Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zonnepanelen plaatsen op een plat dak (constructie)

Pagina: 1
Acties:

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 15:50
Goedemorgen mede tweakers,

Ik heb in de achtertuin een mogelijkheid om 8 panelen te plaatsen op een plat dak. Nu heb ik het e.a. aan constructies voorbij zien komen, echter zijn deze mede door de stijging van energieprijs in rap tempo in prijs omhoog gegaan.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een soortgelijk probleem hebben (gehad) en tips hebben hoe ik dit het beste kan aanpassen.

Het dak oppervlakte is 10meter lengte bij 3 meter breedte en de zonnepanelen hebben een afmeting van 1134*1722mm

Als er informatie ontbreekt hoor ik dit graag!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-11 18:38
Met een beetje zoekwerk was je zelf wel bij deze pagina uitgekomen:

Zelf (beton)schans maken voor zonnepanelen

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-11 16:15
Ik heb gewoon flatfix fusion gebruikt.

Alles wordt op dit moment duurder. Kijken wat iets 6 maanden geleden koste heeft weinig zin.

[ Voor 50% gewijzigd door alwind op 07-10-2022 11:57 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:38
Of VanderValk Pro+.

10x3 meter passen 10 panelen in landscape op.

• hfa
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-11 19:27

hfa

• Darkbullet
emot schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:35:
Met een beetje zoekwerk was je zelf wel bij deze pagina uitgekomen:

Zelf (beton)schans maken voor zonnepanelen
Dat is ook een tof idee dat neemt ook gelijk het balast verhaal weg! ik ga dit serieus overwegen en heb al even gegoogled. Het ontbreekt mij zelf aan de motivatie om het zelf te maken en zag dat er een bedrijf in nederland is die deze dingen fabriceert.

Ze leveren echter geen schroeven en klemwerk. Weet jij of misschien iemand anders of er klemwerk bestaat voor panelen met schroefdraad M8?

https://www.degrootbeton....ribute_pa_kleur=antraciet

link naar de betonschans.

• Darkbullet
Top dankjewel! heb ook hier even wat vragen aan gesteld.

• Darkbullet
Uszka schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:01:
Of VanderValk Pro+.

10x3 meter passen 10 panelen in landscape op.
Panelen hebben een afmeting van 1134mm dan steken ze over het dak dat lijkt me ook niet de bedoeling?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:38
Darkbullet schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:00:
[...]

Panelen hebben een afmeting van 1134mm dan steken ze over het dak dat lijkt me ook niet de bedoeling?
Met 5x 175 kom je op 875 cm in de lengte en met 2 panelen in landscape boven elkaar kom je op 227cm. Dan houd je nog 70 cm over om te verdelen tussen de 2 de panelen om schaduwvorming van het voorste paneel op het achterste paneel te voorkomen en om wat afstand te houden tot de dakrand.

• Darkbullet
Ik heb uiteindelijk via SunSolar in Oss, 5x 2 meter betonvoet gehaald, link hieronder.

https://www.sun-solar.nl/...shoek-in-kleur-antraciet/

Eerste indruk was goed heb ze nog niet op het dak liggen. Voor 5 stuks inclusief montage materiaal en rubberen matjes, 450 euro.
Pagina: 1