mikkelnl schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:38:
Super bedankt voor de snelle info!
Er zit verder geen verschil tussen een buiten lak en een binnen lak? Ik zie vooral online dat de voordelen genoemd worden zoals toepasbaar bij lage temperaturen en bestendig tegen weer enz. Maar dus geen probleem als ik ventileer?
Er zit een boel verschil tussen binnen- en buitenlak, buitenlak is steviger, maar heeft als nadeel dat het een stuk langer duurt om te drogen (16 uur vs 5 uur). Maar daar ging je vraag eigenlijk niet over, toch?
Zolang je goed ventileert en niet urenlang aan je deuren gaat snuffelen, zal het allemaal wel loslopen.
BrainCrash schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:40:
Het grootste nadeel is eigenlijk dat het twee weken blijft stinken in je huis, terwijl je watergedragen lak na een uurtje of twee al amper meer ruikt.
Daarnaast droogt de verf ook veel langzamer dan die op waterbasis, het oppervlak blijft langer plakken (Deuren niet dicht doen!), en is langer gevoelig voor beschadigingen zolang deze nog niet droog is.
Stank vind ik altijd alles meevallen, ik vind het zelfs best lekker ruiken. En na een paar dagen ruik ik het al helemaal niet meer.
Dat het blijft plakken als je deuren te vroeg dicht doet is wel een punt, dat vind ik een aardig groot nadeel.
[
Voor 33% gewijzigd door
Hahn op 07-10-2022 18:42
]
The devil is in the details.