Toon posts:

evohome en hce80

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• pakico
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik heb een vraag omtrent evohome en hc80 verdeler voor vloerverwarming.

1 ik heb de hce 80 geïnstalleerd met op zone 1 mijn evohome en op de andere 4 zones 4 maal een round wireless thermostaat.

De eerste zone als ik daar warmtevraag gaan de 3 thermomotoren open en slaat de pomp aan en word de vloer warm, voilà zou je zeggen.

Maar als ik nu de werkkamer warmer wil hebben dan zet ik de thermostaat (bijv op 30) en op evohome zie ik ook dat deze werkkamer op 30 staat alleen er gebeurd helemaal niets qua warmte. Ik zie zone (werkkamer) groen oplichten maar de thermomotoren worden niet geopend de pomp draait niet en de ketel gaat ook niet aan.

Wie weet waar dit aan kan liggen??

Mvg Evert

Alle reacties

• JW te R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:20
Als de ketel wel start voor zone 1 en niet voor een andere zone is er iets mis met de toewijzing van die zone.
Het eenvoudigst is misschien als je de weigerachtige zone verwijdert en opnieuw toewijst.
ik heb eerder een probleem gehad met een HCE80 die pas na 3 keer instellen goed werkte. Waarschijnlijk lag het aan mij, maar ik weet nog steeds niet wat ik verkeerd deed.
Met 'groen oplichten' neem ik aan dat je de weergave op het Evohome scherm bedoelt en niet het ledje op de HCE80? In het laatste geval moet je eens kritisch kijken naar de thermomotor(en). Die zijn dan niet goed aangesloten of defect. Je kunt ze testen door er 230V op te zetten. Wel even afwachten, die dingen reageren niet snel.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee