lag-pieken bij elk spel op ps4 slim

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:28
Hallo

Sinds kort zijn enorme lak pieken bij elk spel die mijn zoon online speelt. Daarvoor was er niks aan de hand. De console staat op zolder. We hebben een Connectbox van Ziggo plus 3 pods van beneden naar boven, dus uitstekende wifi. Een pod is aangesloten op de kamer van mijn zoon waar de console staat, vandaaruit bedraad naar de Ps4. De internetverbinding is daar meer dan uitstekend.

Als je naar de Lan verbinding kijkt op de Ps4 is die ook goed (zie foto) Wanneer mijn zoon Fortntie speelt schommelt de ping tussen 25 en 50. Mijn zoon zegt dat de ping eerder wel lager was
Tevens zegt mijn zoon dst de Ps4 eerder altijd aangaf dat er een slechte verbinding was, maar het online spelen verliep toen vlekkeloos. Nu het omgekeerde verhaal. de Ps4 zegt goede verbinding, maar online spelen vanwege lak pieken is niet te doen.

Kan iemand misschien aangeven waar we het probleem kunnen zoeken?

Alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_U60PuuO31rxwqW5NTa89k9HZ48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GACp0rZAZUmuRDjrpikqFmIW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bedoel je lag? Ipv 'lak'?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 00:20

DataGhost

iPL dev

Dikke kans dat het aan je wifi ligt. Als die pods niet bedraad zijn aangesloten zijn die dingen door de lucht over en weer aan het schreeuwen en bij veel wifi-gebruik in de buurt is er een veel grotere kans dat de verbinding daarvan instabiel wordt. Sluit de console eens bedraad aan op de connectbox (verplaats de console (en TV?) eventueel even daar naartoe) en kijk of dat het probleem oplost. Zo ja, ligt het aan je wifi. Het zal sowieso een stuk beter zijn om alle vaste apparatuur bedraad aan te sluiten, helemaal voor gaming. Anyway, als dat het probleem niet oplost moet je het toch in de verbinding met je ISP zoeken waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Dat bedoel ik idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Wat vreemd is dat het probleem zich nu pas voordoet, terwijl de 8 maanden daarvoor niks aan de hand was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 00:20

DataGhost

iPL dev

yep123 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:09:
Wat vreemd is dat het probleem zich nu pas voordoet, terwijl de 8 maanden daarvoor niks aan de hand was
Als mensen in de buurt meer wifi zijn gaan gebruiken in de afgelopen 8 maanden zal dat jouw wifi-verbinding verslechteren. Zeker als je buren ofzo ook allemaal van die mesh-systemen zoals jouw pods in gebruik hebben genomen. Dat is gewoon een erg slechte oplossing (maar wel heel makkelijk te gebruiken) voor mensen die geen kabels kunnen of willen trekken, of die niet weten dat dat kan.

Waarschijnlijk zal de lag een stuk minder zijn als je het om 3-4 uur 's nachts probeert.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 09-10-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
We gaan morgen eerst maar eens de console naar beneden brengen en rechtstreeks pp de router aansluiten, kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Mijn zoon merkt op dat de ventilator het niet doet, kan het daar aan liggen? Het is wel zo dat het gamen gelijk niet goed gaat als het apparaat net aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
yep123 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:10:
Mijn zoon merkt op dat de ventilator het niet doet, kan het daar aan liggen? Het is wel zo dat het gamen gelijk niet goed gaat als het apparaat net aan staat.
Of het aan de PS4 zelf ligt, kan je het beste testen met spellen die niet online zijn. Als die ook stotteren, dan ligt het niet aan je internetverbinding of wifi.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-05 11:55
yep123 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:10:
Bij mij is het zo dat alleen bij het aanzetten de blu-ray drive geluid maakt en daarna muis stil is. En dit is zoals het hoort te zijn.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 13:39
Voor betere vindbaarheid topic verplaatst en kleine titelfix :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1