Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aansluitset voor Shelly 1L

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Machael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb gisteren mijn twee Shelly 1L units ontvangen. Maar de aansluitset, die ik op instructiefilmpjes zie, zit er niet bij. Dit zijn korte stroom draden van 10 cm die je tussen de shelly unit en de shakelaar aansluit.

Nu is mijn vraag, waar kan ik dit soort draadjes/shelly aansluitset kopen. Ik heb bij een aantal bouwmarkten gekeken, maa rkon het daar niet vinden.

Kan ik ook gewoon een draad van bv 5 meter kopen en dit afknippen en er tussen zetten?

Gr. Machael

Hier een voorrbeeld: https://www.home2link.nl/shelly-1-aansluitset.html

Alle reacties

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Nooit de aansluit sets gebruikt. Gewoon installatiedraad in de juiste kleuren gebruiken. Waar nodig een Wago 221 lasklem er tussen.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Mwa, ben ik het niet mee eens. Met soepel draad kan wel makkelijk zijn. Zie er in ieder geval geen probleem mee.

Maar goed, het is inderdaad niets meer dan wat draad met adereindhulzen. Denk niet dat je ze bij een bouwmarkt gaat vinden. Je zou ook gewoon draad kunnen pakken maar vooral aan de module kant zijn de adereindhulzen wel erg fijn. Geeft meer stevigheid en geen kans dat er een enkel adertje uit springt en kortsluiting maakt. Dus als je geen adereindhulzen heb zou ik nog liever met installatiedraad werken. Vind het vaak toch al makkelijk om eerst de module eerst met installatiedraad strak achter op de schakelaar te monteren en dan aan te sluiten en in de wand te drukken

• Machael
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10-2024
Dank voor jullie input! Is online bestellen dan de beste optie? Zijn er winkels waar je ze kan halen?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:08
Vraag dit eens bij je lokale machinereparateur/onderdelenwinkel.

Je kunt dit ook improviseren:
Bij de lokale bouwmarkt een stuk aansluitkabel kopen wat je volledig stript van de pvc buitenmantel met de aarde als trekdraad.
Wat je dan hebt is: Bruin en blauw 1.75mm2, stukje krimpkous/tape om 1 stukje bruin en je hebt "zwart".
Adereindhulsjes hebben ze meestal ook wel, even vragen, kun je daar ter plekke waarschijnlijk wel dit setje maken.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 08-10-2022 14:24 ]