versneld vervangen VR ketel subsidie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-05 11:25
Ik ben zelf woonachtig in een appartementencomplex uit 1985. Wij hadden tot voor kort nog VR-ketels in dit appartementencomplex. We zijn nu ruim een jaar geleden overgestapt op HR-ketels en de gasafname is ongeveer per appartement met 50% gedaald. Warmtepomp was door de oppervlakte niet mogelijk in ons complex.

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat wij het enige appartementencomplex zijn waar nog VR-ketels hangen. Tot 2015 waren die ook nog gewoon verkrijgbaar.

Ik snap derhalve niet dat de huidige regering geen stimulatie cq subsidiepakket heeft ingesteld om versneld afscheid te nemen van de gasverslindende VR-ketels. Alle VR-ketels weg uit Nederland lijkt mij een stuk meer aan gasbesparing op te leveren dan het energieplafond voor alle huishoudens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Den Haag kan van alles willen maar Jan Modaal mag het gaan betalen. Niet iedereen heeft daar zo 1-2-3 even een bundeltje flappen voor liggen. Op de lange termijn is het goedkoper, dat klopt. Voor de korte termijn is het een flinke hap uit een gezinsbudget.