbouw van 44 m2, volgens de begroting komen we op ongeveer € 22.500,-.

Betekent wel een paar weekenden zelf doorpakken, maar als ik zie wat het mij oplevert met dit soort offertes is dat het wel waard.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique|IA
FrankSpin schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:56:
Kan je niet groter uitbouwen? Veel dingen hebben een bepaalde basisprijs. Waarschijnlijk ben je bijvoorbeeld voor uitbouw van 15 m2 maar paar duizend euro meer kwijt en gaat je m2 prijs behoorlijk naar beneden toe.

Alles is nog steeds super duur. Als het kan wachten zou ik het 12 maanden uitstellen. Grote kans dat je dan zelfde krijgt voor 10k minder
We willen eigenlijk nòg een semi uitbouw, maar dan van om en nabij de 18m2 in het verlengde van de garage. Wel met cementvloer, schuifpui en gemetseld maar hoeft niet volledig geïsoleerd. Wellicht die er eens bij uit vragen. Scheelt toch een tweede keer afvoeren, schaftkeet, verzekering, etcetera.

[ Voor 5% gewijzigd door MagniArtistique|IA op 10-10-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

paQ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

ja, maar zo zijn er wel meer zaken die tot op de bevestigingsmateriaal zijn gespecificeerd, maar stelpost schuifpui: mja... doe maar 6000

Die regels zijn natuurlijk dik naar boven afgerond. Als je er zo een paar tussen hebt zitten, dan kan het best wel oplopen.
Alle regels die de aannemer zelf kan doen zijn netjes uitgesplitst maar iets als een schuif pui is nogal afhankelijk van keuzes van de klant en zijn nogal fluctuerende prijzen dus ik snap de stel post wel. Ik zou hem wel vragen om de arbeid uit de post wel in te schatten.

Maar offertes zijn alleen maar een papieren werkelijkheid en volledig afhankelijk van de bijbehorende aannames en standaarden van de aannemer; kop koffie erbij en samen met de aannemer per post door de offerte lopen, dan wordt vanzelf duidelijk waar “het vlees” zit en waar de onderhandelingsruimte zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique|IA
lex schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:27:
[...]

Alle regels die de aannemer zelf kan doen zijn netjes uitgesplitst maar iets als een schuif pui is nogal afhankelijk van keuzes van de klant en zijn nogal fluctuerende prijzen dus ik snap de stel post wel. Ik zou hem wel vragen om de arbeid uit de post wel in te schatten.

Maar offertes zijn alleen maar een papieren werkelijkheid en volledig afhankelijk van de bijbehorende aannames en standaarden van de aannemer; kop koffie erbij en samen met de aannemer per post door de offerte lopen, dan wordt vanzelf duidelijk waar “het vlees” zit en waar de onderhandelingsruimte zit.
We gaan zeker nog met aannemer(s) zitten. Is het gebruikelijk dat de offerte tot op de cent vastgezet wordt? Zo kan ik mij best voorstellen dat als uren lager uitvallen er minder betaald hoeft te worden. Maar wie monitort dat? Wat als de offerte waarop ik nu akkoord geef volgend jaar (met gunstigere inkoopprijzen) gerealiseerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

MagniArtistique|IA schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:10:
[...]

We gaan zeker nog met aannemer(s) zitten. Is het gebruikelijk dat de offerte tot op de cent vastgezet wordt? Zo kan ik mij best voorstellen dat als uren lager uitvallen er minder betaald hoeft te worden. Maar wie monitort dat? Wat als de offerte waarop ik nu akkoord geef volgend jaar (met gunstigere inkoopprijzen) gerealiseerd wordt?
Stelposten zijn later in te vullen (daarom ook de arbeid eruit laten!)
De rest geef je akkoord op, en is risico van de aannemer (tenzij er wijzigingen volgen op het initiële plan / ontwerp en de kleine lettertjes van de voorwaarden zoals extreme prijs stijgingen etc)
Maar alles is nu onderhandelbaar, niet achteraf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:59

MLLL

Palm Treo 650

MagniArtistique|IA schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:10:
[...]

Zo kan ik mij best voorstellen dat als uren lager uitvallen er minder betaald hoeft te worden.
Als het de uren hoger uitvallen wordt er dan bijbetaald?

Ik weet stiekem het antwoord al en het begint met een N.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MagniArtistique|IA
MLLL schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:11:
[...]

