Camera op geleide rail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Voor een projectje. Ben ik opzoek naar een manier om een 3D camera (ter grote van een webcam) te bewegen over een vertical gebogen geleider.

De geleider moet 1.5 meter hoog zijn . Idee zoals een halve of 1/3 van de en cirkel.

Ik vind alleen maar professionele geleiders voor video camera’s. En de daar bij behorende prijs (boven budget)

Heeft iemand een idee om een geleiderrail te maken waarop de camera dmv een motortje kan worden bewogen. Het moet wel een stabiel systeem zijn.

De rail zelf wil ik 360 graden laten rond draaien, maar dat is het probleem niet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wellicht een metalen strip laten walsen, of zelf buigen rond bijvoorbeeld een groot vat.
En dan een karretje maken die met wieltjes aan beide kanten van de strip op zijn plek blijft? Of met hele sterke magneten, maar dan heb je alsnog geen geleiding over de strip. En kan hij er dus af rijden. Zelfs met Lego zou je al iets van een concept kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:46
Wat is je budget? Want professionele gemotoriseerde dolly's zijn inderdaad vrij prijzig, maar de laatste jaren zijn er flink wat goedkope alternatieven bij gekomen voor kleine camera's.

Ik heb ooit een keer deze van Kamerar gekocht, en de kwaliteit viel mij 100% mee. Is inmiddels niet meer leverbaar volgens mij, maar er zijn genoeg soortgelijke en goedkopere alternatieven te vinden. Door het plateau aan een kabeltje te bevestigen had ik met een klein motortje op een blokje Lego al snel een automatisch rollend geheel. Zo'n slider heb je al voor 80 dollar (zie cameranu of kamera-express). Gemotoriseerde versies ben je al snel meer dan het dubbele kwijt. Vervelende daarvan is dat goedkoop vaak ook duurkoop is met motortjes die niet vloeiend lopen of instabiele constructies met wankele pootjes waardoor je camera trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:03
Ik weet niet of je een staande C rails al geleider zodat de camera van beneden naar boven of andersom beweegt of een C geleider waar in de camera horizontaal beweegt.

Voor verticale bewegingen zou ik een JIb arm/ crane huren/ maken.
Voor een horizontale beweging een Dolly track ( kun je ook zelf maken van gebogen pvc buizen oid).

Maar ik denk dat je vraag een beetje te vaag is om goed te kunnen beantwoorden.