harde schijf LaCie vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waja10
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-01 19:43
Ik heb van de week een vraag gesteld of ik een harde schijf 4TB kan vervangen voor 20TB in een externe behuizing, echter is dit topic gesloten omdat ik zelf geen onderzoek gedaan zou hebben.

Ik ben in het bezit van iMac, een Lacie externe schijf van 4 TB maar deze zit vol en wil ik een andere schijf er insteken van 20TB, kan dit? want ik kan tuurlijk ook een schijf kopen maar kost €500,00 en als het dan niet gaat zo dat zonde zijn.

eendere vraag lijkt mij toch duidelijk en of het niet zomaar gesloten te worden.

mvg
willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zou kunnen, echter is de kans wel aanwezig dat bij je oude disk direct aan de USB interface hangt, zonder een losse print met een bridge chip om van USB naar SATA te gaan

en dan is het ook maar de vraag of de Chip wel een 20GB drive ondersteunen wil..

ik zou op safe spelen en gewoon een complete unit halen.. weet je in elk geval zeker dat het goed werkt!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:23
Je kan ook voor een paar euro een losse hard disk behuizing erbij kopen zodat je het zeker weet dat dat werkt.
Je kan je Lacie disk gewoon intact laten als je je data weer eens nodig hebt.
categorie: Externe HDD/SSD behuizingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis nog steeds eigen inzet en uitzoekwerk. Wat heb je zelf gevonden toen je zocht op het vervangen van de HDD in een LaCie? Je bent vast niet de eerste die dit wil ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om je toch even op weg te helpen:
* Welke LaCie heb je en van welk jaar (bij benadering)?
* Heb je op YouTube gekeken of die behuizing open te maken is?
* Heb je gezocht naar eventuele "Upgrading LaCie disk" mogelijkheden?
* Wat zou de nieuwe schijf moeten worden die je gaat plaatsen?

Onderstaande is om je op weg te helpen, niet om je af te branden.

In je vorige topic is vast aangegeven waarom de moderator het topic gesloten heeft. Op Tweakers word veel inzet verwacht. Daarom ook de vragen hierboven. Wanneer je het een en ander gevonden hebt en dan nog vragen hebt mag je die uiteraard stellen. Mensen op Tweakers zijn geen helpdesk en ook geen helderzienden. Daarom is ook verduidelijking nodig van jouw situatie omtrent die behuizing, je zoektocht en vooral ook de resultaten die je gevonden hebt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waja10
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-01 19:43
Dank voor de antwoorden, ja we hebben zelf veel dingen uitgezocht, maar niet gevonden wat we wilden.

Daarom lid geworden van Tweakers om hier het antwoord te krijgen, en dit is gedeeltelijk gebeurt en mag het op slot want we gaan een complete Lagie schijf kopen van 20TB dan lopen we geen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
waja10 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:22:
Dank voor de antwoorden, ja we hebben zelf veel dingen uitgezocht, maar niet gevonden wat we wilden.

Daarom lid geworden van Tweakers om hier het antwoord te krijgen, en dit is gedeeltelijk gebeurt en mag het op slot want we gaan een complete Lagie schijf kopen van 20TB dan lopen we geen risico.
Nog een tip voor een evt volgende topic. Er wordt juist gevraagd om wat je zelf al gevonden hebt zodat anderen niet voor niets voor jou op zoek gaan naar oplossingen en jij dan aangeeft dat je datgene al geprobeerd of gevonden hebt :)

En voor de keuze van je nieuwe externe schijf is het idd verstandig om gewoon een nieuwe aan te schaffen, en die ernaast aan te sluiten. Anders had je weer een uitdaging gehad om de data van de oude naar de nieuwe te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:50

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Daarnaast is een losse harddisk vaak zelfs duurder dan eentje die kant-en-klaar in een nieuwe behuizing zit.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
waja10 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:22:

Slotjes delen we alleen uit als een topic niet aan de voorwaarden voldoet of de spuigaten uitloopt, niet als een vraag is opgelost.

Verder heel goed dat je hier lid bent geworden, maar zoals hierboven al gezegd, we verwachten wel dat je bij het openen van een topic laat zien wat je zelf hebt gevonden. "Veel dingen uitgezocht, maar niet gevonden wat we wilden" kunnen we natuurlijk niks mee. De volgende keer dus vooral noteren wat je allemaal gevonden hebt en wat daar onduidelijk aan was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@waja10 Mocht je nog niks hebben aangekocht: Ik zou je een NAS aanraden. Multifunctioneel, opslag aanpasbaar aan wat je nodig hebt, het lawaai niet naast je computer, 24/7 benaderbaar via je interne netwerk. bovendien kun je, afhankelijk van de instellingen en setup, ook nog eens een schijf upgraden wanneer die vol dreigt te raken. Zo kun je dezelfde NAS dus uitbreiden zonder al te veel problemen.
Pagina: 1