Philips tv op één zender strepen/blokken in eerste 5 minuten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKo2019
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-04 19:21
Hallo,

Ik probeer een beetje hulp te krijgen bij een merkwaardige gedraging van mijn philips tv. Deze is met DBV-C met coax verbonden. De laatste tijd heb ik op kanaal 1 het rare verschijnsel dat als de tv net is aangezet, er een blokjes/streepjes storing op het scherm is.

En wat er nu raar is, is dat dit na 5 minuten weggaat en wegblijft, alsof een component moet opwarmen. Alle andere zenders hebben geen problemen.

Het is al een oud beestje (2011 gekocht), maar kleine reparaties wil ik nog wel eens zelf proberen uit te voeren. zo heb ik de levensduur al weten te verlengen door de aan/uit schakelaar zel fte vervangen drie jaar geleden (3,5€ incl verzendkosten :) ) Dus ben ik op zoek naar een mogelijke oorzaak voor dit probleem, om te kijken of het oplosbaar is.

Ik denk niet dat het aan de kabels ligt (dan zou het niet na 5 minuten over zijn/dan zouden andere zenders ook vergelijkbare storing moeten hebben). Ik heb de chromecast er uit gehaald, zonder effect.

Beste antwoord (via DaKo2019 op 14-10-2022 19:37)

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 21:00
Dat de Chromecast stoort komt bijna zeker door het wifi signaal, heb dat hier ook ondervonden, door de Chromecast aan te sluiten op een HDMI kabel en hem een stukje bij de TV te plaatsen was dit opgelost, bij een maatje van mij ook problemen maar dan bij de bediening van zij receiver, ook met een kabel er tussen opgelost.

Collectie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

DaKo2019 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:16:
En wat er nu raar is, is dat dit na 5 minuten weggaat en wegblijft, alsof een component moet opwarmen. Alle andere zenders hebben geen problemen.
Dit spreekt elkaar tegen. Als het een intern component is dan kan niet één zender (oftewel, zelfde hardwarematige bron) er last van hebben. Kan je checken hoe goed het inkomende signaal is van die betreffende zender? Mogelijk is het signaal te zwak en hersteld dit na enkele minuten? Blokjes en streepjes klinkt namelijk ook als gedrag van slecht signaal.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKo2019
Ik heb geen signaalsterkte kunnen vinden in het menu. Ik zal de handleiding eens opzoeken. Ik doe nu een factoryreset. Baat het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKo2019
Als kanaal1 (NPO1) goed getoond wordt:

Signaalsterkte 66%
Signaalkwaliteit 100%

Andere kanalen zitten allemaal tussen 50% en 75% sterkte. Ik heb nu de factory reset uitgevoerd. Daarna is de TV uit zichzelf telkens van kanaal gaan wisselen. iedere 5 sec 1 kanaal omhoog. TV maar eens helemaal uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Kanaalwijzigen is gestopt. Het storingsbeeld heb ik nog niet kunnen reproduceren. Ik kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:52
Dit is waarschijnlijk veroorzaakt door je signaalsterkte (is hier gewoon 100). Dat geeft gekke problemen. Even goed de coax aandrukken en controleren of er niet ergens een te sterke buiging in het snoer zit. Eventueel ander coax snoer proberen. Het kan ook nog in de muur/meterkast zitten qua kabel/ connector kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nieuwe coax kabel plaatsen zonder breuk of knik. Ben je bij Ziggo, dan kun je zo een nieuwe aanvragen. Of er was een update nodig. Eerste bij zoiets is altijd de decoder resetten

[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 10-10-2022 08:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKo2019
tot nu toe gaat het goed. Maar wel zonder de chromecast aangesloten. Kan dat een storing veroorzaken? Want als de TV aangezet wordt, is dat een apparaat dat eerst moet opstarten. Dat zou mogelijk overeen kunnen komen met de tijd dat kanaal 1 op de tv stoort. Ik zal morgen de chromecast weer aansluiten (HDMI en USB voor spanning), en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andyvie1979
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:16
Mijn ouders hebben een hele oude Samsung TV waarbij een via HDMI aangesloten Chromecast storing geeft op bepaalde kanalen.
Daar zijn we per toeval achter gekomen toen we de Chromecast eens uit de tv hadden verwijderd om een laptop aan te sluiten. Ziggo was al meerdere keren langs geweest om een signaalmeting uit te voeren en we hadden al een keer nieuwe kabels ontvangen omdat Ziggo aangaf dat het probleem door instraling werd veroorzaakt.
Geen idee waardoor dit wordt veroorzaakt, maar de Chromecast kan best dit soort problemen veroorzaken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
Dat de Chromecast stoort komt bijna zeker door het wifi signaal, heb dat hier ook ondervonden, door de Chromecast aan te sluiten op een HDMI kabel en hem een stukje bij de TV te plaatsen was dit opgelost, bij een maatje van mij ook problemen maar dan bij de bediening van zij receiver, ook met een kabel er tussen opgelost.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKo2019
gisteren de chromecast er weer ingehad: en jawel, storing. Er weer uit: geen storing. Mooi, weet ik in ieder geval dat de televisie niet kapot is. Het ouwe trouwe beestje :-) Ik zal eens op zoek gaan naar een langere hdmi-kabel. Thx for your help all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
Mag ik raden? (OK, de chromecast was al genoemd.)

DVB-C met een CI+ module?
Chromecast wordt gevoed met een USB-kabel vanuit de televisie?

Je kunt de chromecast een eigen voeding geven, los van de televisie. En probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
MSteverink schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:54:

Je kunt de chromecast een eigen voeding geven, los van de televisie. En probleem opgelost.
Nope Chromecast was in mijn geval apart gevoed dus geen garantie dat dit het probleem oplost, maar als er inderdaad gebruik gemaakt word van de USB aansluiting van de tv is dat zeker het proberen waard.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKo2019
MSteverink schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:54:

Dat is inderdaad de situatie. Usb voeding vanaf de televisie, en Cl+module in de tv geprikt. Maar, het is ineens ontstaan. Het heeft jaren goed gewerkt. Achteraf ga je denken wat is er dan gewijzigd? Nou, ik heb mijn router vervangen. Er is dus iets in het Wifi netwerk gewijzigd. Precies weet ik het niet, maar dat zou best rond de tijd van het begin van de storingen geweest kunnen zijn.

Ik heb getest door de chromecast verder van de tv te leggen, maar nog steeds te voeden vanuit de usb aansluiting van de TV: geen storing. Beweeg ik de chromecast dichterbij: storing.

Voor mij is het wel duidelijk nu. ff hdmi verlengkabel er tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaKo2019
Laatste update voordat dit topic dichtkan: HDMI verlengkabel erin, chromekast achter tv meubel laten zakken, usb voeding nog steeds vanuit tv: geen storing meer! Bedankt voor de tips. Krijgt mijn vrouw weer geen nieuwe tv :-)
Pagina: 1