Nvidia RTX2070 super in NVlink

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouspro
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-07 16:13
Heey hallo,

Ik heb nu al een tijd een Nvidia Geforce RTX2070 super.

Ik kan voor een leuke prijs € 250,- een exact identieke kaart erbij kopen. Ik ben er over aan twijfelen om dit te doen om deze kaarten met NVlink aan elkaar te verbinden.

Geeft dit grotere voordelen? Of juist helemaal niet en is het zonde geld?

Het enige wat ik een beetje doe is gamen en zo nu en dan is streamen.
Ik speel vooral GTA5 via Fivem en af en toe wat valorant of pubg.

Ik hoop dat iemand mij op de juiste manier kan adviseren?

Alvast bedankt.

Groetjes,

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf gevonden? Googlen op nvlink gaming performance geeft namelijk het antwoord. Wat concludeer je daaruit en wat betekent dat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouspro
Het is heel wisselvallig, daarom dat ik hier ook nog even de vraag stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat klopt. Het hangt vooral af van de game. De support wordt alleen maar slechter, maar goed, je noemt hier bestaande games, dus wat heb je over GTA5 gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
NVlink (SLI) en Crossfire zijn al jaren volledig dood. Het is leuk om een hoge 3Dmark benchmark score mee te halen, maar het wordt maar in een handjevol games - enigszins - ondersteunt. En zelfs dan genereert het zoveel extra hitte, vermogen (stroomverbruik) en lawaai dat het echt om te huilen is. Dan laat ik zaken als microstutter en andere vage driver problemen nog buiten beschouwing.

Nooit aan beginnen dus. Je kan beter je eigen RTX 2070 verkopen en dan het totale bedrag dat je van plan was te investeren gebruiken voor één sterkere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouspro
stin00 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:12:
NVlink (SLI) en Crossfire zijn al jaren volledig dood. Het is leuk om een hoge 3Dmark benchmark score mee te halen, maar het wordt maar in een handjevol games - enigszins - ondersteunt. En zelfs dan genereert het zoveel extra hitte, vermogen (stroomverbruik) en lawaai dat het echt om te huilen is. Dan laat ik zaken als microstutter en andere vage driver problemen nog buiten beschouwing.

Nooit aan beginnen dus. Je kan beter je eigen RTX 2070 verkopen en dan het totale bedrag dat je van plan was te investeren gebruiken voor één sterkere GPU.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Koop die kaart, verkoop ze beide voor een leuke (meer)prijs en koop daarvan een daarvan een snellere kaart. SLI/Crossfire... das war einmahl. Op de nieuwe 4090 zitten niet eens meer SLI fingers dus dat wil wat zeggen over hoe het gesupport wordt.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Techno Overlord schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:18:
Koop die kaart, verkoop ze beide voor een leuke (meer)prijs en koop daarvan een daarvan een snellere kaart. SLI/Crossfire... das war einmahl. Op de nieuwe 4090 zitten niet eens meer SLI fingers dus dat wil wat zeggen over hoe het gesupport wordt.
250-300 is geen onrealistische prijs voor een 2070 super. Ook niet echt heel laag.

Met wat geluk haal je 5 tientjes extra uit die 2070 en dan nog eens 300 voor je tweede.
Voor €350 als eindtotaal (huidige kaart + winst vorige) koop je niet iets veel snellers, dus ik ben het hierin niet met je eens.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:54

OMD

Volgens mij is GTA5 één van de weinige games die juist heel erg kan profiteren van SLI. @stin00 het klopt dat het al jaren niet meer wordt gesupport maar aangezien TS voornamelijk GTA5 speelt moet hij dit zelf overwegen of het het geld waard is.

https://www.gpumag.com/best-games-that-support-sli/

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Techno Overlord schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:18:
Op de nieuwe 4090 zitten niet eens meer SLI fingers dus dat wil wat zeggen over hoe het gesupport wordt.
Euh? Dat "SLI" een beetje een dood paard is, wil niets zeggen over het feit dat meerdere GPU's nog steeds kunnen samenwerken. Met de komst van PCIe Gen5, is de bussnelheid hoger dan de NVLink-snelheid en "dus" kiest Nvidia ervoor om de PCB's simpeler te houden en de communicatie voortaan over PCIe Gen5 te laten lopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1