Win10 op MBP: GTA 5 start niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-07 11:05
Hallo iedereen,

ik heb vandaag GTA 5 gekocht, maar het spel opent niet. Als ik klik op nu spelen gebeurt er wel wat, maar daarna staat de knop nu spelen op steam er weer. Elke keer als ik GTA 5 open op welke manier dan ook, blijft er staan stap 1 van 1 DirectX installeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Home
Direct X 12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wat research gedaan, maar elke keer werkte de oplossing niet. Uiteindelijk kon ik DirectXJun2010 installeren, maar het probleem bleef. Ik heb heel GTA 5 al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Niks helpt. Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via F_J_K op 15-10-2022 14:50)

• JoshuaO038
Gta werkt nu! Ik heb een verse windows installatie gedaan en GTA geïnstalleerd. Het probleem bleef. Ik heb bij steam geklikt op 'door lokale bestanden bladeren' en opende GTA via daar. Toen kreeg ik 3 errors van .dll bestanden die misten. Deze heb ik gedownload en in die map gezet en alles werkt nu! Bedankt voor de hulp iedereen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

JoshuaO038 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:09:

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Home
Direct X 12
Het helpt als je daar de relevante zaken voor gaming ook vermeld. In dit geval dus op z'n minst je videokaart.

Even de basics: Heb je de computer al opnieuw opgestart? Serieus, begin daar mee en als het dan nog steeds gebeurt ga je pas verder.

Zijn de drivers up to date? Zo nee, is dat stap één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Ik heb al meerdere restarts gedaan, en ik heb een Intel iris plus 645. De drivers zijn up-to-date. Ik heb de GPU ook even uitgeschakeld en weer aangezet.

[ Voor 35% gewijzigd door JoshuaO038 op 09-10-2022 07:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:22

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je speelt op een Macbook? Lijkt me toch essentiele info? Van de week had je ook al ruzie (onopgelost) met je Epic launcher?

Advies: je issue eens gaan aankaarten op de forums van (bijvoorbeeld) Rockstar?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 09-10-2022 08:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:30

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wat Googlen laat het zien dat het wel mogelijk moet zijn. Het andere topic laat zien dat je toch de nodige problemen hebt en onbedoeld ook zelf aan creeeren bent (eigenaar maken van program folders etc.)

Dus mijn vraag is: is het een verse Windows installatie? Indien nee, begin vanaf daar.

Mocht je daarna problemen ondervinden met software post dan de volledige foutmelding en eventueel Eventviewer meldingen. Ga niet te snel allerlei zaken aanpassen....

edit:
@F_J_K dat dacht ik eerst ook maar er zijn benchmarks van GTA met zijn genoemde graphicscard. :)

[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 09-10-2022 13:55 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Ik heb sinds 2 weken een schone WinToUSB installatie op een externe SSD. Ik heb inderdaad oplossingen geprobeerd met instellingen van mapjes wijzigen etc. Moet ik een schone installatie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:02
JoshuaO038 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:31:
Ik heb sinds 2 weken een schone WinToUSB installatie op een externe SSD. Ik heb inderdaad oplossingen geprobeerd met instellingen van mapjes wijzigen etc. Moet ik een schone installatie doen?
Installeer Windows 10 op een normale manier. Zorg voor de juiste drivers en updates en probeer het dan nog eens joh.

Klooien met permissies en rare hacks gaat niet helpen. Je weet straks niet meer waar het aan ligt.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats even van Windows clients naar SPV en pas de titel wat aan zodat meteen duidelijk is dat het om Win+MBP gaat.

Kan het zijn dat de Macbook-hardware niet wordt ondersteund door de software? (Ik heb geen idee)

En inderdaad vooral een 'normale' installatie doen.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 09-10-2022 10:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Ik ga dit straks proberen. Hoe kan ik een back-up maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hangt er van af wat je wilt backuppen: bepaalde bestanden, of ook bijv instellingen.

Makkelijkste is kopiëren naar ander systeem / usb schijf van alles dat je wilt bewaren. (En die kopie checken). Je kunt bij twijfel een image maken van de hele machine (en dan als restore de juiste bestanden er weer uithalen),

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:22

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JoshuaO038 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:39:
Ik ga dit straks proberen. Hoe kan ik een back-up maken?
Waarom wil je een backup? Voor een verse Windows, zou ik gewoon opnieuw beginnen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JoshuaO038
Gta werkt nu! Ik heb een verse windows installatie gedaan en GTA geïnstalleerd. Het probleem bleef. Ik heb bij steam geklikt op 'door lokale bestanden bladeren' en opende GTA via daar. Toen kreeg ik 3 errors van .dll bestanden die misten. Deze heb ik gedownload en in die map gezet en alles werkt nu! Bedankt voor de hulp iedereen.
Pagina: 1