Al jarenlang gebruik ik een Canon pixma MG6150 voor het printen en scannen. Liep allemaal probleemloos met mijn Dell laptop die dik 10 jaar oud was en dus toe aan vervanging. Na het in gebruik nemen van mijn nieuwe Windows 11 laptop kom ik er achter dat mijn printer niet meer ondersteund wordt. Tenminste, niet door Canon, maar het vreemde is dat de Scanner app uit de Windows store het apparaat wel ziet en ook een scan kan uitvoeren. Nu het printen nog... iemand een suggestie voor eventueel een 3rd party driver?
Vraag
Beste antwoord (via Tinuz___ op 10-10-2022 22:20)
Wordt de printer wel herkend als aangesloten printer?
Misschien zijn er geschikte drivers beschikbaar via Windows Update?
Kijk bij: Windows Update/Geavanceerde Opties/Extra Opties/Optionele updates.
Alle reacties
Werken de windows 10 64b drivers niet gewoon?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Dank voor jullie reacties, ik ga er vanavond weer even mee stoeien. Windows herkent het apparaat volgens mij wel als een printer, maar geeft aan geen drivers ervoor te hebben
Hij stond inderdaad bij de optionele updates, zo voor de hand liggend dat ik er niet eens aan gedacht hadThe_Doman schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:52:
Nogmaals dank voor de tip!!
Heb je hem via USB aangesloten? Ik krijg het nog niet voor elkaar met mijn Dell en Win 11. Printer hangt via wifi in het netwerk.Tinuz___ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:23:
[...]
Hij stond inderdaad bij de optionele updates, zo voor de hand liggend dat ik er niet eens aan gedacht had![]()
Nogmaals dank voor de tip!!
[ Voor 20% gewijzigd door N0MAD op 11-10-2022 09:46 . Reden: vaag ]
Hier ook via Wi-Fi. Wordt het apparaat wel gezien door de laptop?
Pagina: 1