Gigaset N510 gebruiken in hotels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexusonline_NL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 18:11
Beste tweakers,

Ik ben geen digibeet maar ook niet zo ervaren als de meesten hier.
Ik moet vaak voor mij werk het hele land door in hotels. Ik 'klus' ook nog wat bij met de telefoon met advies over energie. Daardoor kan ik een aantal dagen thuis werken. Daarvoor heb ik een Gigaset N510 die ik direct aan de router koppel.

Nu is mijn andere werk de komende periode zo druk dat het lastig is om beide te combineren. Nu is mijn vragen is er een mogelijkheid om dit ook in hotel te gebruiken. Ik zou dan na het diner nog wat klanten kunnen bellen. niet alle hotels hebben hebben een ethernet verbinding en alleen wifi.

Ik heb ook een laptop altijd bij me. Die aan de gigaset verbinden kan denk ik ook niet?
Er is ook geen device om wifi weer bekabeld te maken?

ik roep zomaar wat, maar kortom, ik heb geen idee. en op internet kom ik ook niet echt een oplossing tegen.
of ik zoek niet goed.

ik hoor graag van jullie

Groet

Stefan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik begrijp dat je belt via een voip provider?

Je kan een app installeren op je pc of telefoon en dan daarmee bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het via Voip doet dan zou ik inderdaad kijken of je niet via Cisco Webex oid kan bellen. Dan heb je alleen maar een internet verbinding nodig en de app op je telefoon of computer.

Die Gigaset zomaar in een netwerk hangen kan nog wel eens problemen opleveren. Bijvoorbeeld als zo'n hotel een leuke firewall of load balancer er tussen heeft zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexusonline_NL
daar had ik ook al naar gekeken, alleen dat kastje krijg ik dus van dat bedrijf. en is zo ingesteld dat als ik bel dat het ook hun nummer weergeeft. Dus hun voip provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nexusonline_NL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:58:
daar had ik ook al naar gekeken, alleen dat kastje krijg ik dus van dat bedrijf. en is zo ingesteld dat als ik bel dat het ook hun nummer weergeeft. Dus hun voip provider.
Als je kan inloggen op die N510 kan je de server- en login gegevens zien.

Maar dan is het inderdaad nog de vraag of hotels geen firewalls hebben die belangrijke SIP poorten blokkeren. Mocht dat zo zijn dan krijg je gesprekken waarbij de andere kant niet gehoord wordt bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 18:19
Nexusonline_NL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:49:
Er is ook geen device om wifi weer bekabeld te maken?
Travel router met WISP-mode. Daarmee kun je een eigen netwerk opzetten in een hotel met de wifi van het hotel als internetverbinding. Als zo'n travel router nog een lan-poortje heeft, dan kun je daar ook een apparaat op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 09:48
Er zijn zeker wel apparaten om WIFI weer bekabeld te maken alleen zal dat 9 van de 10x niet werken omdat je vaak een vinkje moet aanzetten dat je akkoord gaat met de WIFI-voorwaarden en dan werkt de Gigaset niet.
Tevens zit je met poorten die open moeten staan, SIP, RTP en SIP-AlG wat vaak uit moet staan om fatsoenlijk te kunnen bellen.

Ik zou de VoIP-gegevens via je werkgever opvragen en bellen met een softphone via je laptop of als client op je mobiele telefoon. Dat werkt prima, vanaf je mobiele telefoon bel je dan ook met het vaste nummer van het bedrijf.
Of een 4G-router met SIM-kaart regelen.
Of een Travel-router zoals @Groentjuh zegt, alleen dan moet je wel hopen dat het goed zit met poorten/firewall van het hotel.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 18:19
Ora et Labora schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:09:
Of een Travel-router zoals @Groentjuh zegt, alleen dan moet je wel hopen dat het goed zit met poorten/firewall van het hotel.
Ook daar zijn oplossingen voor. VPN via poort 443 naar ergens waar je niet zo'n firewall in de weg heb zitten, is een optie. Met OpenVPN in TAP mode kun je net doen of je in het netwerk van die OpenVPN server zit. Maar dat is een hoop instel werk en heb je waarschijnlijk een travelrouter met OpenWRT of dergelijke firmware nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:04
Ja dit kan met een travel router maar die zijn soms wat lastig met die "vinkje portals"
Met een GL inet router werkt het meestal wel: https://docs.gl-inet.com/...spot_with_captive_portal/

Bijvoorbeeld zoiets:
https://www.amazon.nl/GL-...+router%2Caps%2C64&sr=8-2

dn je telefoon in die poort stoppen

maar ik zou je servicedesk bellen en vragen om softphone optie op je telefoon

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 10-10-2022 12:40 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 15:16

Plainside

I browse when I'm at work

Zou inderdaad aanraden zoals anderen hier zeggen, van het VoIP-account de gegevens vragen en of er mogelijkheden zijn om een Softclient ervoor te gebruiken, bijv. Microsip op Laptop, zijn ook apps voor te krijgen op de mobiel voor noppes.
Of vragen, of ze zelf niet iets als een softphone-client aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexusonline_NL
Dank allemaal, ik ga in overleg met de werkgever,
Pagina: 1