Laminaat verkeerd gelegd, oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Wij hebben onze laminaatvloer laten leggen voor een leuk prijsje. Helaas is er een stukje bij de traprand niet helemaal goed gelegd. Ik vroeg mij af wat de beste oplossing hiervoor is. Terug naar de vloerenlegger kan ik helaas niet meer en zelf ben ik niet handig met een zaag o.i.d. (vandaar dat we iemand hebben gevraagd het voor ons te leggen).

Het stukje laminaat bij de trap steekt iets uit. Dit is wel afgewerkt met een randprofiel, maar die is geplakt op het laminaat (en raakt de trap dus niet). Als iemand staat op het stukje laminaat schiet het af en toe los (inclusief de plakplint). Er zit dus een kier tussen de rand van de trap en het randprofiel. Kan is de kier ergens meer opvullen waardoor het plakt? Of van bovenaf schroeven o.i.d. erin plaatsen? De beste oplossing zal vast een nieuw stukje laminaat zijn die wel aansluit maar zoals aangegeven betwijfel ik of dat mij lukt. Foto’s onderstaand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukYqi-TaoV3akYi1uIvrs0rWkLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTZu66A8AuajuI7TyjuaWhvC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-ALgB7ZZHvVM2eyKs0acPpD4Sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ME2YH69pWm3Bo8Sniy1jC0gh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:56
Waarom niet het stukje laminaat wat over de rand zit met een decoupeerzaag gelijk maken met de trap?
Vervolgens een aluminium hoekprofiel erover en deze vastschroeven.

Lijkt mij de meest strakke methode

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
Stukje onder de afwerk plint snij je zo weg. En zou dan eerder een hoekplint gebruiken die je vast kunt maken eventueel. Hier zit weinig “vlees” om het goed te monteren/ plakken op de vloer.

Waardoor laat het los telkens? is het hout van de trap wat eventueel ook meer bewegen t.o.v de vloer en het daardoor misschien ook wat werkt en los raakt? Of komt dit puur door de plint die “kantelt/draait” door het erop staan.

Ligt ook aardig scheef lijkt het, komt dat door de trap of loopt hij daar achter bij de muur ook zo scheef langs de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat linker hoekje ziet er ook uit als vragen om problemen, zo klein.
Het leg plan is waarschijnlijk verkeerd uitgevoerd, maar dat komt vast door dat leuke prijsje.

Wat @MarchelHoek zegt is juist. Gewoon afzagen en klaar.

Maar stuur eens een foto van de vloer zonder het profiel, want ik denk dat je hele vloer minstens 10cm verplaatst moet worden zodat een stabielere grote laminaat plank bij je trap ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door DJMaze op 08-10-2022 13:24 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 15:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hoekprofiel verwijderen, en afzagen met een decoupeerzaag of desnoods een multitool.
Dan kun je het kunststof profiel ook veel beter vastlijmen aan zowel de vloer als het deel van de trap.
Je kan eventueel ook een metalen profiel nemen, en deze goed vastschroeven. Die schiet dan zeker niet meer los.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 18:06
IDD zagen maar met een decoupeerzaag kom je daar zo te zien van onderaf moeilijk bij, en als je van bovenaf zaagt heb je kans om in de trap te zagen. Ik zou dat zelf doen met de reeds genoemde multitool zodat je zeker weet dat je de trap niet beschadigt.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Pagina: 1