Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koxbas
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-01-2023
Mijn vraag
ik gebruik nu een monitor met een HDMI aansluiting op mn laptop. Nu heb ik een 2e scherm gratis gekregen. Echter zit daar geen HDMI aansluiting op. Wel een display port, DVI en een VGA aansluiting. Nu heeft mn laptop 1 HDMI poort.

Wat kan ik eventueel doen om het 2e scherm te gebruiken (uitgebreide desktop, dus niet gedupliceerd). Welke aansluiting heb ik nog vrij op mn laptop?

USB en een Thunderbolt aansluiting.

Welk stukje hardware heb ik nodig om bovenstaand werkend te krijgen op mijn laptop? Ik heb verschillende splitters bekeken maar kom dan tot de conclusie dat enkel en alleen het scherm doen dupliceren.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Een actieve HDMI naar DP kabel kopen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Welke laptop heb je? Je kunt namelijk een Thunderbolt hub kopen. Maar wellicht heeft die andere type c poort wel displayport alt mode.
Als hij ook moet opladen via de thunderbolt poort kan het namelijk beter een dock zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:43

aawe mwan

Wat ook leuk is:

DVI is gewoon HDMI zonder geluid, dus dat kan je met een goedkoop adaptertje aansluiten.
Misschien heb je dan iets meer mogelijkheden?

[ Voor 21% gewijzigd door aawe mwan op 08-10-2022 19:03 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koxbas
Asus Strix FX502VM-DM115T

Dat is het type laptop.

Wat moet ik verstaan onder een actieve HDMI naar dp kabel? Dit lijkt me niet echt te gaan lukken aangezien ik maar 1 HDMI poort heb?

Ik had deze gezien: https://www.amazon.de/CSL...80492141&psc=1&th=1&psc=1

Maar echter heb ik dan het idee dat het beeld enkel gedupliceerd wordt ivp uit te breiden. Wellicht een aanrader voor een docking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:32
Aangezien je geen thunderbolt hebt, kun je een hdmi splitter overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Providentia schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:31:
Aangezien je geen thunderbolt hebt, kun je een hdmi splitter overwegen.
Dat split het signaal naar 2 panelen. Daarmee dupliceer je het alleen. TS wil desktop uitbreiden.

Wat je zou willen bereiken met zo'n doosje bestaat trouwens wel, maar die zijn inwendig veeeeel complexer en daar mee fors duurder.

Zoek maar eens naar Matrox Dualhead-2-Go.

Betreft dus deze laptop, als ik het goed begrijp.
uitvoering: Asus FX502VM-DM115T

Specs zeggen dat er een Mini Displayport aansluiting op zit.

De nieuwe monitor heeft een Displayport connector? Dan is het simpelweg een kwestie van een simpele klein-naar-groot kabel.

Edit:
Iets als deze: https://www.allekabels.nl...displayport-05-meter.html

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 08-10-2022 19:47 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koxbas
Ah oei, dan ben ik volledig mis. Dacht inderdaad dat het een Thunderbolt was ipv display port. @McKaamos ja het scherm heeft inderdaad een DisplayPort aansluiting. Nu is de vraag, de kabel die jij voorstelt, wordt deze parallel aangestuurd zodat je de display kan uitbreiden, dus niet dupliceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In 99% van de gevallen zal dit gewoon werken met 2 schermen. Heel veel andere opties heb je toch niet, dus gewoon die kabel kopen. Als die werkt zal je het scherm gewoon kunnen uitbreiden als extra scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55
Koxbas schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:13:
Ah oei, dan ben ik volledig mis. Dacht inderdaad dat het een Thunderbolt was ipv display port. @McKaamos ja het scherm heeft inderdaad een DisplayPort aansluiting. Nu is de vraag, de kabel die jij voorstelt, wordt deze parallel aangestuurd zodat je de display kan uitbreiden, dus niet dupliceren.
Het signaal komt uit een andere video-uitgang en is dus per definitie parallel aangestuurd.
Het issue dat je een duplicaat krijgt, is er alleen met splitters die je op een aansluiting zet. Die zijn dan ook om dezelfde output op meerdere monitoren te tonen (zodat bijvoorbeeld een klant kan meekijken).

De voorgestelde kabel gaat dus prima werken.

Vergeet de rest van de antwoorden, want er zitten wat missers bij zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ah oei, dan ben ik volledig mis. Dacht inderdaad dat het een Thunderbolt was ipv display port. @McKaamos
Haha ja, thunderbolt is een beetje vreemd in dat het meelift op andere stekkers.
Het heeft inderdaad een tijdje in mini-displaypoort gezeten maar dat was in de tijd dat het eigenlijk apple-exclusief was volgens mij.
Inmiddels is het aardig gegroeid en je volgende laptop zal het waarschijnlijk hebben in de vorm van een USB Type-C plug. Die heb je nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja, dat is paralel. De dagen dat je GPU maar 1 of 2 outputs tegelijk kon aansturen zijn lang vervlogen.
Toen had je nog keus uit meer soorten outputs dan wat je GPU daadwerkelijk tegelijk kon aansturen. Tegenwoordig is de keus eigenlijk altijd HDMI of DP en kunnen GPU's prima 6 outputs tegelijk aansturen.

Kortom, haal dat kabeltje, gaat helemaal goed komen :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1