Glasvezel doortrekken vanaf externe meterkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:38
Hallo allemaal,

Situatie
Ik ga binnenkort verhuizen naar een appartement waar de meterkast buiten het appartement zelf zit. De huidige bewoners hebben Ziggo via de kabel die gewoon het appartement binnen loopt. Ik zou wel wat meer opties willen met glasvezel, maar de FTU zit in de meterkast en er loopt geen kabel het appartement binnen.

Mijn vraag
Kan ik vanaf de externe meterkast zelf het FTU verplaatsen naar ergens binnen het appartement, of kan ik een UTP kabel doortrekken om de router wel in het appartement neer te zetten? Er loopt volgens de bewoners wel een leiding van de meterkast naar de CV kast in het appartement. De afstand is ongeveer 10 meter.

Overige info
De huidige bewoners zeggen wel eens T-Mobile aangevraagd te hebben en die vroegen een prijs van 200 euro om het in het appartement te installeren.

Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtIjkmF7QikV_MuV-8DcZGTiXwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cKhA07C3d8kn99T1twooRGQ.jpg?f=fotoalbum_large
De meterkast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeQ_GrEymrL1ytTtU37RzQFKLUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzAkcOnw4nR796jBw6DJDc6B.jpg?f=fotoalbum_large
Buis die het appartement in zou moeten lopen

Beste antwoord (via Zwolsermbtr op 10-10-2022 09:28)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Zwolsermbtr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:20:
De vraag is dan een beetje, hoe krijg ik hem er doorheen? De buis heeft natuurlijk allemaal bochten erin en de kabel vanaf een kant duwen gaat waarschijnlijk nooit werken.
Standaard kabel-trek werk....

Vanaf je appartement een trekveer er doorheen.
aan de meterkast kant de kabel (zonder connectoren!) er aan vast maken.
*met beleid* de trekveer weer terug trekken.
Profit!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Als die buis inderdaad naar je appartement loopt dan zou ik daar gewoon lekker een UTP kabel doorheen trekken. Dat kan echt niet zoveel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
Croga schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:18:
Als die buis inderdaad naar je appartement loopt dan zou ik daar gewoon lekker een UTP kabel doorheen trekken. Dat kan echt niet zoveel voorstellen.
De vraag is dan een beetje, hoe krijg ik hem er doorheen? De buis heeft natuurlijk allemaal bochten erin en de kabel vanaf een kant duwen gaat waarschijnlijk nooit werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Trekveer :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Standaard kabel-trek werk....

Vanaf je appartement een trekveer er doorheen.
aan de meterkast kant de kabel (zonder connectoren!) er aan vast maken.
*met beleid* de trekveer weer terug trekken.
Profit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49
Kan toch beter cat5/6 trekken daarvoor? Zelf die glasvezel verplaatsen lijkt mij no go.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Trekveer en "kabel" glijmiddel (https://www.elektrototaal...ent=Verkoopvolume%20%3E10). En flink wat zweten en geduld, want ik kan je vertellen die flexibele buizen zijn niet fijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Saeverix op 10-10-2022 09:24 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Inderdaad, busje siliconenspray pakken en de kabel daarmee licht invetten. Je hebt zeker een trekveer nodig, die kan je huren bij Worx Boels Borent of Bouwmarkt (Karwei heeft hier een huur afdeling).

https://www.karwei.nl/assortiment/trekveer/r/B018709

[ Voor 29% gewijzigd door pennywiser op 10-10-2022 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Saeverix schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:23:
Trekveer en "kabel" glijmiddel. En flink wat zweten en geduld, want ik kan je vertellen die flexibele buizen zijn niet fijn.
Vloeken is ook een essentieel onderdeel ;)

Overigens is het wel het beste om UTP-kabels te trekken met een kabeltrekkous. Maar om nou zo'n ding aan te schaffen voor 1 kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
Ahha, van een trekveer had ik nog nooit gehoord, maar dat klinkt wel als de oplossing.

@pennywiser Dat is ook een optie natuurlijk

@Saeverix Zweten zal het wel worden gok ik, helaas is de buis "Ribbed for your pleasure"

@sOid Zolang ik onder de 200 (nog liever onder de 100) kan uitkomen vind ik het opzich best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
sOid schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:25:
[...]

