Ben ik een sukkel als ik nu een PC bouw?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heer ser
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
Hallo allemaal,

Sorry als dit off topic is.
Ik wil graag een computer samenstellen voor gamen en home office. mijn budget is ongeveer 1500 euro. de reden dat ik de computer nu wil bouwen is dat ik een lan heb met wat vrienden op 10 november. Nu is de vraag, met alle nieuwe hardware die vogende maand uit gaat komen, ben ik een sukkel als ik nu een computer koop? Lever ik meteen een hoop in qua prestatie of valt dat wel mee? Ik snap dat alles nog speculatie is maar ik zou het rot vinden als ik miskoop maak:) En ik weet wel zeker dat de tweakers community daar een stuk beter beeld over heeft dan ik heb.

Hoe denken jullie hierover?

Thanks voor de input:)

Ties

Beste antwoord (via Heer ser op 08-10-2022 14:41)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heer ser schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:58:
Hallo allemaal,

Ik wil graag een computer samenstellen voor gamen en home office. mijn budget is ongeveer 1500 euro. de reden dat ik de computer nu wil bouwen is dat ik een lan heb met wat vrienden op 10 november. Nu is de vraag, met alle nieuwe hardware die vogende maand uit gaat komen, ben ik een sukkel als ik nu een computer koop? Lever ik meteen een hoop in qua prestatie of valt dat wel mee? Ik snap dat alles nog speculatie is maar ik zou het rot vinden als ik miskoop maak:) En ik weet wel zeker dat de tweakers community daar een stuk beter beeld over heeft dan ik heb.

Ties
Voor wie wacht komt alles steeds te laat

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:48

KoudeAardbei

Moderator

Je kan altijd wel wachten op iets nieuws :)
Zou persoonlijk wel even wachten nog met de nieuwe grafische kaarten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uitgaande van de titel van het topc: Ja. :+

Zonder gekheid: ligt eraan hoeveel haast je hebt. Kan je wachten, zou ik dat denk ik wel doen. Nieuwe hardware betekend vaak dat de (dan) vorige generatie goedkoper wordt. Dus kan je eventueel net wat meer of betere spullen kopen. Of je koopt dus de nieuwe generatie hardware en kan dan dus daarmee net wat langer mee. Het is net wat je zelf wilt. Of je qua performance veel inlevert, hangt ook af welke games je wilt spelen en met welke settings.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 08-10-2022 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KoudeAardbei schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:02:
Je kan altijd wel wachten op iets nieuws :)
Zou persoonlijk wel even wachten nog met de nieuwe grafische kaarten overigens.
Is natuurlijk wel relatief. Als het toch voor de deur staat, kan het zeker de moeite lonen om net even iets langer te wachten dan wanneer je over zes maanden besluit nieuwe hardware te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:22

Thomg

Aww yiss

Hallo allemaal,

Ties
Met een budget van 1500 euro kan je gewoon nu kopen, pas rond de 2000 en up kom je in gevaarlijk vaarwater terecht ;)
Uitzondering daar gelaten als AMD op 3 november een rare sprong doet en meteen met budget kaarten aankomt, maar dat is onwaarschijnlijk.
Dus ik zou zeggen doe nu, maar je kan ook wachten tot 3 november en dan je pc bouwen. Heb je nog een week, dat is ruim zat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hallo allemaal,

Ties
Voor wie wacht komt alles steeds te laat

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou even wachten op intel 13th gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heer ser
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
Hackus schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:15: