Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drinkerlies
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-11-2022
Beste Tweakers,

De afgelopen twee jaar heb ik zonder problemen (en met veel plezier) gebruik gemaakt van een WiFi setup met 3 UniFi access points verbonden aan de FRITZ!Box 7360 van mijn internetprovider. Een aantal dagen geleden ben ik overgegaan van DSL naar glasvezel. Hierbij heb ik een nieuwe FRITZ!Box 7530 in gebruik genomen. Sindsdien ervaar ik DNS problemen op twee van de drie access points. Wanneer ik verbonden ben met deze access points kan ik bepaalde websites niet bereiken (bijv. speedtest.net is niet bereikbaar, maar google.com wel). Gek genoeg werkt alles perfect als ik verbonden ben met het andere access point of via de kabel.

Het gaan om de volgende access points: UAP-AC-Lite, UAP-AC-LR and UAP-nanoHD (deze werkt naar behoren), allemaal op versie 6.2.39 De versie van de UniFi netwerk applicatie is 7.2.94.

Ik heb alle access points, de UniFi netwerk applicatie en de FRITZ!Box al gereset naar fabrieksinstellingen, maar dit heeft niet geholpen.

Hebben jullie suggesties hoe ik dit probleem op kan lossen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
Wat voor DNS geef je je clients mee?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drinkerlies
De DNS staat via de Fritzbox ingesteld op de server die is toegewezen door mijn internetprovider. Verder heb ik de DNS servers van Cloudflare en Google geprobeerd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drinkerlies
Update: wanneer ik via SSH verbonden ben met de access points die problemen vertonen, kan ik succesvol mijn DNS server pingen en traceroutes uitvoeren naar de websites die ik via mijn clients niet kan bereieken. De debug logs bevatte geen duidelijke problemen. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 11:58

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Heb je op je clients ook al eens de Wifi instellingen weggegooid en volledig opnieuw opgezet. Dus niet alleen een disconnect maar ook een volledige forget. Vervolgens naar een AP gaan die problemen geeft en dan je wifi pas weer koppelen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 15:20
drinkerlies schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:10:
De DNS staat via de Fritzbox ingesteld op de server die is toegewezen door mijn internetprovider. Verder heb ik de DNS servers van Cloudflare en Google geprobeerd zonder resultaat.
Maar zie je die DNS servers ook terugkomen op de clients die via WiFi verbonden zijn?

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Kan je de IP adressen van de DNS servers wel pingen als je met een van de niet-werkende AP's verbonden bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drinkerlies
MR_VIPER schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:29:
Heb je op je clients ook al eens de Wifi instellingen weggegooid en volledig opnieuw opgezet. Dus niet alleen een disconnect maar ook een volledige forget. Vervolgens naar een AP gaan die problemen geeft en dan je wifi pas weer koppelen.
Dit heb ik geprobeerd. Ook dit lost de problemen niet op.
Saeverix schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Maar zie je die DNS servers ook terugkomen op de clients die via WiFi verbonden zijn?
Op de clients die via WiFi verbonden zijn zie ik het IP adres van mijn router terug als DNS server (zowel op de access points die niet werken als het access point dat werkt).
TheRookie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:46:
Kan je de IP adressen van de DNS servers wel pingen als je met een van de niet-werkende AP's verbonden bent ?
Ja, dat werkt gewoon. Ook kan ik succesvol traceroutes uitvoeren naar de websites die ik via mijn browser niet kan bereiken
Pagina: 1