Vloeken is ook een essentieel onderdeel ;)
[...]
Haha ja dat herken ik ook nog wel.
pennywiser schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:25:
Inderdaad, busje siliconenspray pakken en de kabel daarmee licht invetten. Je hebt zeker een trekveer nodig, die kan je huren bij Worx Boels Borent of Bouwmarkt (Karwei heeft hier een huur afdeling).
Ik weet niet of siliconenspray handig is, en of dit de mantel van de kabel uiteindelijk aan kan tasten.
Ik heb bovenstaande 3M Lub gebruikt, werkt prima en is een stuk makelijker van je handen te krijgen dan siliconenspray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zwolsermbtr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:27:
Ahha, van een trekveer had ik nog nooit gehoord, maar dat klinkt wel als de oplossing.
...
Zo doen ze/we dat al jaaaaaren.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Saeverix schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Haha ja dat herken ik ook nog wel.

[...]

Ik weet niet of siliconenspray handig is, en of dit de mantel van de kabel uiteindelijk aan kan tasten.
Ik heb bovenstaande 3M Lub gebruikt, werkt prima en is een stuk makelijker van je handen te krijgen dan siliconenspray.
Schiliconenspray is bedoeld voor kunststof en wat makkelijker verkrijgbaar (Action 2 euro). Die 3M kan natuurlijk ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Geen idee wat zelf doen aan materiaal kost, maar als T-Mobile het voor €200 netjes oplevert in het appartement zou ik dat misschien wel overwegen, als zelf doen de helft of meer kosten (in tijd en / of geld). Kun je immers ook op terugvallen mocht er ooit storing ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@Zwolsermbtr In welke regio woon je? Zwolle, aan je naam te zien? Wellicht kun je het lenen van een tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Dennism schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:32:
Geen idee wat zelf doen aan materiaal kost, maar als T-Mobile het voor €200 netjes oplevert in het appartement zou ik dat misschien wel overwegen, als zelf doen de helft of meer kosten (in tijd en / of geld). Kun je immers ook op terugvallen mocht er ooit storing ontstaan.
Ik wou net zeggen laat het dan doen voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
sOid schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:32:
@Zwolsermbtr In welke regio woon je? Zwolle, aan je naam te zien? Wellicht kun je het lenen van een tweaker.
Is een trekveer iets wat een gemiddeld tweaker in huis heeft? Bij Bo-rent zie ik ze wel al te huur voor 6 euro per dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Zwolsermbtr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

Is een trekveer iets wat een gemiddeld tweaker in huis heeft? Bij Bo-rent zie ik ze wel al te huur voor 6 euro per dag
Zeker niet. Vaak eenmalig nodig daarna wil iedereen hem lenen gratis ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
Dennism schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:32:
@pennywiser

Het is het overwegen waard, maar dat ligt natuurlijk aan wat ze gaan doen dan. Als het betekent dat ze zelf een UTP/Cat6 doortrekken, dan bespaar ik me het liever door het zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Zwolsermbtr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:36:
[...]

@pennywiser

Het is het overwegen waard, maar dat ligt natuurlijk aan wat ze gaan doen dan. Als het betekend dat ze zelf een UTP/Cat6 doortrekken, dan bespaar ik me het liever door het zelf te doen.
Tuurlijk gewoon zelf doen, is prima te doen, zaterdagochtendje werk daarna profit. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Zwolsermbtr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

Geen idee of ik een gemiddelde tweaker ben, maar ik heb zowel een trekveer als kabeltrekkous ;)

Trekveer huren is indd niet zo spannend, maar ik heb nog nooit gezien dat je van die kousen kan huren.

Edit: punt van die kous is trouwens dat je de interne draden (twisted, geïsoleerd) niet uit elkaar trekt. Daarmee voorkom je eventuele storingen.

[ Voor 14% gewijzigd door sOid op 10-10-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
@pennywiser Dankjewel!

En iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga het eerst zelf proberen, dat is het zeker wel waard. Als het nodig is dan toch maar de professional inschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
sOid schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:37:
[...]

Geen idee of ik een gemiddelde tweaker ben, maar ik heb zowel een trekveer als kabeltrekkous ;)

Trekveer huren is indd niet zo spannend, maar ik heb nog nooit gezien dat je van die kousen kan huren.

Edit: punt van die kous is trouwens dat je de interne draden (twisted, geïsoleerd) niet uit elkaar trekt. Daarmee voorkom je eventuele storingen.
Kabeltrekkous kan, deze moet je inderdaad kopen, je kan ook isolatietape (Action) gebruiken. Ongeveer 20cm binnenkabel vrijmaken/strippen en dit door het oog van de trekveer, en vast tapen. Knapt ie, overnieuw en beter vasttapen. Al doende leer je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
Een dunne kunststof trekveer is minder dik als een ijzeren trekveer.
Komt net wat makkelijker door zo'n flexibele buis al blijven die ribbel buizen vloeken haha

https://www.hornbach.nl/s...10-m/4116305/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
bgrr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:42:
Komt net wat makkelijker door zo'n flexibele buis al blijven die ribbel buizen vloeken haha

Deze heb ik inderdaad zelf wel liggen, maar is meestal te kort helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Zwolsermbtr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:40:
@pennywiser Dankjewel!

En iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga het eerst zelf proberen, dat is het zeker wel waard. Als het nodig is dan toch maar de professional inschakelen ;)
Je kan ook altijd nog even een opdracht op https://www.werkspot.nl/e...coax-aanleggen-repareren/ plaatsen. Even omschrijven wat er moet gebeuren en dan zullen er wel electriciens in je omgeving reageren. Volgens mij moet dat prima voor minder dan 200 euro lukken, zeker als je iemand uit de buurt treft.

Het is helemaal vrijblijvend dus kan geen kwaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Saeverix op 10-10-2022 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
pennywiser schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:42:
[...]

Kabeltrekkous kan, deze moet je inderdaad kopen, je kan ook isolatie (Action) tape gebruiken. Ongeveer 20cm binnenkabel vrijmaken/strippen en dit door het oog van de trekveer, en vast tapen. Knapt ie, overnieuw en beter vasttapen. Al doende leer je.
Ik ben bij dat soort oplossingen altijd huiverig dat die tape midden in de buis losschiet en je met een prop zit die je er nooit meer uit krijgt.

@TS nog een laatste tip: doe het met z'n tweeën. De ene trekt, de andere duwt. Dat helpt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
bgrr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:42:

Goeie, als hij ook wat langer te krijgen is. Ik ben bang dat 10 meter het dan misschien net weer niet gaat redden. Anders zag ik bij de Bo-Rent al een metalen van 20 meter voor 6 euro per dag. Daar kun je het niet voor laten.
sOid schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:47:
[...]

Ik ben bij dat soort oplossingen altijd huiverig dat die tape midden in de buis losschiet en je met een prop zit die je er nooit meer uit krijgt.

@TS nog een laatste tip: doe het met z'n tweeën. De ene trekt, de andere duwt. Dat helpt enorm.
Goeie tip, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Zwolsermbtr wat @sOid al aangeeft, rustig en beschaafd werken. Een voert aan de andere trekt elke handeling een cm of 10-15 proberen en per telefoon (als je elkaar niet kan horen) communiceren. Vooral niet als een malloot gaan trekken als de andere nog de UTP moet voeren bijv.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Zwolsermbtr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:51:
[...]

Goeie, als hij ook wat langer te krijgen is. Ik ben bang dat 10 meter het dan misschien net weer niet gaat redden. Anders zag ik bij de Bo-Rent al een metalen van 20 meter voor 6 euro per dag. Daar kun je het niet voor laten.

[...]

Goeie tip, bedankt!
Denk er wel aan dat je ook kabel nodig hebt van rol, connectors, een tang om een connector te zetten in de meterkast en aan de appartementskant zou ik het netjes afwerken in de meterkast, dus met doos e.d. Heel duur zal het allemaal niet zijn, maar als het even tegenzit en je bent redelijk wat tijd kwijt kan het mogelijk toch tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
sOid schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:47:
[...]