Als het de uren hoger uitvallen wordt er dan bijbetaald?

Ik weet stiekem het antwoord al en het begint met een N.
De N van nietmeerdannormaal? 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wellicht dat dit momenteel de gangbare prijzen zijn in de bouw maar ik zit gemiddeld aan 3500-4000 euro per m2. Zou je dat omrekenen naar een standaard 2-onder-1 kap woning (150m2) dan praat je over 600.000 casco en moet je de grond nog.. dat zijn dure meters. Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen? Als dit gewoon marktconform is op dit moment hoor ik dat uiteraard ook graag.
Je hoeft niet lang te zoeken om een mooie 2-onder-1 kapper te vinden die voor dergelijke prijzen gaat.

Volgens mij ben je net te vroeg voor een scherpe prijs. Je voelt de economie afremmen, de huizenmarkt heeft een noodstop gemaakt en de OPEC+ heeft al de olieproductie omlaag gegooid om de prijzen te stutten.
Een beetje aannemer is huiverig geworden van de hoge materiaalkosten, want alles kostte meer dan 'normaal', daarnaast zitten hun planningen nog lekker vol. Dus die zijn nog niet echt scherp aan het aanbieden.

Wacht tot na de jaarwisseling, dan zijn we 3-4 maanden verder en zullen veel aannemers de vraag zien opdrogen. 6 maanden geleden hadden ze niet eens tijd voor een offerte, nu begint het een beetje te normaliseren. Als de materiaalkosten ook nog een beetje zakken en voorraden verder normaliseren, dan komt de tijd dat jij als klant weer koning bent. Nu schrijven de meesten nog met een vork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Materiaalkosten blijft nog wel even een probleem. Ik begreep dat er een aantal stenenbakkers en dakpannenbakkers de boel op mindere kracht laten doorgaan of zelfs de boel stilgelegd hebben vanwege de energieprijzen. Daar heb je op korter termijn misschien geen last van maar die last gaat er echt wel komen. Wanneer je kalkzandstenen muren staan en er moeten nog bakstenen omheen gemetseld worden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
Ik vind het nog meevallen. Voor een uitbouw van 5,1x2,7 zouden wij incl. BTW ruim boven de 60K zitten. Dat gaan we dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07

Oekol

waka waka hey hey

Wij hebben twee jaar geleden 38k betaald voor een uitbouw van 5,5m breed bij 2,4 (of 2,2 weet t ff niet, gelijkgetrokken met buren iig). Hebben aluminium schuifpui als extra kosten oa maar ook schuif gedeelte en loopdeur.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Wat een prijzen.. blij dat ik ons huis destijds maximaal heb laten uitbouwen toen het gebouwd werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wij zijn nu toevallig bezig voor een stenen schuur, volledig geïsoleerd, ongeveer 4,5x3,5x2,7 (buitenmaten)
Daar wordt 28,5k ex. Btw voor geoffereerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Let vooral op de geldigheidsduur van je offerte, die zijn momenteel nogal kort. Het vervelende is dat de materiaalprijzen nogal schommelen. Verder zitten ze allemaal dik in het werk en hoeven dus niet zo nodig. Kortom prijzen zijn hoog, persoonlijk zou ik nooit een aannemer inhuren, gewoon zelf aan de gang met ingehuurde ZZP'ers voor de verschillende klussen (of wel wees zelf de aannemer) plannen en afspraken vastleggen is het belangrijkste. Je moet wel een heel goed salaris hebben wil je meer per uur verdienen. Maar dan kan het ook interessant zijn om het geheel op basis van nacalculatie te doen. Vergis je niet wat je voor afdekking van risico betaald.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ik vind het een nette prijs voor zover mogelijk te beoordelen. Stelpst ben je zelf bij, maar bijv 60m2 tegels leggen voor 2280 is echt scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:06
Frogmen schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:51:
Let vooral op de geldigheidsduur van je offerte, die zijn momenteel nogal kort. Het vervelende is dat de materiaalprijzen nogal schommelen. Verder zitten ze allemaal dik in het werk en hoeven dus niet zo nodig. Kortom prijzen zijn hoog, persoonlijk zou ik nooit een aannemer inhuren, gewoon zelf aan de gang met ingehuurde ZZP'ers voor de verschillende klussen (of wel wees zelf de aannemer) plannen en afspraken vastleggen is het belangrijkste. Je moet wel een heel goed salaris hebben wil je meer per uur verdienen. Maar dan kan het ook interessant zijn om het geheel op basis van nacalculatie te doen. Vergis je niet wat je voor afdekking van risico betaald.
Zoek maar eens betrouwbare zzpers voor alle losse klussen. En dan ook die bereid zijn om voor jou hun planning om te gooien als er werk uitloopt waardoor ze later moeten beginnen oid.

