Music server (internet radio) met bediening vanaf smartphone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Sinds Ziggo FM er uit heeft gegooid loop ik te kloten met mijn radio ontvangst, ik luister graag naar nederlandse radio maar mijn ontvangst is echt bizar slecht in huis. Zowel FM als DAB+ is om te huilen

Mijn receiver ondersteunt geen internet radio en weggooien en vervangen vind ik zonde van mijn geld omdat hij verder prima volstaat.

Ik heb er nu mijn 'servertje' (wat een energiezuinige PC is) met een optische kabel aangekoppeld en open dan de webstream van 1 van mijn favoriete kanalen. Soms wil ik wisselen omdat ik op de middag een andere zender beluister dan in de ochtend maar dat is dan weer lastig omdat ik dan op die pc een andere pagina moet bezoeken (tv aanzetten, kanaal wisselen, keyboard pakken, website wisselen) en als de stream hapert moet ik ook die handeling verrichten.

Eigenlijk wil ik gewoon een service draaien op die PC die ik met mijn smartphone kan bedienen en dan kan switchen tussen streams dat de PC dan de stream afspeelt die ik op mijn telefoon kies.

iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien een Raspberry Pi met Hifiberry of Volumio op je receiver aansluiten? De laatste kun je overigens ook op een pc installeren.

[ Voor 36% gewijzigd door S1NN3D op 08-10-2022 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 14:13
Er zijn diverse digitale radio's die te bedienen zijn via een universele app, Undok.
Er is vast wel een lijst welke merken/type dat zijn.
Argon heeft wat radio/streamers combinatie die je kan koppelen aan bijvoorbeeld je versterker of de line-in (toevallig zelf ook aan t kijken).
Maar wat @S1NN3D zegt, je kan ook aan de gang met een RPi, al is dat natuurlijk weer wat meer knutselen.

Live from Denmark