Apple Pay (nfc chip) op iPhone 13 minder krachtig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:27
Ik heb sinds kort een iPhone 13, voorheen een iPhone 8
Nu valt het mij op dat als ik wil betalen bij een terminal ik al een aantal keer heb gehad dat de terminal de nfc chip niet pakt. Bij de iPhone 8 had ik bij dezelfde terminal nooit problemen.
Beiden toestellen heb een hoesje wellicht is die bij de 13 iets dikker.
De volgende vragen heb ik hierover:
1, is de chip minder sterk?
2. Zit de chip op een onhandiger plaats dan bij de iPhone 8?
3. Is het hoesje te dik?
4. hebben jullie met de iPhone 13 hier ook last van?
5. Hebben andere iPhones nieuwer dan de 8 hier ook last van?

Het lezen van mijn rijbewijs ging ook niet. Deze werd niet gepakt.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ik heb nergens last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:27
De locatie van de nfc antenne is hetzelfde, deze zit om de oplaadspoel heen in het midden van het toestel aan de achterkant.
BlackMonkey in "Apple Pay (nfc chip) op iPhone 13 minder krachtig?"

Wat ik vaak zie is dat mensen de telefoon langs de terminal “vegen”, dat werkt natuurlijk niet. Nu hoop ik dat tweakers dat niet doen, maar toch.

Wat je kan doen is de telefoon niet tegen de terminal drukken maar bewust een beetje afstand bewaren. Zelfs de apple watch doet het nog bij de meeste pinterminals op enkele cm afstand.
Vergeet niet dat beide kanten actief zijn, en niet zoals bij de ov-chip dat er ook power overheen moet. Daar is afstand of metalen stukje in het veld veel vervelender.

Het werkt soms ook door het scherm heen, dus als je hoesje pasjes of metaal bevat draai je gewoon een om?.

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen3 op 10-10-2022 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
jeroen3 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:20:
De locatie van de nfc antenne is hetzelfde, deze zit om de oplaadspoel heen in het midden van het toestel aan de achterkant.

Wat ik vaak zie is dat mensen de telefoon langs de terminal “vegen”, dat werkt natuurlijk niet. Nu hoop ik dat tweakers dat niet doen, maar toch.

Wat je kan doen is de telefoon niet tegen de terminal drukken maar bewust een beetje afstand bewaren. Zelfs de apple watch doet het nog bij de meeste pinterminals op enkele cm afstand.
Vergeet niet dat beide kanten actief zijn, en niet zoals bij de ov-chip dat er ook power overheen moet. Daar is afstand of metalen stukje in het veld veel vervelender.

Het werkt soms ook door het scherm heen, dus als je hoesje pasjes of metaal bevat draai je gewoon een om?.
Bedankt voor je uitleg.
Zojuist bij de ah en Kruidvat geen verbinding maar bij de jumbo en een café wel. Maar ik leg de bovenkant op de terminal.
Mijn Apple Watch doet het bij ah en Kruidvat wel zodra ik in de buurt kom. Dus voor mij lastig. Ik ben nu aan het onderzoeken of hij het de ene keer niet en de andere keer wel doet.

Heb wel geprobeerd bij de ah om hem aan de binnenkant te houden. Maar dan wel de bovenkant. Overigens als ik de telefoon erbij hou dan zie 1 blauw lichtje flikkeren.

