Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 06:55
Ik heb de pir platen nu superstrak tussen de balken geplaatst maar nu lees ik dat je aan de zijkanten 1 cm ruimte moet houden en die moet vullen met pur.

Die zijkanten zijn nu niet luchtdicht, kan ze tapen met Alu tape of kitten maar kan ook het mes erin zetten cm eruit snijden en purren

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rupie99
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Ik zou het tapen met goede (alu)tape.

Hier ook gedaan. Goede flexpur voor (grote) kieren, daarna wegsnijden en tape om imperfecties in PIR-alu (was B-keuze) en naden luchtdicht te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Pur is hierin natuurlijk bedoeld om de oneffenheden tussen pir plaat en de balk op te vullen.

Ik zou idd kleine cm wegsnijden en vullen met pur dan zal een hogere isolatie waarde geven dan alleen tapen.

Alutape is alleen voor reflexie en is geen isolatie tape zal dus beperkt werken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
Bedankt!! Ik ga een kleine cm wegsnijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik heb net mijn buitenplafond onder een kamer opnieuw met PIR bekleed. Gelijmd, en af en toe wat centimers over gehouden. We hebben zelf hier dit opgelost met schuimband. Is wat oud, dus morgen nog eens kijken of het gelukt is. Anders nieuwe tape.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@hydex Als de PIR-plaat nu strak tussen de balken zit en ze vlak op elkaar zitten zou ik er niks aan doen. Althans, even afkitten of met alu-tape. Eerst een randje er afzagen om die vervolgens vol te blazen met PUR levert alleen maar een bende op, voor je isolatie doet het niet genoeg voor al deze moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:14
De spleet tussen balk en plaat is ook nodig om uitzetting van de platen op te vangen, vandaar het advies Flexpur
Dik 10 jaar geleden wist ik dat niet, maar ik zie dat aan het dak van mijn werkplaats, ook strak gevuld met in dit geval XPS. Als het echt heet is, dan kan ik aan de palen, waar de spanten op rusten, zien dat het dak wat langer wordt.
Het is maar een skeletbouw schuur, dus in dit geval is het niet zo'n ramp.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hydex
Heb toch gekozen om een cm eraf te halen. Ging maar om een klein stuk. Flexi pur ertussen gedaan
Pagina: 1