Kan me indenken, echter nooit last van gehad, maar dan moet je even zo'n trekkous kopen. Anders goed strak tapen, niet te dik, ik zie niet hoe dat dan weer los kan gaan. Ook een trekkous is een is voorwerp welke los kan laten. Alles kan.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 10-10-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
Dennism schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:56:
[...]

Denk er wel aan dat je ook kabel nodig hebt van rol, connectors, een tang om een connector te zetten in de meterkast en aan de appartementskant zou ik het netjes afwerken in de meterkast, dus met doos e.d. Heel duur zal het allemaal niet zijn, maar als het even tegenzit en je bent redelijk wat tijd kwijt kan het mogelijk toch tegenvallen.
Ik ga er wel vanuit dat het een dagtaak gaat worden ja, met de andere benodigdheden ben ik wel bekend. Heb ook wel al eens zelf UTP kabels in elkaar geknutseld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saeverix
Zwolsermbtr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:08:
[...]

Ik ga er wel vanuit dat het een dagtaak gaat worden ja, met de andere benodigdheden ben ik wel bekend. Heb ook wel al eens zelf UTP kabels in elkaar geknutseld
Beter gebruik je solide UTP kabel die je aan ieder eind voorziet van een contactdoos. Vanaf de contactdoos kun je dan gewoon kant en klare UTP kabels gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Er zal ook nog een wandcontactdoos geplaatst moeten worden om de NT te voeden. Is tijdens de bouw niet echt over nagedacht. Maar het is allemaal meer dan de moeite waard. Om glasvezel i.p.v. Ziggo te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
dirk 1964 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:47:
Er zal ook nog een wandcontactdoos geplaatst moeten worden om de NT te voeden. Is tijdens de bouw niet echt over nagedacht. Maar het is allemaal meer dan de moeite waard. Om glasvezel i.p.v. Ziggo te nemen.
Oh ja inderdaad, je ziet inderdaad geen stopcontact op de foto's.
Des te meer reden om denk ik even een opdracht op Werkspot.nl te zetten. Installatie wandcontactdoos in meterkast, en trekken en aansluiten UTP kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Zwolsermbtr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:51:
Anders zag ik bij de Bo-Rent al een metalen van 20 meter voor 6 euro per dag. Daar kun je het niet voor laten.
Ik heb redelijk geluk met een stofzuiger (compressor werkt nog beter) en een rol touw. Paar knopen in het uiteinde zodat het oppervlak wat groter wordt (maar niet teveel anders klemt het), en als het touw aan de overkant is de kabel er aan en niet te voorzichtig met de 3M lube. Hoeft ook niet overdreven veel op trouwens. En het spul is glad, dus meestal breng ik een dotje aan op de buis; het glijdt gewoon van je vingertop af dus je moet soms creatief zijn :P

Met 100m zal het niet snel te kort zijn, en je hoeft het niet na een dag al terug te brengen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
@dirk 1964 @Saeverix Er is een dubbele wandcontactdoos aanwezig, die staat inderdaad net niet op de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolsermbtr
Paul schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:44:
[...]
Ik heb redelijk geluk met een stofzuiger (compressor werkt nog beter) en een rol touw. Paar knopen in het uiteinde zodat het oppervlak wat groter wordt (maar niet teveel anders klemt het), en als het touw aan de overkant is de kabel er aan en niet te voorzichtig met de 3M lube. Hoeft ook niet overdreven veel op trouwens. En het spul is glad, dus meestal breng ik een dotje aan op de buis; het glijdt gewoon van je vingertop af dus je moet soms creatief zijn :P

Met 100m zal het niet snel te kort zijn, en je hoeft het niet na een dag al terug te brengen :)
Innovatief is het zeker, ik zal eens kijken of ik met mijn stofzuiger wat zuigkracht kan voelen aan de andere kant wanneer ik het appartement in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Zwolsermbtr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:51:
ik zal eens kijken of ik met mijn stofzuiger wat zuigkracht kan voelen aan de andere kant wanneer ik het appartement in kan.
Je moet soms creatief zijn met duct tape en/of papier/karton, want de zuigmond van de stofzuiger is een stuk groter dan een PCV pijp, en je kunt er niet altijd goed bij (zeker niet als het uitkomt op een inbouwdoos).

