Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paltypus
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Hoi allen,

Ik heb een smart-TV van Philips (43PUS7906/12), afgelopen maart is deze gekocht. Bijzonder genoeg geeft deze televisie van het ene op het andere moment geen geluid meer. De TV lijkt te registeren dat er een externe geluidsbron is aangesloten, wanneer je het geluid harder of zachter zet is namelijk een koptelefoon in beeld in plaats van de gebruikelijke speaker. Echter, er is geen enkel systeem op aangesloten. De televisie wordt alleen gebruik om Netflix etc. te streamen. Er zitten dus geen hdmi apparaten aangesloten. Daarnaast zijn er geen apparaten via bluetooth aangesloten.

Als ik in de instellingen naar 'sound' ga, staat de sound mode ingesteld of Film en de speakers staan op 'HDMI sound system'. Echter, de TV laat mij deze instellingen niet aanpassen.

Stekker eruit, opnieuw opstarten, cache wissen en terug naar fabrieksinstellingen heeft allemaal niks uitgehaald. Ik ben dus een beetje door de opties heen en vraag daarom om jullie hulp.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast dank!

Beste antwoord (via Paltypus op 10-10-2022 17:19)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:48
Steek even een koptelefoon in deze aansluiting. Geeft hij geluid over de koptelefoon?
Daarna verwijderen. Merkt te TV dat er geen koptelefoon meer aangesloten in?
Verder wat @Lelletje zegt. Maar ik zou eerst even proberen schoon te maken, dan pas voor reparatie aanmelden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AZBaTQG.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Als je garantie hebt, zou ik deze gaan aanwenden.

Als je het 2e hands gekocht hebt, dan even kijken of je geen stof oid kan vinden in één van de aansluitingen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:48
Steek even een koptelefoon in deze aansluiting. Geeft hij geluid over de koptelefoon?
Verder wat @Lelletje zegt. Maar ik zou eerst even proberen schoon te maken, dan pas voor reparatie aanmelden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AZBaTQG.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:54

FeaR

In GoT we trust

Paltypus schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:33:
...koptelefoon in beeld in plaats van de gebruikelijke speaker...
....de speakers staan op 'HDMI sound system'.
Dat klinkt mij ook tegenstrijdig. Koptelefoon dan wel HDMI ARC is een geheel andere uitgang. Ben ook benieuwd of je geluid hebt via de hoofdtelefoon als je deze aansluit. Maar zeker omdat je de uitgang ook niet kan wisselen lijkt er meer aan de hand. Typisch probleem 🤔

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paltypus
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
PROnline schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:43:

[Afbeelding]
Bedankt! bijzonder genoeg werkt het geluid na een paar keer een koptelefoon in- en uitpluggen. Ik heb de geluidsmodus nu ook terug naar TV luidspreker kunnen zetten. Ik wacht even af of het nog een keer voorkomt, want ik vind het toch een bijzonder verhaal. Anders alsnog aanmelden voor reparatie denk ik.