Ik ga nog even verder onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb 't met m'n iPhone 13 Pro Max één keer meegemaakt dat m'n betaling niet door wilde komen. Was bij een tankstation waar ik nét ruim 60L Benzine in m'n auto had getankt....Reboot van de PIN terminal loste het toen op.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een iPhone 13 Pro, en Apple Pay werkt gewoon goed en betrouwbaar.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:32
Het klinkt misschien stom, maar je weet dat je de achterkant van de iPhone tegen de zijkant 9/10 keer moet houden bij het betalen in bijv. de Albert Heijn. Niet de binnenkant van de pinterminal / of op het scherm. In sommige gevallen bij bepaalde terminals is het echter wel op het scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akaYo_G3GK9Ye6ebYZRb0pnf4Ws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qXkpxGYFHUz1iy6gJ7n8oWjG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ik kom ook wel eens units van CCV tegen die de antenne rondom het scherm hebben, en dat werkt waardeloos. Zelfs pasjes doen het daar soms niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeve
mprkooij schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:58:
Het klinkt misschien stom, maar je weet dat je de achterkant van de iPhone tegen de zijkant 9/10 keer moet houden bij het betalen in bijv. de Albert Heijn. Niet de binnenkant van de pinterminal / of op het scherm. In sommige gevallen bij bepaalde terminals is het echter wel op het scherm.

[Afbeelding]
Yep wist ik. Maar ik dacht probeer het eens voor de zekerheid.
Het gekke is dat bij de iPhone 8 de terminal hem sneller pakt. Maar ik bleef even kijken hoe of wat. Als hij het namelijk af en toe wel doet dan zal de chip gewoon zijn werk doen. Dan heeft opsturen geen zin vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39
Kan het mij bijna niet voorstellen dat het aan de 13 pro ligt.
Eigenlijk nog nooit een probleem gehad met Apple Pay met wel toestel dan ook (8 plus, Xr, 12 pro Max en nu de 14 pro).
Wat ik wel merk is dat inderdaad niet alle terminals even lekker reageren maar de voor mij bekende terminals reageren niet anders bij een ander toestel.

Misschien toch een niet helemaal lekkere chip?
Wat je nog zou kunnen proberen is toch een keer het hoesje er af halen? Dat dat toch nog een verschil maakt?

PS. Af en toe is het wel een beetje hannesen met de Watch om die lekker met een terminal te laten werken, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mijn (niet) lenigheid

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Soepie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:30:
Kan het mij bijna niet voorstellen dat het aan de 13 pro ligt.
Eigenlijk nog nooit een probleem gehad met Apple Pay met wel toestel dan ook (8 plus, Xr, 12 pro Max en nu de 14 pro).
Wat ik wel merk is dat inderdaad niet alle terminals even lekker reageren maar de voor mij bekende terminals reageren niet anders bij een ander toestel.

Misschien toch een niet helemaal lekkere chip?
Wat je nog zou kunnen proberen is toch een keer het hoesje er af halen? Dat dat toch nog een verschil maakt?

PS. Af en toe is het wel een beetje hannesen met de Watch om die lekker met een terminal te laten werken, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mijn (niet) lenigheid
Het zal ook niet aan de Apple Pay ansich liggen. Meerdere toestellen hier in huis en die doen het eigenlijk allemaal wel.

Mijn gedachte was ook dat het aan de chip kan liggen maar dan vind ik het vreem dat hij het dan wel en dan niet doet. Ik blijf testen.

Ik zal ook eens een dunner hoesje kopen kijken of dat verschil maakt.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb ook wel regelmatig met mijn 13 pro dat de terminal de telefoon niet pakt. Gek genoeg doe ik hem tegenwoordig met het scherm ipv de achterkant naar de terminal en gaat het dan een stuk beter (geen hoesje).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:28
Ik heb in het verleden wel is bij hoesjes gezien dat ze specifiek benoemen dat sommige functies niet meer werken. Denk bijvoorbeeld aan hoesjes waar een extra magneet aan is toegevoegd voor telefoonhouders.

@jeroen3 waar baseer jij op dat hij om de oplaadspoel zit? Zowel voor de 13 als 13 pro (cc @Donstil) zit hij hier:

Afbeeldingslocatie: https://seritag.com/images/iPhone_13_Hotspot.png

https://seritag.com/learn...d%20on%20the%20top%20edge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeve
Donstil schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:10:
Ik heb ook wel regelmatig met mijn 13 pro dat de terminal de telefoon niet pakt. Gek genoeg doe ik hem tegenwoordig met het scherm ipv de achterkant naar de terminal en gaat het dan een stuk beter (geen hoesje).
Goeie tip. Ga ik eens proberen
Wel bijzonder dat de nieuwe iPhones meer problemen geeft dan de oude. Of is dat een meer een gevoel.
Wel belangrijk aangezien ik voor mijn vriendin straks ook een nieuwe 13 wil aanschaffen.

