Mensen, ik heb behoorlijk hulp nodig, want ik loop nou tegen iets aan waar ik met mijn (erg beperkte kennis) van netwerken dus totaal niet uitkom :
Om te beginnen :
Ben vandaag op stel en sprong naar Breda gereden om een nieuwe router, een Synology RT6600AX.
(de oude was behoorlijk op mijn zenuwen aan het werken)
Ding geinstalleerd, gaat goed, gaat perfect, heb internet ... en toen begon de ellende :
Even mijn netwerk :
- Modem -> router (RT6600AX) en dan per poort op de router :
1) desktop
2) TS-251D (download bak)
3) TS-653B (opslag bak maar gaat de verkoop in)
4) TS-673A (nieuwe opslagbak)
De problemen :
De router ziet IPV6 ...maar geen 1 van de onderliggende apparaten krijgt dit door.
Op geen 1 , niet de desktop en niet de NASsen, krijg ik IPV6
IPV6 aan de praat gekregen
2de probleem , en voor mij teven de ergste :
Ik kan geen 1 van de NASsen via IP bereiken, alleen via MyQNAPCloud.
Ook Qfinder ziet er geen 1.
De NASsen worden allemaal gezien door de router, hebben allemaal een eigen IP adres (geen conflicten), allemaal staan op DNS automatic maar no go op geen 1 front.
Ik heb de IPen die de router toewijst aan de NASsen gecontroleerd : zijn allemaal gelijk (lees geen conflicten)
DNS staat bij allemaal zoals gezegd op auto.
Ping test tot de routers komt iedere keer terug met request timed out, op alle routers
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb :
Voornamelijk uitdokteren WAAR dit vandaan komt, google komt met IP conflicten terug (ik zie geen IP conflict in de lijst) of een verkeerd DNS adres (staan op auto dus zou goed moeten zijn)
Dit ZOU veroorzaakt kunnen worden door de firewall in de router (RT6600AX) alleen hoe zet ik die uit ??
Wat ook nog een mogelijkheid is dat GeoIP het blokkeerd (zomaar een brainfart van mij) maar ook hier : hoe zet je dat uit ?
Als iemand idee heeft zeg het gerust, nogmaals, wat er nu gebeurt gaat VER boven mijn kennis van netwerken.
Als je wat wil uitleggen aub in de KeepItSimpleStupid mode, bij voorbaat dank
Om te beginnen :
Ben vandaag op stel en sprong naar Breda gereden om een nieuwe router, een Synology RT6600AX.
(de oude was behoorlijk op mijn zenuwen aan het werken)
Ding geinstalleerd, gaat goed, gaat perfect, heb internet ... en toen begon de ellende :
Even mijn netwerk :
- Modem -> router (RT6600AX) en dan per poort op de router :
1) desktop
2) TS-251D (download bak)
3) TS-653B (opslag bak maar gaat de verkoop in)
4) TS-673A (nieuwe opslagbak)
De problemen :
De router ziet IPV6 ...maar geen 1 van de onderliggende apparaten krijgt dit door.
Op geen 1 , niet de desktop en niet de NASsen, krijg ik IPV6
IPV6 aan de praat gekregen
2de probleem , en voor mij teven de ergste :
Ik kan geen 1 van de NASsen via IP bereiken, alleen via MyQNAPCloud.
Ook Qfinder ziet er geen 1.
De NASsen worden allemaal gezien door de router, hebben allemaal een eigen IP adres (geen conflicten), allemaal staan op DNS automatic maar no go op geen 1 front.
Ik heb de IPen die de router toewijst aan de NASsen gecontroleerd : zijn allemaal gelijk (lees geen conflicten)
DNS staat bij allemaal zoals gezegd op auto.
Ping test tot de routers komt iedere keer terug met request timed out, op alle routers
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb :
Voornamelijk uitdokteren WAAR dit vandaan komt, google komt met IP conflicten terug (ik zie geen IP conflict in de lijst) of een verkeerd DNS adres (staan op auto dus zou goed moeten zijn)
Dit ZOU veroorzaakt kunnen worden door de firewall in de router (RT6600AX) alleen hoe zet ik die uit ??
Wat ook nog een mogelijkheid is dat GeoIP het blokkeerd (zomaar een brainfart van mij) maar ook hier : hoe zet je dat uit ?
Als iemand idee heeft zeg het gerust, nogmaals, wat er nu gebeurt gaat VER boven mijn kennis van netwerken.
Als je wat wil uitleggen aub in de KeepItSimpleStupid mode, bij voorbaat dank
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.