Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:43

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Recent heb ik een issue gehad met Spotify die plotseling mijn wachtwoord resette vanwege "suspicious activity". Dat heb ik dus gedaan en op al mijn apparaten (privé laptop, browser op werklaptop, telefoon, Tesla) opnieuw ingelogd in mijn account. So far so good, de eerste paar dagen.

Vanmorgen kreeg ik in de auto terwijl ik onderweg naar het werk naar een podcast zat te luisteren opeens reclame er tussendoor. Belgische reclame. Drie keer een spotje van de Vlaamse overheid tegen zwerfafval, en een keer een Waalse reclame voor Lidl, économisez sur le coût, pas sur la qualité of zo, super nuttig. Maar ik heb een Premium account... Zaterdag en zondag heb ik eigenlijk de hele dag naar Spotify zitten luisteren zonder één reclame ertussen, zoals het hoort. Waar komen dan nu opeens die reclames vandaan terwijl ik in de auto zit te luisteren?

Bug van Spotify? Bug van Tesla? What's going on?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Beste antwoord (via Mx. Alba op 10-10-2022 10:10)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dit viel mij laatst ook al op. Schijnbaar is dit een feature en is premium alleen adfree voor de muziekdienst, niet voor podcasts. Ze zijn er mee bekend bij spotify

[ Voor 24% gewijzigd door Gropah op 10-10-2022 09:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik zou eens uitloggen en weer opnieuw inloggen, een soort van: "Did you try to turn it off and on again". Klinkt alsof er iets niet helemaal goed staat. Daarnaast wellicht even checken of je abonnement nog loopt. Misschien is dit ook tijdelijk stop gezet vanwege de verdachte activiteiten of ben je per abuis gewoon inlogt met een verkeerd account (is mij ook eens overkomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je misschien per ongeluk met een ander (ouder) account ingelogd? Staat bij je account-settings dat je premium hebt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 14:26

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik zou deze vraag bij Spotify stellen. Denk dat zij meer inzicht hebben in dit soort vreemd gedrag. Poos geleden heb ik ook eens contact gehad met Spotify en werd toen erg fijn door ze geholpen.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dit viel mij laatst ook al op. Schijnbaar is dit een feature en is premium alleen adfree voor de muziekdienst, niet voor podcasts. Ze zijn er mee bekend bij spotify

[ Voor 24% gewijzigd door Gropah op 10-10-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Gropah schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:45:
Ahhhh that explains, I think. :)

Dus de maker van de podcast heeft er zelf reclameslots in gedaan en die worden door Spotify ingevuld, onafhankelijk van of je Premium hebt of niet, en het geld gaat (deels) naar de podcastmaker. I can live with that.

Het vreemde was dus dat ik gisteren thuis ook een aantal afleveringen van dezelfde podcast had geluisterd en daar geen reclame kreeg, maar dus vanmorgen in de auto wel. Ik vermoed dat mijn Pihole thuis die reclames blokkeerde. *Geeft Pihole een vriendelijk klopje, braaf apparaatje.*

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Mx. Alba schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:16:
[...]

Ahhhh that explains, I think. :)

Dus de maker van de podcast heeft er zelf reclameslots in gedaan en die worden door Spotify ingevuld, onafhankelijk van of je Premium hebt of niet, en het geld gaat (deels) naar de podcastmaker. I can live with that.

Het vreemde was dus dat ik gisteren thuis ook een aantal afleveringen van dezelfde podcast had geluisterd en daar geen reclame kreeg, maar dus vanmorgen in de auto wel. Ik vermoed dat mijn Pihole thuis die reclames blokkeerde. *Geeft Pihole een vriendelijk klopje, braaf apparaatje.*
Zoiets ja, maar ik vind het alsnog raar.

Ik had de verwachting dat ik adfree luisterde via spotify. Als een podcast luister, en de maker geeft aan er reclame op te willen, was mijn verwachting dat ik geen ads zou krijgen omdat ik betaal. Maar schijnbaar ziet spotify premium alleen als adfree muziek luisteren. Ik snap dat de schoorsteen moet roken, maar juist daarom zou ik ook adfree verwachten op podcasts.