Denk dat de kans erg groot is dat je halverwege zonder vakman zit voor een bepaalde klus.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:34
2 meter eraan voor 40k. Niet normaal meer maar tegenwoordig vrij normaal. Wij hebben 5x8 m eraan gezet destijds (8 jaar terug) voor 20k inclusief lichtstraat, kozijnen, maar zonder metselkosten en elektriciteit ook gratis aangelegd. Vloerverwarming door loodgieter en timmerman die de dakconstructie heeft gemaakt. Dakdekker er ook bij. Aannemer was wel gratis omdat dat de schoonvader is. Zat overigens ook een nog een carport bij. Dat was nog eens te doen. Helaas is de realiteit anders tegenwoordig. Ik vind het nog altijd schoftig duur 40k, maar tegenwoordig vraagt men wat ze wil en zijn materialen erg aan de prijs.

[ Voor 24% gewijzigd door blatenja op 15-10-2022 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 16:53
Pin je in elk geval niet vast op die 12K die het bij de nieuwbouw kostte. Een week na oplevering had het waarschijnlijk ook 24K gekost.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:49
Makrolon schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:05:
[...]

Zoek maar eens betrouwbare zzpers voor alle losse klussen. En dan ook die bereid zijn om voor jou hun planning om te gooien als er werk uitloopt waardoor ze later moeten beginnen oid.

Denk dat de kans erg groot is dat je halverwege zonder vakman zit voor een bepaalde klus.
Dit is inderdaad een probleem, of TS moet niet bijster veel haast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45
Dag tweakers,

Wij zijn voornemens om een uitbouw van 10m2 te realiseren. Inmiddels zijn de eerste offertes binnen en ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken. Enerzijds omdat ik weinig referentiekaders heb (in 2016 huis laten bouwen, toen koste 2m uitbouw nog 12.000..), anderzijds omdat in het verleden slechte ervaringen heb gehad en ik wel van het uitzoeken ben en in die combinatie al gauw het gevoel krijg dat ik genaaid wordt als ik prijzen van bouwmaterialen vergelijk met wat ik als particulier online kan bestellen.

Zo heeft de ene offerte het over 500 euro kosten voor het afvoeren van materiaal (zelf een bak voor puin huren kost nog niet de helft), de ander rekent 700 euro voor het plaatsen van 10m2 staalmatten inclusief manuren. Of wat dacht je van een stelpost van 6000 euro voor stopcontacten en aansluiting inductie. 460 euro aan uren (is rond de 10 uur schat ik bij een zzp loon) om 10m2 gipsplaatjes vast te nagelen.

***members only***
Lastig om een totaal oordeel te geven over de prijzen. Ik ken de situatie ook niet. (centrum dorp/stad of buitengebied)

In het algemeen een paar tips op de aannamers/teksten die je schrijft:

Het referentie kader van een uitbouw tijdens de bouw, mag je niet vergelijken met een los project.
ELK project heeft opstartkosten, uitzoekwerk en ook algemene kosten. Daarom is een uitbouw tijdens de initiele bouw veelal goedkoper dan een los project.

Idem kun je niet alleen losse prijzen vergelijken. Er dient ook rekening gehouden te worden met maken van tekeningen, afvoer materialen, gereedschap dat gebruikt wordt. En wellicht hebben ze andere kwaliteit.

Ook de m2 berekening geldt dat je die niet zomaar kunt doen voor een uitbouw. Een uitbouw van 10m2 zijn relatieve dure meters. Een uitbouw van 20m zal goedkoper zijn per m2. Zo ook een uitbouw van 30m2, die zal ook goedkoper zijn per m2.
Een relatieve kleine uitbouw als deze is altijd relatief duur.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:55
2/3 jaar terug heb ik casco een aanbouw van 15 m2 laten bouwen. Dus buitenmuren en dak gewoon helemaal af. Binnenkant de muren onafgewerkt en plafond alleen gipsplaten. Wel netjes een dekvloer.

Was ~18000 kwijt incl de btw.

Maar dat was net voordat de prijzen van materiaal flink stegen. Echter is jouw offerte instapklaar zo te zien.in dat geval denk ik dat het best meevalt.

