KVM met 1 kabel per computer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Ik ben aan het rondkijken naar een eenvoudige situatie om 2 computers aan 1 beeldscherm, toetsenbord en muis te koppelen. Een KVM lijkt mij hiervoor de oplossing.

Situatie. Vaste computer met alle randapparatuur.
Werkgever gaat alle medewerkers een laptop geven waarmee de medewerkers moeten werken, inloggen vanaf eigen systeem is niet meer mogelijk.

Ik heb zitten kijken naar de verschillende KVM's en zie bij allemaal dat je per computer een USB-kabel en een HDMI-kabel los moet aansluiten. Hiernaast moet je bij de laptop ook nog zorgen voor de voeding van de laptop.

Bestaat er een KVM waarbij je slechts een USB-C stekker in de laptop kan steken en dat daarmee voeding, beeld en USB-C meteen meegenomen zijn? Eigenlijk vergelijkbaar met een USB-C dockingstation, maar dan eentje die als KVM functioneert.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Deze komt enigszins overeen met wat je vraagt, echter geen voeding voor de aangesloten laptop via de USB-C kabel.

Ik heb deze uitdaging zelf overigens opgelost door een monitor met ingebouwde docking / KVM features aan te schaffen, met één USB-C kabel in m'n laptop heb ik in één keer alles te pakken (scherm, voeding, tobo, muis, soundbar, webcam en netwerkaansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FF schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:33:
Ik ben aan het rondkijken naar een eenvoudige situatie om 2 computers aan 1 beeldscherm, toetsenbord en muis te koppelen. Een KVM lijkt mij hiervoor de oplossing.

Situatie. Vaste computer met alle randapparatuur.
Werkgever gaat alle medewerkers een laptop geven waarmee de medewerkers moeten werken, inloggen vanaf eigen systeem is niet meer mogelijk.

Ik heb zitten kijken naar de verschillende KVM's en zie bij allemaal dat je per computer een USB-kabel en een HDMI-kabel los moet aansluiten. Hiernaast moet je bij de laptop ook nog zorgen voor de voeding van de laptop.

Bestaat er een KVM waarbij je slechts een USB-C stekker in de laptop kan steken en dat daarmee voeding, beeld en USB-C meteen meegenomen zijn? Eigenlijk vergelijkbaar met een USB-C dockingstation, maar dan eentje die als KVM functioneert.
Je hebt KVM's die met ethernet werken. Eigenlijk bedoelt voor afstanden die te lang voor USB zijn.

Laat maar, zie nu pas dat je ook power via dezelfde connectie wilt, dan kom je snel bij USB-C uit.

[ Voor 5% gewijzigd door downtime op 10-10-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
Deze heeft ook usb-pd. Maar één usb-c poort, maar als je deze alleen voor je laptop nodig hebt lijkt me dat genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35
Ik zou je werkgever om een dockingstation vragen voor thuis, en daar een normale KVM op aansluiten.

Andere optie, als je je eigen PC ook wil blijven gebruiken, is twee beeldschermen en Mouse Without Borders om naadloos beide systemen tegelijk te gebruiken.

Zelf heb ik dat laatste (en van Ali een paar DP-switchers en een USB-switcher; 9 van de 10 keer staan beide systemen aan, en aan het einde van de werkdag druk op één van de DP-switchers en heb ik 2 schermen aan mijn eigen PC. De andere switchers zijn voor als ik alleen de werk-laptop wil gebruiken).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock