Seriele poort IN de kast?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik wou dus beginnen met BasKoning's programma om Winamp knopjes IN de kast te maken (op een 51/4" bay dus) naast mijn baybus. Nu is mijn vraag hoe ik (hier een A7V mamaplank BTW)) mijn seriele poort IN mijn kast moet krijgen. Kabeltje langs de zijkant gaat niet, is lelijk en de kast moet ook nog dicht kunnen. Langs achter weet ik geen gaten die groot genoeg zijn. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik was aan het denken aan een gat boven de voeding.
Any reply (except flame and UTFS'ing) is welcome :)

Verwijderd

ff draadjes vast solderen aan je poort (aan de onderkant van je mobo) en klaar ben je

Verwijderd

of kabel op de seriële poort, gaatje boren in de kast, kabeltje door gaatje
dan moet je niet op je mobo gaan solderen ...

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

uit je "rackje" of hoe zon ding ook heet schroeven :P of zittie op mobo ?

anders een aparte i/o kaart halen fzo :P

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:29
Koop een seriele stekker type male bij de elektronica boer en 5 draden. Soldeer de draden volgens het schema van BK aan de stekker. Klein gaatje boren aan de achterzijde van je kast en de 5 draden naar binnen werken. Mol een frontje om er schakelaars in te monteren en soldeer de draadjes aan deze schakelaars.. Lijkt me eenvoudig. Wil je niet boren dan kun je een zo'n ding waarmee je een pci slot afdicht als ie niet in gebruik is (kom ff niet op de naam) weghalen en daar de draden doorsteken dan heb je zeker genoeg ruimte.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

of je moet de kabel net zo lang maken dat hij door een bracket aan de achterkant er doorheen kan, en dan zo weer naar boven naar je siriele poort.
Zo heb ik het ok gedaan, en sloop je je kast ook niet.

39

Verwijderd

Idd gewoon een kabel maken en die via een afdekplaatje weer naar binnen lussen. dat scheelt weer een gat in je kast en zo'n afdekplaatje kan je meteen boren zonder alles uit de kast te moeten halen im metaal splinters.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb nog van die oude interface kaarten en daar zitten kabeltjes aan de poorten die dan vervolgens zijn verzonden met de interface kaart

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Waar staat dit schema, lijkt wel tof id om da te maken!

Audentia

• lvh
Ik weet: UTFS en RTFF beleid.

Maar deze vraagt er gewoon om.
Vind je niet? PLEASE! LET ME! :'( LET MEEEEEE!
Ja? Ja? :) Jaaaaaaaaaaaaa!

UTFS!

Aah dat moest eruit. >:)
Op woensdag 29 augustus 2001 15:04 schreef Exterazzo het volgende:
Waar staat dit schema, lijkt wel tof id om da te maken!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
:)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• lvh
Ik heb nog een oud ding gevonden van een 286. Toen hadden ze seriele poorten die niet op het mamaplankje stonden. Dus die 286 d00d en ik heb me connector >:)

Thanks all
(ADMINS: als je echt wil mag hier een slotjuh op hoor)
Pagina: 1