Als een game recommended specs aangeeft ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-10 09:13
Er is een Steam game die het volgende aangeeft qua "recommended" specs.

Recommended:
CPU: i5-6600k
RAM: 16gb
GPU: GTX 1060 3gb

Betekend dit dat ik het spel op alle settings high kan spelen zonder FPS te verliezen?
Of betekend dit dat ik het spel net net kan draaien? Met lagere settings.

Reden voor topic? Ik overweeg een laptop te kopen maar weet niet zeker met wat voor GPU ik het dan met gemak kan draaien.

GTX 1070...GTX 2060...RTX 3050...RTX 3060 noem maar op.
Iets betaalbaars.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Het is allemaal erg arbitrair. Het betekent dat een PC met deze specs het spel dan 'goed' (wat dat ook moge betekenen) kan draaien. Het is dus wat de uitgever van het spel onder goed verstaat.

Kijk naar je eigen post. Wat houdt 'zonder FPS te verliezen' in volgens jou? Over hoeveel FPS hebben we het dan? Op welke resolutie?

Het enige nuttige wat je er over kan zeggen, is dat het waarschijnlijk wel met 60 FPS zal draaien op medium tot high settings op 1080P.

Als je écht wil weten hoe het draait zal je in de reviews moeten duiken en hopen dat iemand z'n hardware heeft gepost en hoe het dan draait.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waren er de afgelopen 5 jaar geen benchmarks / reviews / artikelen gepost over dat specifieke spel? De 1060 is ergens tussen 2016 en 2019 in verschillende revisies verkocht, dus met een redelijke korrel zout zou elke volgende GPU "beter" moeten zijn ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonspring
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10 19:38
Hou er ook rekening mee dat een laptop GPU niet gelijk staat aan een desktop GPU. 1060 3 gb is tegenwoordig vrij zwak, dus een 3060 of 3050 gaat dat spel makkelijk draaien. Zelfs de laptop variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
MAX3400 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:38:
Waren er de afgelopen 5 jaar geen benchmarks / reviews / artikelen gepost over dat specifieke spel? De 1060 is ergens tussen 2016 en 2019 in verschillende revisies verkocht, dus met een redelijke korrel zout zou elke volgende GPU "beter" moeten zijn ;)
Het is een spel die deze week uitkomt, dus dat word lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Flimovic schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:37:
Het is allemaal erg arbitrair. Het betekent dat een PC met deze specs het spel dan 'goed' (wat dat ook moge betekenen) kan draaien. Het is dus wat de uitgever van het spel onder goed verstaat.

Kijk naar je eigen post. Wat houdt 'zonder FPS te verliezen' in volgens jou? Over hoeveel FPS hebben we het dan? Op welke resolutie?

Het enige nuttige wat je er over kan zeggen, is dat het waarschijnlijk wel met 60 FPS zal draaien op medium tot high settings op 1080P.

Als je écht wil weten hoe het draait zal je in de reviews moeten duiken en hopen dat iemand z'n hardware heeft gepost en hoe het dan draait.
Dat is een goed vraag...ik wil dat alles gewoon zo soepel mogelijk draait. Net als bij een shooter bijvoorbeeld. Daar wil je geen enkel frame verliezen. Dat betekent minimaal 60 FPS ten alle tijden zo ver ik het weet? Of nog hoger is nog beter?

Het is geen triple A game in ieder geval. Een internet verbinding is wel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:38

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Atsiz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:32:
Er is een Steam game die het volgende aangeeft qua "recommended" specs.

Recommended:
CPU: i5-6600k
RAM: 16gb
GPU: GTX 1060 3gb

Betekend dit dat ik het spel op alle settings high kan spelen zonder FPS te verliezen?
Of betekend dit dat ik het spel net net kan draaien? Met lagere settings.

Reden voor topic? Ik overweeg een laptop te kopen maar weet niet zeker met wat voor GPU ik het dan met gemak kan draaien.

GTX 1070...GTX 2060...RTX 3050...RTX 3060 noem maar op.
Iets betaalbaars.
Mocht de game toch niet lopen dan kun je binnen 2 uur natuurlijk altijd een gratis Steam refund actie starten.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Techno Overlord schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:50:
[...]

Mocht de game toch niet lopen dan kun je binnen 2 uur natuurlijk altijd een gratis Steam refund actie starten.
Ik wou een laptop daarvoor aanschaffen.
Wellicht een gebruikte. Die kan je helaas niet retour opsturen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:03

_Apache_

For life.

Bepaal welke fps en settings acceptabel zijn voor jou, en zoek de benchmarks op.

De recommended specs is niets meer dan een benadering van de maker van dat ene spel. En die heeft er natuurlijk wel belang bij het awt aan de lage kant te noemen, zodat mensen eerder het spel kopen dan wat anders zoeken dat beter bij hun systeem past.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Atsiz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:43:
[...]

Het is een spel die deze week uitkomt, dus dat word lastig :)
Welk spel & welke DirectX implementatie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16
Alleen echte benchmarks kunnen uitsluitsel geven.

De minimum requirements voor Battlefield 5 bijvoorbeeld zijn ook een Core i5-6600k. Als je ook maar de multiplayer start, is dat een gigantische bottleneck.

Aangezien bij requirements meestal niet gemeld wordt wat de resolutie is, wat de kwaliteits-settings zijn en of het om het single /multiplayer-gedeelte gaat (en met hoeveel spelers in welke map), kan een fabrikant van alles roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
MAX3400 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:56:
[...]

Welk spel & welke DirectX implementatie?
Spel heet Undecember en maakt gebruik van DirectX v11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08

D4NG3R

kiwi

:)

Het verschilt sterk wat er bedoeld wordt met 'recommended', soms gaat dat om medium-high settings @ 1920x1080 met een framerate van rondom de 60. Andere keren gaat het om medium settings en 30 fps.

