Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:15
Hallo iedereen,

Ik heb een gloednieuwe Samsung TV waar ik heel blij mee ben. Soms zet ik het volume op het hardst, de ene keer is dat harder dan de andere keer. Ik heb een keer wat vervorming gehoord bij een bepaald nummer. Mijn vraag is: kunnen TV speakers opblazen of zit daar beveiliging in?

Beste antwoord (via JoshuaO038 op 01-02-2023 18:26)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 21:45
Als je vervorming hoort, staat 'ie te hard en kan je 'm beter zachter zetten. Alles wat je tot op z'n limiet gebruikt zal vroeg of laat kapot gaan. Hoe meer je het op z'n limiet gebruikt, hoe sneller dat zal gaan.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het zal wel een beetje beveiligd zijn, maar je krijgt het vast wel kapot als je het veel voluit zet. Je hoort het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 08-10-2022 15:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 21:45
Als je vervorming hoort, staat 'ie te hard en kan je 'm beter zachter zetten. Alles wat je tot op z'n limiet gebruikt zal vroeg of laat kapot gaan. Hoe meer je het op z'n limiet gebruikt, hoe sneller dat zal gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
Hahn schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:38:
Mee eens! En het volume van de tv op vol zetten, dat kan toch ook niet goed klinken uit die piepkleine speakertjes! Ik krijg al hoofdpijn als ik het probeer voor te stellen.
Heb je meer geluid nodig, koop er dan een soundbar bij. Dan is het geluid sowieso beter. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 17:10

psy

Mijn ervaring is bij de meeste devices dat audio vol open altijd vervorming betekent, en dat gebruik ik dus ook nooit. Sowieso gaat het altijd onaangenaam klinken.

Alleen mijn Bose 2.0 setje bij de pc kan ik vol open zetten (het kan dus wel) zonder vervorming, maar bij de rest, oh no niet doen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:15
Sorry voor de late reactie, maar bedankt. Het geluid is trouwens perfect. Even wat aangepast in de instellingen en het is prima. Ik zet het volume niet meer zo hard, of verbind een JBL speaker.
Pagina: 1