Goedenavond allen,
Mijn PC crashed regelmatig naar zwart scherm (Monitor kan geen signaal meer vinden, alleen power aan uit werkt, reset niet) tijdens het gamen en de 3dmark test, maar het lijkt nu wel erger te worden, ik kom er alleen niet uit wat het is.
Specs:
Gigabyte X570 Aurus pro moederbord
Asus tuf 6800XT videokaart
Gskill F4 3200 Ram - 32 GB (4x8)
Ryzen 5800x CPU (met NH15 noctua koeler)
Corsair voeding HX850 voeding
Fractal design torrent compact kast
tot nu toe is het volgende vervangen:
CPU: Eerst zat er een 3600 in, maar dankzij een winactie kreeg ik opeens een 5800, het probleem deed zich met de 3600 ook voor dus de CPU lijkt mij uitgesloten.
Videokaart: Voorheen zat er een 5700XT in, maar die ging stuk en is vervangen voor een 6800XT, met beide kaarten het zelfde probleem, de 6800XT is ook nog getest in de winkel.
Voeding: Van een Darkpower naar de Corsair, het probleem leek even opgelost, maar dat was helaas een kwestie van toeval.
Kast: De oude fractal kast was aan vervanging toe.
Verder gedaan
Windows opnieuw geinstalleerd
Alle drivers geupdate incl chipset
Bios is de laatste versie
PC crashed zowel met standaard ram instellingen als XMP
Ram geprobeerd op 1.35v te zetten ipv AUTO.
Ram test - 7 uur zonder foutmeldingen
Iemand enig idee?
Mijn PC crashed regelmatig naar zwart scherm (Monitor kan geen signaal meer vinden, alleen power aan uit werkt, reset niet) tijdens het gamen en de 3dmark test, maar het lijkt nu wel erger te worden, ik kom er alleen niet uit wat het is.
Specs:
Gigabyte X570 Aurus pro moederbord
Asus tuf 6800XT videokaart
Gskill F4 3200 Ram - 32 GB (4x8)
Ryzen 5800x CPU (met NH15 noctua koeler)
Corsair voeding HX850 voeding
Fractal design torrent compact kast
tot nu toe is het volgende vervangen:
CPU: Eerst zat er een 3600 in, maar dankzij een winactie kreeg ik opeens een 5800, het probleem deed zich met de 3600 ook voor dus de CPU lijkt mij uitgesloten.
Videokaart: Voorheen zat er een 5700XT in, maar die ging stuk en is vervangen voor een 6800XT, met beide kaarten het zelfde probleem, de 6800XT is ook nog getest in de winkel.
Voeding: Van een Darkpower naar de Corsair, het probleem leek even opgelost, maar dat was helaas een kwestie van toeval.
Kast: De oude fractal kast was aan vervanging toe.
Verder gedaan
Windows opnieuw geinstalleerd
Alle drivers geupdate incl chipset
Bios is de laatste versie
PC crashed zowel met standaard ram instellingen als XMP
Ram geprobeerd op 1.35v te zetten ipv AUTO.
Ram test - 7 uur zonder foutmeldingen
Iemand enig idee?