Voor nu valt het mij nog mee, maar als dit uit de klauwen gaat lopen (en dat gaat het waarschijnlijk wel doen), dan stop ik met het gebruik van spotify voor podcasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Gropah schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:22:

Ik had de verwachting dat ik adfree luisterde via spotify. Als een podcast luister, en de maker geeft aan er reclame op te willen, was mijn verwachting dat ik geen ads zou krijgen omdat ik betaal. Maar schijnbaar ziet spotify premium alleen als adfree muziek luisteren. Ik snap dat de schoorsteen moet roken, maar juist daarom zou ik ook adfree verwachten op podcasts.

Voor nu valt het mij nog mee, maar als dit uit de klauwen gaat lopen (en dat gaat het waarschijnlijk wel doen), dan stop ik met het gebruik van spotify voor podcasts.
Ik ben dit tot nu toe dus nog maar bij één kleine podcast tegen gekomen, vandaar dat ik het zo vreemd vond. Die podcast zijn tot nu toe slechts 5 afleveringen, waarvan ik er dus 3 gisteren thuis adfree geluisterd heb dankzij mijn Pihole, en anderhalf vanmorgen onderweg naar mijn werk. Volgende afleveringen als ze uitkomen dus lekker thuis luisteren ipv onderweg. :)

Maar idd, als dit breder wordt dan gaat het toch wel vrij irritant worden en wordt het tijd om een andere oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik zie op spotify bij zowel free als premium dat je podcasts kan downloaden for offline gebruik.
Download/cache en dan offline-mode om te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
zakutera schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 07:42:
Ik zie op spotify bij zowel free als premium dat je podcasts kan downloaden for offline gebruik.
Download/cache en dan offline-mode om te luisteren?
Dat zou kunnen, maar met de ingebouwde Spotify client in mijn auto (Tesla) werkt dat niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-05 18:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Gropah schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:22:
[...]

Er zit volgens mij wel verschil in ads van een gratis account en bij podcasts. Vziw gaan inkomsten van die ads in de podcast rechtstreeks naar de maker, terwijl de ads van Spotify free inkomsten voor Spotify zijn.

Daarnaast zijn ads in podcasts in een aantal gevallen ook onderdeel van de opname en kunnen dus niet eens verwijderd/geblokkeerd worden. Vooral bij oudere podcasts van voor de tijd dat het via Spotify mogelijk was, hebben dit. Ik ben bezig met een backlog die terug gaat tot 2012 (ja, ook zulke oude podcasts kunnen nog steeds interessant zijn) en daarin zitten vaak ads die onderdeel van de opname zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

deepbass909 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:04:
[...]

Daarnaast zijn ads in podcasts in een aantal gevallen ook onderdeel van de opname en kunnen dus niet eens verwijderd/geblokkeerd worden. Vooral bij oudere podcasts van voor de tijd dat het via Spotify mogelijk was, hebben dit. Ik ben bezig met een backlog die terug gaat tot 2012 (ja, ook zulke oude podcasts kunnen nog steeds interessant zijn) en daarin zitten vaak ads die onderdeel van de opname zijn.
Het verschil is vaak wel merkbaar though. Zo luister ik Hello Internet. Daar word de ad ingesproken door de podcasters zelf. Dit is dus duidelijk door hen zelf ingebakken. Maar ik luister ook de EngineBreaking podcast. Dit is een Engelstalige podcast, maar als ik die op spotify op start, begint hij steevast met 10 of 15 seconden aan reclame in het Nederlands. Dat is dus duidelijk van spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-05 18:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Gropah schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

Het verschil is vaak wel merkbaar though. Zo luister ik Hello Internet. Daar word de ad ingesproken door de podcasters zelf. Dit is dus duidelijk door hen zelf ingebakken. Maar ik luister ook de EngineBreaking podcast. Dit is een Engelstalige podcast, maar als ik die op spotify op start, begint hij steevast met 10 of 15 seconden aan reclame in het Nederlands. Dat is dus duidelijk van spotify.
Het grappige is dat ik redelijk wat podcasts heb waarbij de makers aangegeven dat ze door lokale adverteerders gesteund worden, maar ik daar zelden tot nooit extra advertenties in hoor.

Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee, want de ads zijn probleemloos te skippen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1