Beste prijs/kwaliteit colocatie voor eigen server?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05 04:30

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een colocatie voor mijn servers. Ik had deze eerst ergens anders draaien, maar na een onenigheid besloten mijn servers er vandaan te halen.

Maar nu zoek ik dus een locatie waar ze weer kunnen hangen (2U's). Nu zat ik een beetje te zoeken op hostinginnederland.nl maar de prijzen die ik daar zag staan zijn niet echt up to date imo. Zo wordt er veel geadverteerd met een bepaalde prijs, maar ga je diep graven dan komen er nog vele kosten bij. En dat vind ik zo vervelend tegenwoordig met van die vergelijkingssites, want als ik dan een betreffende hoster mail, dan krijg ik vaak te horen dat die prijzen totaal niet relevant (meer) zijn.

Wie kan mij een goede locatie aanbevelen welke een goede prijs/kwaliteit pakket aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Niemand die een tip heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:42

jurroen

Security en privacy geek

Je initiële post mist zo goed als elke vorm van detail. Wat zijn je eisen voor de colocatie?
  • Heb je eigen IP space of verwacht je dat de colo provider je dit gaat bieden - en indien dat laatste, hoeveel IP adressen of welke subnet grootte?
  • Wat verwacht je qua service? Ook bijvoorbeeld de mogelijkheid om hands-on support in te kopen?
  • Wat heb je verder nog qua eisen? Waar moet de nieuwe provider aan voldoen, wat de voormalige niet deed?
Qua pakketprijs is Coloclue goedkoop - maar, wat je bij elke partij gaat tegenkomen: energie is op dit moment peperduur. Wellicht dat je met een beetje geluk een aanbieder kunt vinden die een gunstig contract heeft wat nog even loopt - maar de vraag is hoe lang.

Snelle rekensom: hoewel je bij Coloclue voor 25 euro per maand de rackspace hebt, samen met wat dataverkeer en IP space, kom je met een redelijke 1U toch ergens op zo'n 60-100 euro per maand uit. Zie ook dit handige overzichtje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAjpoZ7ejmwT0KtMVD6aOQ5fdU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdB1MRTJKmxbjCiwHttfnhni.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door jurroen op 09-10-2022 21:11 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Bedankt voor de tip, zeker een optie om naar te kijken. Ik wil gerust betalen naar wat ik verbruik.