Performance optie

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het misschien mogelijk een optie in de preferences toe te voegen waarmee bevestingings pages worden overgeslagen? Dus niet eerst: "Je bericht is gepost, wacht even", maar direct forwarden.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:05
Kost een bannerview :)

We spend our years as a tale that is told

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Scheelt traffic.

Het zal wel een technische reden hebben.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

het is door mij ook al aangelegd maar 't is nooit gedaan.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:27 schreef Dutchman! het volgende:
Kost een bannerview :)
Dan voeg je een optie &extra_banner=1 toe.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:28 schreef Femme het volgende:
Scheelt traffic.

Het zal wel een technische reden hebben.
Dat is toch juist positief? Minder bandbreedte in gebruik, minder load voor de server.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:32 schreef chem het volgende:
het is door mij ook al aangelegd maar 't is nooit gedaan.
Wie is de auteur van het script dan?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:47 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Wie is de auteur van het script dan?
Arjen + Jorma

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En wat gaven die als reden voor het niet implementeren van deze optie?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Na het submitten kom je op de pagina terecht met het script dat jouw nieuwe posting in de database zet, daarna wordt je doorgestuurd naar het script dat de forumthread uitpoept. Op zich kan stap 2 ook onzichtbaar gedaan worden, maar ik zie het probleem niet echt.

Als er ooit gebruik gemaakt gaat worden van replication en load balancing is het trouwens wel prettig dat er een kleine delay zit tussen binnenduwen van de posting en uitfloepen van de thread.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, dat probleem heb je bij PHP natuurlijk met meerdere bestanden. Maar dat moet op te lossen zijn. Verder lijkt het me met replication geen probleem. Een ander kan toch ook net die thread opvragen? Je hebt wel een probleem als de insert met low priority wordt uitgevoerd of als er veel readers zijn.

Het probleem is dat op verbinding met veel latency je onnodig zit te wachten. Dat merk je vooral als je kabelmodem even niet sneller haalt dan 1 kb/s.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een van de voordelen die ik kan bedenken, is als het laden van de topic (als die er dus direct NA komt) te lang duurt, men nog wel es op f5 wil rammen.

Veel browsers denken dan nog dat ze met de oude pagina bezig zijn en vragen of ze de data opnieuw moeten inserten.

Als je dan op enter ramt, heb je gelijk een irritante dubbele invoer (waarvan je er dan veel meer moet afvangen in de code).

Als het goed is, is dit met een simpele location-header wel op te lossen, maar of dat zo perfect werkt, weet ik niet.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
en wat als het reply gedeelte in een window komt die naa de submit sluit, trouwens, gewoon zoals op T.NET !?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
please niet weg die link.. enorm handig, dan lijkt het tenminste alsof het snel vooruit gaat.. is psychologisch :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Daarom vroeg ik ook om een optie. Opties zijn bijna nooit verkeerd. En met een location header werkt prima. Is eigenlijk wel iets langzamer, maar je hebt het voordeel dat je gewoon kunt refreshen (f5).
Pagina: 1