Integratie Evohome / Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW te R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 17:27
Ik probeer mijn Evohome setup zichtbaar te krijgen in Home Assistant, en krijg dat niet voor elkaar.

Ik draai Home Assistant in een Docker container op een NUC.
Mijn poging om de integratie met Evohome via de user interface van Home Assistant toe te voegen resulteerde in een melding 'This device can not be added from the UI', met een verwijzing naar de documentatie:
https://www.home-assistant.io/integrations/evohome

Daar staat dat je de configuration.yaml moet uitbreiden met deze tekst:
code:
1
2
3
4
# Example configuration.yaml entry
evohome:
  username: "YOUR_USERNAME"
  password: "YOUR_PASSWORD"

Nadat ik dat heb gedaan en Home Assistant heb herstart doet Home Assistant inderdaad een poging de integratie tot stand te brengen, maar geeft daarbij een foutmelding:
'Unable to connect with the vendor's server. Check your network and the vendor's service status page. Message is: Cannot connect to host tccna.honeywell.com:443 ssl:default [Try again]

Logger: homeassistant.components.evohome'

De URL (tccna.honeywell.com) klopt m.i. inderdaad niet, maar die heb ik nergens opgegeven.

Heeft iemand een idee hoe dit aan de praat te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudstraver
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 12:37
Documentatie geeft andere URL aan:
For your system to be compatible with this integration, then you must be able to access it via https://international.mytotalconnectcomfort.com/ (note the ‘international’).

https://www.home-assistant.io/integrations/evohome/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW te R
Klopt, maar ik zie niet hoe ik die info in de configuration.yaml kan verwerken.

Er staat you must be able to access it via https://international.mytotalconnectcomfort.com/, en dat kan ik ook. Heb ik getest.
Zou iemand die het wel werkend heeft even in zijn configuration.yaml willen kijken? Daar moet een verwijzing staan; ik weet alleen niet precies hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehoes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:33
Hmm, ik heb precies in mijn configuration.yaml staan wat jij hierboven heb staan.

Ik weet alleen niet meer of ik dat in de .yaml heb gezet, of dat dat via de UI ging:
Zie https://www.home-assistant.io/integrations/honeywell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW te R
@poehoes Jouw linkje verwijst naar de US versie van Evohome. Voor ons Europeanen doet die niks.
En integratie met de niet-US versie kan niet via de UI. Raar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW te R
Nieuwe ontwikkelingen.

Na eergisteren 20 keer alles te hebben gecheckt en zelfs mijn server een paar keer te hebben gereboot zonder resultaat zie ik vandaag ineens mijn verwarmingszones tussen de entiteiten staan.
Geen idee waarom HA ze vandaag wel toont.

Nu nog uitzoeken wat ik er mee kan doen ...

[ Voor 7% gewijzigd door JW te R op 12-10-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Ik heb een vervolgvraag voor dit topic:

Ik heb de koppeling ook gemaakt, heb m'n evohome zones als entiteiten zichtbaar in Home Assistant.

Maar: Ik kan deze niet aanroepen als apparaat om (bijvoorbeeld) om 20:00u naar 22 graden te gaan, ze komen simpelweg nergens anders voor in Home assistant dan bij entiteiten?

Toevoegen in m'n dashboard lukt prima, daar bedienen als thermostaat ook, maar ik kan geen enkele automatisering maken die de temperatuur van de radiator instelt.

Als ik zoek via ontwikkelhulpmiddelen > statussen dan heb ik wel dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4a88s5LirPfr3HKBCb4kZB2SgCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i3vFBcM9OHFgKEnPDeKRIdoT.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dus allerlei attributen bij deze climate.badkamer, maar ik kan er verder niets mee?

Ik heb de integratie pagia van Home Assistant doorgespit, maar ik heb de ballen verstand van scripting, ik heb geen idee waar ik dit bijvoorbeeld kwijt kan en hoe ik dit aan kan roepen:

- action:
- service: evohome.set_zone_override
target:
entity_id: climate.loungeroom
data:
setpoint: 10
duration: {minutes: 0}

Als ik hier climate.badkamer van maak, dan zou dit moeten werken. Dan is mijn probleem waar sla ik dit op? en hoe roep ik dit script aan (ik heb de file editor integratie draaien in Home Assistant)?

Kan iemand me wellicht een beetje op weg helpen?

Alvast bedankt!

Mijn doel:
Als de badkamerventilator aan harder gaat draaien (Itho ventilatiessysteem waarbj ik een Shelly wifi plug wil gebruiken om de wattage te meen, gaat deze omhoog, dan betekent het dta de luchtvochtigheidsmeter van Itho ziet dat er iemand aan het doucen is, dat is mijn trigger om de Evohome HR92 thermostaat naar bijv. 22 graden te laten gaan en na x-minuten weer naar de normale setpoint

[ Voor 11% gewijzigd door denonman1 op 24-10-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

op bitbucket een services.yaml gevonden, de bestaande verangen en ik kan nu dmv een service aanroepen de setpoint aanpassen: Hiermee kan ik iig de thermostaat aanpassen!
Ik mis nog de nodige andere features (uitlezen van de temperatuur bijvoorbeeld, geen idee hoe dat zou moeten), maar voor m'n doel gaat dit werken.

Het wachten is op de shelly switch die als trigger moet gaan dienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39
Jammer dat het vooralsnog via de cloud werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Eens!
Maar als het systeem offline gaat kan je hem nog wel lokaal blijven bedienen.

Ik kijk ook met een schuin oog naar Tado om wellicht ooit 's over te stappen, maar als dan je internet eruit ligt kan he alleen de thermostaten handmatig nog maar bedienen.
Tado heeft blijkbaar wel een veel betere integratie met Home Assistant van wat ik erover lees.
Pagina: 1