[ Voor 21% gewijzigd door zeve op 09-10-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
BlackMonkey schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:49:
Ik heb in het verleden wel is bij hoesjes gezien dat ze specifiek benoemen dat sommige functies niet meer werken. Denk bijvoorbeeld aan hoesjes waar een extra magneet aan is toegevoegd voor telefoonhouders.

@jeroen3 waar baseer jij op dat hij om de oplaadspoel zit? Zowel voor de 13 als 13 pro (cc @Donstil) zit hij hier:

[Afbeelding]

https://seritag.com/learn...d%20on%20the%20top%20edge.
Als hij hier zit dan snap ik ook waarom mij rijbewijs niet kon worden gescand, ik had hem precies in het midden zitten aan de bovenkant maar had dus. Iets meer naar rechts moeten zijn.
Ah oké. Ik heb ook een hoesje met magsafe. Dat leek me wel handig. Maar wellicht toch minder handig.

[ Voor 23% gewijzigd door zeve op 09-10-2022 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39
zeve schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:31:
[...]

Ah oké. Ik heb ook een hoesje met magsafe. Dat leek me wel handig. Maar wellicht toch minder handig.
Ik mag toch wel denken dat Apple bij het uitvinden van MagSafe wel nagedacht heeft over Apple Pay?
Gelukkig heb ik er zowel met de 12 pro Max en nu met de 14 geen last van.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeve
Soepie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:47:
[...]

Ik mag toch wel denken dat Apple bij het uitvinden van MagSafe wel nagedacht heeft over Apple Pay?
Dat mag je wel verwachten. Ik ga het onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarschijnlijk in de war met de NFC spoel die daar wel degelijk zit maar met een ander doel, namelijk met MagSafe accessoires communiceren.

Die voor Apple Pay zit inderdaad bovenaan, net als bij elk eerder model iPhone.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:55
Geen klachten met mijn 13 Pro qua hoe sterk de NFC is, ik raak de terminals over het algemeen niet aan en de betaling lukt zonder problemen (er zit dan 3 tot 5cm afstand tussen gok ik)

De issue die ik wel heb is dat het naar mijn gevoel traag gaat, trager dan met mijn bankpas maar dat terzijde.

al voelt FaceID scannen voor mij sowieso trager aan sinds iOS 16, ook komt het vaker voor dat ik code moet invoeren

Maar mijn hoesje is zonder MagSafe, ik heb wel met mensen gesproken die wel issues hadden met Apple Pay en die een MagSafe case gebruiken, al zou ik het *heel erg vreemd vinden dat Apple zo'n detail over het
hoofd zag.

*als ik de antennagate van de iPhone 4 negeer

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 09-10-2022 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:28
Soepie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:47:
[...]

Het probleem is dat Apple er prima over nagedacht kan hebben, dat betekend niet dat alle hoesjes fabrikanten dat ook hebben gedaan. Een officieel hoesje geeft netjes aan of hij juist geplaatst is (je krijgt een cirkel in beeld). Andere fabrikanten hebben dat niet altijd ingebouwd. Bij alternatieve hoesjes heb je soms de volgende disclaimer:

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51Lt-q2PMJL._AC_SY350_.jpg

Als die fabrikanten die plaat wat groter hebben gemaak heb je al snel problemen met je NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@BlackMonkey oh, dan is het totaal niet verwarrend dat er twee zijn… In de tekening staat er wel een keepout voor dat stuk, maar er staat niet bij waarvoor hij is.
Pagina: 1