[ Voor 22% gewijzigd door Jan-man op 15-10-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:06
Mania-92 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:45:
[...]

Dit is inderdaad een probleem, of TS moet niet bijster veel haast hebben.
Inderdaad. Maar ook als je geen haast hebt is het erg vervelend als je dakconstructie klaar is en de dakdekker heeft geen tijd. Om maar iets te noemen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die prijs lijkt niet heel verkeerd, maar ik zou meerdere offertes aanvragen bij verschillende aanbieders, en wat gaan onderhandelen. Dat scheelt een paar duizend euro uiteindelijk.

Wel zou ik letten op het bedrijf zelf. Dat je straks niet Tim Hofman moet inschakelen omdat het beunhazen zijn die de kantjes er vanaf lopen en geen enkele garantie bieden. Kijk door de reviews heen (makkelijk te faken) en zoek op de naam van de eigenaar van het bedrijf.

Een uitbouw goed laten doen door een goed bedrijf brengt ook garanties met zich mee, en kwaliteit, en nazorg waar nodig. Verzakkingen, lekkages, scheuren, barsten in ramen, tocht, etc. zijn zaken die je niet wil oplopen door de goedkoopste te kiezen.

Kijk ook naar wat het uiteindelijk doet met de waarde van je huis. Die €40k die je nu investeert zullen over 5 jaar misschien het huis €150.000 méér waard maken. Misschien is de uitbouw ook de beslissende factor vergeleken met andere woningen in de wijk voor een toekomstige koper.

Ik zou het, na vergelijkingen en onderhandelingen, gewoon doen als je het geld hebt én kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
Blue-eagle schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:35:
Kijk ook naar wat het uiteindelijk doet met de waarde van je huis. Die €40k die je nu investeert zullen over 5 jaar misschien het huis €150.000 méér waard maken. Misschien is de uitbouw ook de beslissende factor vergeleken met andere woningen in de wijk voor een toekomstige koper.
Daar valt op dit moment wel wat op af te dingen denk ik. De huizenprijzen zijn (of waren) nu relatief hoog. En zelfs in onze dure regio (Haarlem) was de geoffreerde vierkante meter prijs voor onze uitbouw hoger dan die van de geschatte waarde van het huis. Dus dat was voor ons een dikke nee. Investeren in duurzaamheid loont ook dus dat is nu ons eerste plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Om ervoor te zorgen dat je een goede prijs krijgt, zonder al die stelposten e.d. moet je goed vertellen wat de aannemer moet maken. Dat betekend tekeningen en een goede technische omschrijving.

Die pui bijvoorbeeld kan van alles zijn op deze manier, want je hebt kunststof en kunststof natuurlijk en hoe groot is die en wat voor glas zit er in, schuifpui of een normale deur etc. etc.

Dat geldt ook voor je installaties, weet hij precies wat voor merk en type wandcontactdozen jij wil bijvoorbeeld en heb je op tekening staan waar ze moeten komen en of ze op een aparte groep moeten enz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:20
blatenja schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:23:
2 meter eraan voor 40k. Niet normaal meer maar tegenwoordig vrij normaal. Wij hebben 5x8 m eraan gezet destijds (8 jaar terug) voor 20k inclusief lichtstraat, kozijnen, maar zonder metselkosten en elektriciteit ook gratis aangelegd. Vloerverwarming door loodgieter en timmerman die de dakconstructie heeft gemaakt. Dakdekker er ook bij. Aannemer was wel gratis omdat dat de schoonvader is. Zat overigens ook een nog een carport bij. Dat was nog eens te doen. Helaas is de realiteit anders tegenwoordig. Ik vind het nog altijd schoftig duur 40k, maar tegenwoordig vraagt men wat ze wil en zijn materialen erg aan de prijs.
3 zaken die je vergelijking meteen de prullemand in kunnen doen belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 23:21
Wij willen ook een uitbouw laten realiseren en heb al van 7 vd 12 aannemers een afwijzing gehad, omdat ze wegens capaciteit geen offerte uitbrengen.
2 ervan willen vanaf december om tafel om vervolgens op zn vroegst eind 2023 te kunnen starten.
Hou mijn hart vast voor het bedrag waar ze het voor willen bouwen.
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd waar jij woont en de aannemer gevestigd is. (Misschien dat ik hem ook kan benaderen)
Pagina: 1