Beheer Workspace opheffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEnzo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-10-2022
Inleiding:
Rond 2012 door inmiddels overleden echtgenoot binnen Google een gratis zakelijk account aangemaakt voor mijn hobbywebsite. Aan dit account zijn twee mailadressen gehangen (...@domeinnaam.nl). De website is vanaf 2016 online, doch inactief geraakt en zal komende maand offline gaan. De domeinnaam blijft nog even bestaan.

De vraag:
Naar nu blijkt (mails dat de facturering in orde gemaakt moet worden) is dit gratis zakelijk account overgegaan in een betaald Google Workspace account. En moet het opgeheven worden. Uit de warboel aan info daarover is mij nog niet duidelijk hoe ik dat moet doen,
En zit ik met nòg een onduidelijkheid. Met het opheffen van het zakelijke account zullen de daaraan gekoppelde mailadressen komen te vervallen en moet ik, mits ik de mails wil bewaren een backup maken. Maar wat gebeurt er met mijn overige Google accounts (....@gmail.com) en mailadressen, onder de afzonderlijke accounts staat de vermelding 'Beheerd door je organisatie".
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11, Chrome Versie 106.0.5249.103
...

Ik hoop dat er onder de leden zijn die me wat op weg kunnen helpen om dit probleem de wereld uit te helpen. Dank alvast voor de moeite van het meedenken/reageren.

...

[ Voor 3% gewijzigd door GeeEnzo op 08-10-2022 11:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:14
Even vraag 1 je hebt wel volledige toegang tot de google workspace omgeving waar alles in staat (admin panel)

Vraag 2, al je weg wilt bij google waar wil je dan naartoe migreren? Je zakelijk account wil je opheffen en de andere accounts wil je loskoppelen? Of moet alles over naar een eigen mail van het domein of microsoft 365 bijvoorbeeld?

[ Voor 55% gewijzigd door HKLM_ op 08-10-2022 20:02 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Google even op gsuite toch gratis gebruiken in principe kun je gewoon aangeven als je het account voor niet-commerciële doelen gebruikt
Dan blijft je account actief

over de andere opties is ook genoeg geschreven je kunt ook je account later vervallen tot een soort Google account zonder mail en zonder agenda maar mwel je android aankopen

Enige optie die er niet lijkt te zijn is dat het persoonlijke account worden

Er is bovendien in het forum serversoftware en clouddiensten een draadje over gsuite maar vanaf mn mobiel is linken ernaar ondoenlijk misschien kan iemand anders of een modje die posten?