Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-04 09:21
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
nieuwe gsm

Wat is je budget?
men budget is 350 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
wat ik belangrijk vind is snelheid cpu en ram ,ik gebruik apps zoals telegram discord reddit facebook etc
gamen doe ik niet op een tel ,camera vind ik niet belangrijk soort scherm ook niet

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi 11 Lite 5G NE 8GB , maar leest op forums dat de software overlay slecht is ? buggy
op youtube zijn mensen toch tevreden
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. niet echt
men nokia 6 was 2 dagen geleden vast gelopen deed niks meer ,via android recovery ging niet
formateren ging ook niet zit vast op android logo
dus vandaar tijd voor een nieuwe tel

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 19:48

SpamLame

niks

Nokia x20 of g60 al gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
de g60 heeft 4gb ram de x20 8 als ik t goed lees
ik wil proberen zo lang mogelijk met een tel te doen ,min 5 jaar dat ik daarna geen updates meer krijg maakt me niet zoveel uit ,de x20 kost minder maar heeft beter specs ? dan de g60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 19:48

SpamLame

niks

X20 is ook al wat ouder. Dacht blijf je binnen Android One fijn voor updates en bekende UI. En als je bv in de pw dan ook 5g en <350 zet, dan kwam ik alleen bij Nokia uit. Of de soc en ram voldoende zijn bij de g60 is aan jou,deze is wel nieuwer dan de x20 dus langere updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:16
5 jaar updates krijg je alleen bij Google Pixel of Samsung Galaxy telefoons.
Binnen budget is dan een Samsung A53 meest logische optie, of bij budget verruiming Pixel 7 voor kale Android

Uiteraard kan Xiaomi ook, mits je custom rom gaat gebruiken. Dan heb je veel hardware voor weinig geld, maar moet je werken voor je software. Kijk eens op Xiaomi.eu voor een bloatware vrije software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
volgens google is support voor de a53 tot Galaxy A53* (eind '22)
de google tels zijn mooi te duur voor mij ,denk dat ik morgen naar de mediamarkt ga zodat ik echt kan testen
denk niet dat het een chinese tel word heb geen zin omzelf roms en dat soort dingen te instaleren
wil iets betrouwbaars
ik laat t jullie weten wat t geworden is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 08:37
scroeffie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:00:
volgens google is support voor de a53 tot Galaxy A53* (eind '22)
de google tels zijn mooi te duur voor mij ,denk dat ik morgen naar de mediamarkt ga zodat ik echt kan testen
denk niet dat het een chinese tel word heb geen zin omzelf roms en dat soort dingen te instaleren
wil iets betrouwbaars
ik laat t jullie weten wat t geworden is :)
De support voor de Galaxy A53 is voor Android Versies tot en met Android 16 en beveiligingsupdates tot en met maart 2027. Geen idee hoe je bij eind 2022 komt?

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
was vandaag did kanaal aan t kijken YouTube: Motorola Edge 30 Neo review | | SmartphoneMan
je hebt gelijk dan heb ik verkeerd gelezen

Vijf jaar Android-updates
De Galaxy A53 komt uit de doos met Android 12, de nieuwste Android-versie van dit moment. De fabrikant garandeert vier jaar versie-updates, wat betekent dat de A53 kan rekenen op Android 13, 14, 15 en 16. In deze prijsklasse is dit uitstekend, want er zijn eigenlijk geen smartphones die net zo lang worden ondersteund als de Samsung-midranger.

kost bij bol 429 euro zeer mooi toestel lange ondersteuning ,men vader heeft de 9+ ofzo vind t ook een mooi toestel ,meschien even wachten op aanbieding Samsung Galaxy A53 256GB 8gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
hij zegt dat mensen slechte ervaringen hebben op tweakers met die tel a53,blijft vaak vast hangen traag openen van apps etc ,vreemd aangezien de specs goed zijn ligt t toch aan de nieuwe android ofzo :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:16
scroeffie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:33:
hij zegt dat mensen slechte ervaringen hebben op tweakers met die tel a53,blijft vaak vast hangen traag openen van apps etc ,vreemd aangezien de specs goed zijn ligt t toch aan de nieuwe android ofzo :?
A53 is een upgrade van de A52, echter er is een A52s tussendoor geweest die een snellere processor had en 3.5mm poort. Dat toestel was 6 maanden op de markt en kreeg voorkeur boven de opvolger in de reviews.
Daarnaast, Android 12 gaf over de hele markt problemen, bij alle merken, die zijn nu wel gestabiliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
word de A52s ook zolang ondersteund als de a53 ?
men broer heeft de google pixel 6 ? maar vind ik veel te duur 500 euro

