Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forzaspw
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 15:29
Beste Tweakers,

Sinds een week of 2 ervaar wat problemen met het tv kijken op mijn Sony 65X94J.
Op alle zenders verschijnen er regelmatig blokjes in beeld.

Nu kijk ik als workaround via Ziggo Go, maar kan niet wennen aan die bediening en de audio is ook een stuk minder.

Ik heb inmiddels al de volgende zaken geprobeerd om te troubleshooten, zonder het gewenste resultaat helaas..

- Firmware check / deze is up to date
- Factory reset
- Coax kabel vervangen / nieuw aangeschaft via ziggo dus gecertificeerd, maar geen verbetering
- Zit momenteel met splitter op aansluitpunt, daarna versterker en vervolgens naar tv / rechtstreeks aangesloten dus zonder splitter/versterker geen oplossing
- DLA in settings uitgezet
- CI module uitgewisseld, heb er 2 versie 1.3
- Apparaten die eventueel kunnen verstoren (modem staat in de buurt) uitgezet of verplaatst.

Ik ben een beetje door mijn opties heen, hopelijk hebben jullie nog tips/suggesties welke ik kan proberen.

Bedankt alvast! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:54
@Forzaspw Klinkt echt als een probleem met het signaal. Ik lees splitter en versterker dus een hoop componenten die kunnen storen.

Ik zou kijken of je je tv-signaal via een internetkabel kan laten lopen ipv coax:
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini

Dat is de beste toekomstbestendige oplossing. Wel weer een extra kastje.
Andere oplossing als je bij coax wil blijven is vanaf je ISRA-punt (waar je ziggo signaal binnen komt) een compleet nieuwe rechtstreekse coax-kabel leggen. Maar dat kan ook best een klus zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door chrisborst op 08-10-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forzaspw
@chrisborst bedankt voor je reactie :)

Daar dacht ik in de eerste instantie ook aan, maar dat heb ik naar mijn idee uitgesloten door de coax rechtstreeks op het wandcontactpunt (hoofdaansluiting?) aan te sluiten zonder de splitter/versterker er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:54
Forzaspw schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:49:
@chrisborst bedankt voor je reactie :)

Daar dacht ik in de eerste instantie ook aan, maar dat heb ik naar mijn idee uitgesloten door de coax rechtstreeks op het wandcontactpunt (hoofdaansluiting?) aan te sluiten zonder de splitter/versterker er tussen.
Over welke afstand en met welke kwaliteit kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Forzaspw
De kabel is 3 meter, ik heb een nieuwe hirschman kabel aangeschaft via de ziggo webshop.

Goede suggestie van Ziggo Next mini, ik zal eens gaan informeren.
Wil eigenlijk wel van die coax handel af ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Forzaspw op 08-10-2022 13:00 ]