Waar moet balast geplaatst worden bij Valk Pro?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 11:01
Na het aanmaken van een account bij Valk PV montage frames, heb ik mijn situatie ingetekend en een een ballast rapport laten genereren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDCwDxlVQ1N--h5GZM9VkOqhRa0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fCN9xq5ZdLxR4Fm1IRBxVqRb.jpg?f=user_large

De getallen in de tekening gaat over het gewist van de ballast die moeten worden toegepast.

Kan iemand mij uitleggen hoe ze verwacht dat ik het gewicht verdeel over de verschillende punten op het frame voor het platte dak? Ik had verwacht dat er relatief meer gewicht zou moeten op de hoeken van het frame? Het gewicht staat vermeld in het midden van het paneel maar het is mij niet duidelijk op welke rails onder het paneel welke gewicht moet komen. Elke paneel heeft 4 montage punten op 2 rails zodat de middelste panelen een rail delen. De buitenste panelen hebben dus een eigen rail aan de buitenzijde.

Die cirkel rond de 63 is mij ook niet duidelijk?
Omdat de PV panelen buiten de stippellijn zitten moet ik zij-platen toepassen.

Ik ga mijn PV panelen in oost/west portrait oriëntatie zetten op zon 10 a 20 cm van de kant zetten (met hoge randen van zon 20 cm).

Vanwege een pijpje op het dak komt er op de onderste helft ook nog een keer een frame met 4 dezelfde panelen (totaal 12 dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:12
Daar kan je een ballastbak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61bJqBmWNcKJhMoGWMdpx5z3kSM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y0VhoBt21z9L477j0YBGTytV.png?f=user_large

of ballastdragers voor gebruiken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPeWhp6KkOJeTFonvBmndjUAxCQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CLXv7AWu42CiXD7Qw4ghizn8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
Uszka schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:52:
Daar kan je een ballastbak ...of ballastdragers voor gebruiken
Die kun je idd als extra bestellen, maar de plek waar die zwarte voet onder de rails zit kun je ook tegels op plaatsen. In mijn geval kan ik daar genoeg ballast plaatsen. Dan zit het gewicht dus verdeeld over 2 plekken en is mij niet meer duidelijk waar ik welk gewicht zou moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:12
Ik heb het over de volle breedte verdeeld op ballastdragers. 5 stuks 30x30x6cm tegels tegen elkaar onder elk paneel. Lijkt mij dat je aan weerskanten van een rij een stapel kan maken en op de middelste rail kunnen ook een paar tegels als je geen ballastbak of ballastdragers wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
Ja als ze in een bak onder het paneel moeten snap ik de tekening wel. Maar als ik het gewicht alleen op de ballast dragers wil plaatsen gewoon het geadviseerde gewicht per paneel delen door 2 (ballastdragers). Betekend wel dat de helft van het ballast gewicht van het paneel ernaast daar ook bij op komt te liggen? Klopt die redenering zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbiek616
Dat gewicht dat vermeld staat, staat maar aan 1 kant, maar ik neem aan dat dit het gewicht is dat tussen beide liggen (waar 2 panelen op gemonteerd zijn) moet liggen. Niet dat hetzelfde gewicht nog een keer aan de andere zijde er bij komt?
Pagina: 1