[ Voor 42% gewijzigd door scroeffie op 10-10-2022 08:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:59
scroeffie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:17:
word de A52s ook zolang ondersteund als de a53 ?
men broer heeft de google pixel 6 ? maar vind ik veel te duur 500 euro
De A53 wordt tenminste ondersteund tot maart 2026, maar het kan langer.
https://www.samsung.com/n...8gb-sm-a536bzkneub/#specs

De A52S tenminste tot september 2025 https://www.samsung.com/n...ack-128gb-sm-a528bzkceub/.
Je zou ook voor de Pixel 6A kunnen gaan, heeft alleen wel 6gb ram.
https://www.belsimpel.nl/google-pixel-6a Bij belsimpel kan je ook nog 50 euro cashback krijgen, dus ipv 459 euro betaal je 409 euro uiteindelijk. Die laatste krijgt 5 jaar ondersteuning, is ergens rond mei uitgekomen en je kan dus 2027 updates verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-10-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
ben net terug van de mediamarkt ,de nokia x20 hadden ze niet
heb veel telefoons getest ,wat mij direct opviel kwa internetten en apps gebruiken zitten de tels van 1000 euro tot 200 +- allemaal in de buurt weinig tot geen verschil ! wel zie ik een groot verschil tussen het scherm hoeveel hz de camera en ondersteuning ,moet zeggen dat die chinese schermpjes zeer aantrekkelijk zijn
ik merkte dat ik telkens terug liep naar de samsung a53 de a53s was er precies langs en verschil is niet te merken
denk dat de a53 8gb versie mooie keus maar vind em te duur ,meschien dat ik ergens nog de nokia x20 kan testen in men dorp ,
word vervolgd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 22:05

Steeffoon

Smartphone-nerd

De Galaxy A53 is zeker hierin de beste keuze. Wil je iets minder geld kwijt zijn, dan kan het wellicht interessant te kijken naar de Galaxy A52s, welke ook prima scoort. Samsung heeft een goede naam op updategebied, dus hier hoef je niet bang voor te zijn.

Een ander alternatief, die rond de 380 euro zit, is de Motorola Edge 30 Neo, ook een leuk ding!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
een vriend heeft de samsung s10 en op papier ziet hij er beter uit dan de a53 wat ik gek vind
bv gorilla glas 6 tegen over 5 voor de a53
de s10 heeft draadloos opladen de a53 niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52
scroeffie schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:17:
een vriend heeft de samsung s10 en op papier ziet hij er beter uit dan de a53 wat ik gek vind
bv gorilla glas 6 tegen over 5 voor de a53
de s10 heeft draadloos opladen de a53 niet
Waarom vind je het gek dat de S10 op papier er beter uit ziet? De S10 is het topmodel van een paar jaar geleden, de A53 is een recenter budgetmodel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
geen verstand van ,vond t gek omdat de a53 nieuwer is :) jammer dat de s10 support stopt rond 2023 ?
ik vind t lastig om een tel te kopen lijkt allemaal op elkaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:51
Is 350 echt een strakke limiet? Als je een fijn toestel wil hebben wat niet te groot is, met prima prestaties en camera en lange ondersteuning... Google Pixel 6a vind je vanaf €430,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scroeffie
heeft de samsung a53 niet langer support ? dan de pixel 6a
denk dat ik morgen terug ga naar de mediamarkt en kijken of ze pixel telefoons hebben zodat ik ze kan testen
google zen eigen telefoon os update alleen 3 jaar en security 5 jaar
scherm is 60hz tegen over 120hz van samsung

[ Voor 25% gewijzigd door scroeffie op 12-10-2022 16:19 ]

Pagina: 1