Hoi allemaal,
Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op zonnepanelen. Ik heb inmiddels het nodige gelezen hier op het forum, maar ben de draad een beetje kwijt. Daarom aan jullie de vraag om eens met mij mee te denken en advies te geven n.a.v. de offertes die ik heb ontvangen.:fill(white):strip_exif()/f/image/KSbhKwoqyfmDBKPqa5Z3LZCF.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/277uh8TH0kWE88LK1ihtrzrm.png?f=user_large)

/f/image/Krax8zPI6bsLWpL9mYwggO2D.png?f=fotoalbum_large)
Partij 2:
:fill(white):strip_exif()/f/image/khVRuSiPncn6we3ZPtJKP5eT.png?f=user_large)
Totaalprijs van 4970,-- euro inclusief BTW.
Ik heb bij beide partijen ook een offerte voor 9 panelen op de voorzijde opgevraagd, aangevuld met 6 panelen op de noordoostzijde (volleggen van deze kant vind ik nog wel een dingetje, vanwege de benodigde investering en de grote onzekerheid op dit moment). Van partij 1 heb ik een nieuwe offerte ontvangen. Ik moet zeggen dat ik een beetje schrok van het bedrag:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4TjqySKd7wN0rgerNfmmnCO7.png?f=user_large)
- Partij 1 zweert bij micro-omvormers (of een systeem van SolarEdge). Het lijkt mij een mooi systeem, maar wel aan de dure kant.
Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op zonnepanelen. Ik heb inmiddels het nodige gelezen hier op het forum, maar ben de draad een beetje kwijt. Daarom aan jullie de vraag om eens met mij mee te denken en advies te geven n.a.v. de offertes die ik heb ontvangen.
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/KSbhKwoqyfmDBKPqa5Z3LZCF.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
:fill(white):strip_exif()/f/image/277uh8TH0kWE88LK1ihtrzrm.png?f=user_large)
Dakvlak zuidoost:
Is circa 6,9m lang en 7,8m breed (oriëntatie: -126 graden, dakhelling 41 graden). Geen dakdoorvoeren, wel een schoorsteen. Verder last van het dakvlak van de uitbouw die hier weer 'in' valt. In mijn ogen zouden er 9 panelen op moeten passen (zie hierboven). Er 2 bijleggen op het 'puntje' vinden we esthetisch mwa.Dakvlak noordoost:
Heeft dezelfde afmetingen (oriëntatie: 54 graden, dakhelling 41 graden). Verder zijn er drie dakdoorvoeren aanwezig: twee van de balansventilatie en één van de CV. Er is ruimte voor circa 15 panelen.Platdak garage + carport
Valt in mijn ogen af vanwege de schaduw.Schaduw
Op de zuidoost-kant misschien van de uitbouw (het 'puntje') als de zon laag staat. Is er iets waarmee je dit makkelijk kunt modeleren?Jaarverbruik
Circa 2.500 kWh. Maar: We zijn een jong gezien. En we hebben een CV-ketel (17 jaar oud) die op termijn vervangen moet worden door misschien wel een (hybride) warmtepomp.Huidige elektriciteitsaansluiting
3 x 25ABudget en doel
Minder geld uitgeven aan energie.Wie gaat het project uitvoeren
Installateur. Zelf kabels trekken kan ik nog wel, maar panelen op het dak leggen en het geheel aansluiten in de meterkast begin ik niet aan.Bijhouden van data
Geen bijzondere wensen.Reeds verkregen offertes
Partij 1:/f/image/Krax8zPI6bsLWpL9mYwggO2D.png?f=fotoalbum_large)
Partij 2:
:fill(white):strip_exif()/f/image/khVRuSiPncn6we3ZPtJKP5eT.png?f=user_large)
Totaalprijs van 4970,-- euro inclusief BTW.
Ik heb bij beide partijen ook een offerte voor 9 panelen op de voorzijde opgevraagd, aangevuld met 6 panelen op de noordoostzijde (volleggen van deze kant vind ik nog wel een dingetje, vanwege de benodigde investering en de grote onzekerheid op dit moment). Van partij 1 heb ik een nieuwe offerte ontvangen. Ik moet zeggen dat ik een beetje schrok van het bedrag:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4TjqySKd7wN0rgerNfmmnCO7.png?f=user_large)
Regio
Noordoost Brabant.Vragen
- Ik heb op zolder een loze leiding liggen van 19mm (twee bochtjes). Partij 1 had het over het leggen van een leiding tegen de voorgevel, vanwege het gebruik van een stugge kabel. In mijn ogen zou het toch mogelijk moeten zijn om de 19mm loze leiding te gebruiken. Zie ik iets over het hoofd? Voor jullie beeld: Via een koof of iets dergelijks is niet mogelijk.- Partij 1 zweert bij micro-omvormers (of een systeem van SolarEdge). Het lijkt mij een mooi systeem, maar wel aan de dure kant.