thunderbolt 4 docking station aansluiten op andere laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crz06
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-05 04:50
Hi,
Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht (msi stealth gs66).

Kan ik de thunderbolt 4 aansluiting van mijn huidige docking station ook voor deze laptop gebruiken. Wil even voorkomen dat ik mijn nieuwe laptop kapot maak omdat thunderbolt 4 deze ook stroom leveren

Ik wil voor deze nieuwe laptop het docking station alleen gebruiken voor makkelijk aansluiting externe monitor.

Kan dit zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die MSI heeft ook een thunderbolt 4 aansluiting dus dat zou prima moeten werken.

Sowieso is het niet alsof er op zo'n kabel direct een fors vermogen wordt geleverd en dat je laptop frituurt, dat wordt in 'overleg' tussen laptop en dock bepaald wat er ondersteund wordt door beide kanten. Dus zelfs als je dat dock aansluit op een laptop met een simpele usb-c port zonder TB ondersteuning en die niet als laadpoort kan dienen, dan nog ontploft er niks.

Voor specifieke compatibiliteitskwesties tussen je dock en die nieuwe laptop zou het overigens wel helpen als je even vermeldt welk merk en type dock je precies hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 07-10-2022 17:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr