Is een Access Point de juiste oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik wil op beide verdiepingen van mijn woning een sterk wifi signaal hebben. Beneden hangt een FritzBox 7590, boven hangt nog niets. Voor de bovenverdieping zoek ik een oplossing.

Ik zoek een?
Blijkbaar zoek ik een Access Point. Klopt dat?

Het apparaat ga ik aansluiten op de router via een netwerkkabel. Het moet hetzelfde wifi netwerk uitzenden als de router.

Wat is je budget?
Als ik de Pricewatch mag geloven is een budget van zo'n 100 euro voldoende. De wat goedkopere modellen vallen af omdat deze direct in het stopcontact worden gestoken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, suggesties zijn welkom.

De TP-Link EAP610 Slim ziet er goed uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat op een tweepersoonshuishouden met de gebruikelijke hardware. Tijdens het thuiswerken is het belangrijk kan dat video bellen soepel loopt.

Ik wil graag het maximale uit de internetverbinding halen, 1 Gb/s up/down.

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-01 16:40
Je zoekt inderdaad een Access Point.
Als het je puur om een betere wifi dekking boven gaat zal het genoemde model vast voldoen (zeker als je hem aan het plafond wil monteren), als je ook lokaal bedraden apparaten wilt aansluiten is een AP met meerdere ethernet aansluitingen mogelijk wat interessanter.
Zo lang je dezelfde SSID gegevens invult op je nieuwe AP als op je bestaande router (naam, wachtwoord, beveiliging) zullen je apparaten gewoon goed moeten roemen tussen beide apparaten.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-01 15:00
Als je al iets van Fritz hebt kun je beter dat ook gaan uitbreiden. Fritz mesh werkt goed met wired backbone.

uitvoering: AVM Fritz!Repeater 2400 - International

En als je een extra LAN poort wil hebben:

uitvoering: AVM Fritz!Repeater 3000 (Internationale versie)

[ Voor 36% gewijzigd door Djarune op 09-10-2022 18:35 ]

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-12-2025
@Wekko306 @Djarune Bedankt voor de info.