Met mijn trekveer bleef ik steeds steken in de richels waar een buis overgaat in een koppelstuk/bocht (en al helemaal in flexibele buis), met de stofzuiger (of compressor) zuig/blaas ik het er zo langs.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eventueel kun je de flexbuis nog loshalen van de muur, nu heb je bijna geen ruimte om kracht te zetten.
Vergeet de zwaartekracht ook niet, als je een verdieping omhoog moet, is naar beneden makkelijker dan naar boven.

Persoonlijk heb ik zelden glijmiddel nodig, en hoewel ik weleens naar die trekkousjes heb gekeken zijn die wel erg aan de prijs ter vervanging van een stukje plakband.
Bij moeilijkere klussen moet je eigenlijk niet trekken, maar duwen. Dus aan de trekkant zet je trekspanning erop en aan de andere kant duw je de kabel erin. Hoe harder je namelijk trekt, hoe harder je hem vasttrekt op bochten en hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-07 14:05
Zwolsermbtr schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:27:
Essentieel onderdeel voor elke elektromonteur ;)

Plezant. Krokant. Galant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
TheGhostInc schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:02:
Persoonlijk heb ik zelden glijmiddel nodig
Ik heb ook zelden glijmiddel nodig, maar sinds ik het gebruik gaat het echt ZO veel makkelijker... Zeker als @OP een nieuw-voor-hem appartement betrekt is de kans wel aanwezig dat er meer gedaan moet worden, en zo'n tube kost maar 7 euro of zo.
Bij moeilijkere klussen moet je eigenlijk niet trekken, maar duwen
Kabels trekken gaat sowieso beter met tweeën, één duwen (en zorgen dat de boel niet in de knoop raakt) en de ander trekken.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:37
Geen stroompunt en in meterkast buiten het appartement en nog geplaatst ten tijde van Reggefiber. In die tijd was er nogal een verschillende opvatting of het nu wel of niet mocht maar dit mag tegenwoordig volgens mij niet meer zo worden opgelost (zal @Barre73 vast wel weten).

Ik zou eens proberen bij KPN want voor dit soort situaties willen ze nog wel eens een kabel trekken en stroompunt aanleggen. Doen ze het niet wordt het niet opgeleverd op een wijze dat je er gebruik van kan maken en annuleer je het. Probeer het eens. Met de huidige aanbieding zal je qua prijs voor een 1e jaar niet veel anders zitten dan met T-Mobile en na het jaar kan je altijd weer kijken en ligt je aansluiting er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Sabes schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:35:
Geen stroompunt en in meterkast buiten het appartement en nog geplaatst ten tijde van Reggefiber. In die tijd was er nogal een verschillende opvatting of het nu wel of niet mocht maar dit mag tegenwoordig volgens mij niet meer zo worden opgelost (zal @Barre73 vast wel weten).

Ik zou eens proberen bij KPN want voor dit soort situaties willen ze nog wel eens een kabel trekken en stroompunt aanleggen. Doen ze het niet wordt het niet opgeleverd op een wijze dat je er gebruik van kan maken en annuleer je het. Probeer het eens. Met de huidige aanbieding zal je qua prijs voor een 1e jaar niet veel anders zitten dan met T-Mobile en na het jaar kan je altijd weer kijken en ligt je aansluiting er al.
@Zwolsermbtr KPN monteur trekt in principe gratis de kabel voor je door de buis. Afwerking met een UTP stekker is gratis, afwerking met een CAT wandcontactdoos kost 12 euro.
En als het allemaal wat te lang duurt is het 17,50 per kwartier aan meerwerk.

En oh ja: dit zou nog net mogen in de huidige tijd. Als er een buis zit voor een kabel en als er een stopcontact zit of gemaakt kan worden (moet er wel een hoofdschakelaar zijn om eerst alles uit te schakelen).

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 10-10-2022 21:31 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1