Zoals de topictitel aangeeft zit ik al maanden(!) te wachten op een fietsreparatie en ik vraag me af hoe lang ik nog geduld moet hebben want dat is inmiddels wel op en vraag me af welke verdere stappen mogelijk zijn.
Tijdlijn
, het is nu 9 maanden nadat ik de fiets heb ingeleverd ter reparatie en er is nog niets mee gebeurd en ook geen enkel perspectief. (Er kunnen complexere dingen geproduceerd worden in negen maanden zal ik maar zeggen
)
De fiets is in 2020 bij de winkel aangeschaft en zat nog in zijn 2 jaar winkelgarantie toen die ter reparatie werd aangemeld. Aanschafwaarde destijds was 750 euro, wat een aanbieding betrof van 250 euro korting op een fiets van duizend euro omdat het een uitlopend model was waarvan er nog maar een paar exemplaren in hun magazijn stonden waar ze vanaf moesten, maar hij was wel helemaal nieuw, geen showmodel of leenfiets ofzo.
Ik wil gewoon op korte termijn een werkende fiets zonder dat ik erop achteruit ga!
Dus de huidige fiets gerepareerd terug is prima maar daar de hoop dat dit nog binnen afzienbare tijd gaat gebeuren ben inmiddels kwijt en wil niet nog maanden zitten te wachten.
Ontbinding en mijn 750 euro terug is voor mij ook geen oplossing want voor dat geld koop ik inmiddels geen vergelijkbare fiets meer. Dat wil zeggen met volledig aluminium frame, riemaandrijving, nexus 8 versnellingsnaaf en hydraulische velgremmen.
Nu is er van deze fiets wel een opvolger die leverbaar is maar die kost rond de 1200 euro en fietsen van andere merken met dezelfde specs zitten rond dezelfde bedragen. (Hebben allemaal wel schijfremmen trouwens ipv hydraulische, die worden blijkbaar niet meer gebruikt.)
Heb ik nu het gezien de hele lange wachttijd en nog geen zicht op reparatie recht op een andere vergelijkbare fiets (die ze wel kunnen leveren want staat bij hun te koop) zonder daarvoor te moeten bijbetalen?
En hoe vlieg ik dat op de juiste manier aan?
Tijdlijn
- Half januari 2022 fiets ingeleverd voor reparatie onder garantie, werd een levertijd van het defecte frameonderdeel afgegeven van 12-14 weken.
- Na 13 weken (half april) heb ik bij de winkel geïnformeerd naar de status. Antwoord was dat er nog geen onderdeel binnen was en het een onbekende levertijd had en ze zouden laten weten als het binnenkwam
- Half mei weer geïnformeerd en nu had hun leverancier aangegeven dat het onderdeel nog ongeveer 7 weken levertijd had.
- Begin juli krijg ik de melding dat de 7 weken niet gehaald worden maar dat de leverancier wel heeft aangegeven dat het onderdeel onderweg is (uit Azië denkt de winkel) maar ook niet meer kan zeggen dan dat.
- Eind juli nieuwe update; ze hebben nog niet binnen en krijgen ook geen levertijd los bij hun leverancier.
- Half augustus nieuwe update; goed nieuws, de leverancier geeft aan dat het onderdeel elk moment bij hun binnen kan komen.
- Eind augustus vraag ik of de winkel het onderdeel al binnen heeft, maar helaas blijkt dat niet het geval. Op mijn vraag of de leverancier zelf het onderdeel al binnen heeft krijg ik het antwoord dat ze dat niet weten.
- Update deze week (begin oktober): We hebben nog steeds geen onderdeel binnen en krijgen ook geen info vanuit de leverancier over levertijd.
De fiets is in 2020 bij de winkel aangeschaft en zat nog in zijn 2 jaar winkelgarantie toen die ter reparatie werd aangemeld. Aanschafwaarde destijds was 750 euro, wat een aanbieding betrof van 250 euro korting op een fiets van duizend euro omdat het een uitlopend model was waarvan er nog maar een paar exemplaren in hun magazijn stonden waar ze vanaf moesten, maar hij was wel helemaal nieuw, geen showmodel of leenfiets ofzo.
Ik wil gewoon op korte termijn een werkende fiets zonder dat ik erop achteruit ga!
Dus de huidige fiets gerepareerd terug is prima maar daar de hoop dat dit nog binnen afzienbare tijd gaat gebeuren ben inmiddels kwijt en wil niet nog maanden zitten te wachten.
Ontbinding en mijn 750 euro terug is voor mij ook geen oplossing want voor dat geld koop ik inmiddels geen vergelijkbare fiets meer. Dat wil zeggen met volledig aluminium frame, riemaandrijving, nexus 8 versnellingsnaaf en hydraulische velgremmen.
Nu is er van deze fiets wel een opvolger die leverbaar is maar die kost rond de 1200 euro en fietsen van andere merken met dezelfde specs zitten rond dezelfde bedragen. (Hebben allemaal wel schijfremmen trouwens ipv hydraulische, die worden blijkbaar niet meer gebruikt.)
Heb ik nu het gezien de hele lange wachttijd en nog geen zicht op reparatie recht op een andere vergelijkbare fiets (die ze wel kunnen leveren want staat bij hun te koop) zonder daarvoor te moeten bijbetalen?
En hoe vlieg ik dat op de juiste manier aan?