Benchmarks afwachten is realistisch het enige wat je kan doen om het uit te sluiten. Sowieso is de videokaart niet het enige wat relevant is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
D4NG3R schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:22:
Het verschilt sterk wat er bedoeld wordt met 'recommended', soms gaat dat om medium-high settings @ 1920x1080 met een framerate van rondom de 60. Andere keren gaat het om medium settings en 30 fps.

Benchmarks afwachten is realistisch het enige wat je kan doen om het uit te sluiten. Sowieso is de videokaart niet het enige wat relevant is.
Dat is jammer.

Ben bang dat er ook niet echt een benchmark uit gaat komen omdat het geen bekend of triple A spel is.

Dat gaat gokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08

D4NG3R

kiwi

:)

Atsiz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

Dat is jammer.

Ben bang dat er ook niet echt een benchmark uit gaat komen omdat het geen bekend of triple A spel is.

Dat gaat gokken worden.
Zelfs van de grootste onbekende meuk verschijnt wel een benchmark, wacht sowieso de release even af. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57
Atsiz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Ik wou een laptop daarvoor aanschaffen.
Wellicht een gebruikte. Die kan je helaas niet retour opsturen :9
Hij bedoelt niet de laptop retourneren, maar de game. Als je niet langer dan 2 uur speelt dan kun je bij Steam je geld terugkrijgen.

En daarnaast: Gamen op een laptop? Doe het niet. Hou het geld in je broekzak en spaar door voor een Game PC. Grootste nadelen van zogenaamde Gaming Laptops: Prijs, Temperatuur, Herrie (kleine ventilatoren staan op volle toeren te brullen tijdens het gamen) en vrijwel geen upgrade mogelijkheden.

[ Voor 29% gewijzigd door Saeverix op 10-10-2022 12:36 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Saeverix schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Hij bedoelt niet de laptop retourneren, maar de game. Als je niet langer dan 2 uur speelt dan kun je bij Steam je geld terugkrijgen.

En daarnaast: Gamen op een laptop? Doe het niet. Hou het geld in je broekzak en spaar door voor een Game PC. Grootste nadelen van zogenaamde Gaming Laptops: Prijs, Temperatuur, Herrie (kleine ventilatoren staan op volle toeren te brullen tijdens het gamen) en vrijwel geen upgrade mogelijkheden.
Ik heb geen mogelijkheid voor een desktop, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

Thomg

Aww yiss

Atsiz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:46:
[...]

Ik heb geen mogelijkheid voor een desktop, helaas.
Definieer geen mogelijkheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:42

Silence

Godlike

Atsiz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:19:
[...]

Spel heet Undecember en maakt gebruik van DirectX v11
Niet een heel zwaar spel imho, 1060 draait dat dus gewoon zoals al recommended is aangegeven.
Alles daarboven zal beter draaien dus lijkt mij niet een hele moeilijke keus. Toekomst gericht ga je hoger zitten.

Het spel is trouwens al maanden uit in Korea, en demo is ook al een week uit. Dus er zal vast wel een benchmark van zijn ergens.

Bv:
YouTube: UNDECEMBER Demo PC GTX 1060

[ Voor 22% gewijzigd door Silence op 10-10-2022 14:16 ]

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

Thomg schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:34:
[...]

Mmm, dit beantwoord mijn vraag niet echt(?)
"1-) Een bureau met een desktop pc in de woonkamer ivm ruimte. Ook niet in een ander kamer. Dat is niet gewenst ivm afwezigheid savonds."

8)7 Andere vrouw zoeken misschien hehe

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Silence schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:42:
[...]

"1-) Een bureau met een desktop pc in de woonkamer ivm ruimte. Ook niet in een ander kamer. Dat is niet gewenst ivm afwezigheid savonds."

8)7 Andere vrouw zoeken misschien hehe
Ow haha, hij linkte een specifieke post dus ik probeerde te achterhalen wat ik hier precies mee aan moest, maar zo te zien was dat dus een foutje :F

Maar weet TS dat computers ook erg klein en compact kunnen zijn?
Iets als dit bijvoorbeeld:
uitvoering: ASRock DeskMeet X300

Maar ik weet niet hoe weinig/veel ruimte er is, dus lastig inschatten.

Bij dat soort spellen wil je vaak veel CPU oomph hebben, dus Alder Lake lijkt me hier wel preferred bij laptop keuze.

(maar wacht benchmarks af)

Edit: Er is ook nog de linus approved (tm) oplossing van pc in andere kamer en dan 1 kabel trekken naar dock in woonkamer.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 10-10-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence

Silence

Godlike

Andere oplossing is gewoon een computer kast weg werken in tv kast (als deze aanwezig is) en aan de tv hangen. En de vrouw lekker tv laten kijken op een laptop of ipad.

Inventaris - Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57
Dus 4 dagen geleden had je al een soortgelijk topic met precies dezelfde achterliggende oorzaak.
Zoals in dat topic ook al genoemd, ik snap niet waarom je zoveel moeite en geld gaat steken in iets wat heel simpel is.

Als jij als hobbie graag games speelt, dat moet dat toch gewoon kunnen? Maar de Game PC mag niet in de woonkamer, en hij mag ook niet in een aparte kamer omdat je vrouw dan alleen zit?
Heb je ook al een beginnend kaal hoofd? Want dit klinkt als een gevalletje "onder de duim" zitten.

In een relatie moet je elkaar ook dingen gunnen, en dingen van elkaar kunnen tolereren. En niet eenzijdig dingen verbieden omdat hij/zij dat niet wil.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1