Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 14:09

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag die ik niet kan beantwoorden.

Wij hebben een CV ketel uit 2019(nieuwbouw) die aangesloten is op onze vloerverwarming (benedenverdieping) en radiatoren (1e en 2e verdieping).

Beneden heb ik een Google Nest hangen die aangesloten is op de CV.
Nu hebben ze vanuit de bouw ook een Honeywell draadloze thermostaat opgehangen (was optie) in de badkamer.

Mijn vrouw wil graag een klokthermostaat in de badkamer hebben zodat die op bepaalde tijden de badkamer opwarmt. Nu staat die op een bepaalde temperatuur waardoor die op de meest onzinnige tijden aan springt en onnodig gas verstookt.
De radiatoren in de kamers op de 1e en 2e verdieping gebruiken nooit (afgezien van de badkamer).
Radiatoren zijn dus op de slaapkamers dicht gedraaid. Indien we warmte nodig hebben kunnen we de airco aanzetten voor warmte.
In de badkamer hebben we uiteraard geen airco maar we willen wel warmte hebben.

Vraag deel 1:
Aangezien de Nest "direct" is aangesloten op de ketel vraag ik mij dus af "hoe" de Honeywell draadloze thermostaat is aangesloten op de ketel en of dat niet "stoort"met de Nest.

Vraag deel 2:
Als ik de Honeywell wil vervangen door iets anders, wat moet ik dan hebben? De meeste klokthermostaten hebben een basis unit die je dan weer moet koppelen aan de CV maar dat is al in gebruik door de NEST.
Kan dat samen werken en hoe doen andere mensen dat?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.

Ik heb nog een vast contract voor 2+ jaar met de oude tarieven (86ct gas) dus probeer alvast voor te sorteren om minder gas te gebruiken.

Hardware:
Google Nest
Intergas Xtreme 36
Honeywell draadloos thermostaat

Damn it's good 2b a Tweaker!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:37
weet je zeker dat de badkamer geen elektrische vloerverwarming heeft? want ik denk dat er gewoon een matje elektrische vvw in de vloer ligt.

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 14:09

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Heel zeker! We hadden alleen de optie om te kiezen voor "een comfort verhogende retourleiding ( en daar een speciale "knop" in de badkamer)

En de Honeywell geeft een gasvlam waarna ik de ketel hoor aan gaan ...we hebben namelijk een radiator in de badkamer ;)

[ Voor 30% gewijzigd door spanx op 09-10-2022 13:38 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

• Coolmint
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-11 12:58
De 2e thermostaat zal vermoedelijk parallel over de eerste zijn aangesloten op de ketel. Als 1 van 2 warmte vraagt gaat de cv aan. Wat je zou willen is denk ik het best te regelen met een programmeerbaar ventiel op de leiding naar de badkamer. Nadeel is dan wel dat als de woonkamer geen warmte vraagt, er ook geen warmte naar de badkamer gaat. Nog een optie is om de thermostaat in de badkamer te vervangen door eentje met een klokprogramma zodat deze in ieder geval niet onnodig aangaat. Of de thermostaten elkaar lief gaan vinden weet ik niet.