verzendkosten ingehouden bij volledige retour

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiekerzz
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-07 15:20
Hallo

Bij een niet nader te benoemen webshop met winkels in België maar kennelijk geregistreerd in Luxemburg, heb ik onlangs een paar schoenen besteld die nog geen €50 kostten. Bij aankoop was al duidelijk dat ik de retourkosten zelf zou moeten betalen en dus heb ik uitzonderlijk met Paypal betaald om dit te voorkomen.

De schoenen waren te klein en dus retour op eigen kosten maar via Paypal vergoed gelukkig.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik enkel het aankoopbedrag van de schoenen terug en niet de verzendkosten (€6). De verzendoptie die ik heb gekozen was naar mijn weten de enige en de goedkoopste optie.
Ik zou dus alles moeten terugkrijgen dacht ik.

Ik heb de webshop hierover een mail gestuurd en dit was hun antwoord:

"Thanks for your e-mail.
As you can see in our return policy, the return costs as well as the shipping costs are the buyer's responsibility.
​We do not refund any shipping costs, you can find more info here: What is the return policy?"

en inderdaad in hun bondige voorwaarden staat:

When we’ve received and approved your return, we will issue a refund within 5-10 days. This means that we will refund any and all payments received from you related to your product, NOT including any fees or shipping.

Mogen ze dit zomaar zelf beslissen, is dit niet Europees bepaald?

Wat kan ik doen om die €6 (en gelukkig geen €14) terug te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ja, dat moeten ze terugbetalen. Of je er voor die 6 euro heel veel tijd en moeite in moet steken, ik denk van niet. Je ongenoegen uiten, een review schrijven, en lekker laten gaan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:57

DDX

Je kan hem ook aanmelden bij paypal retourkosten vergoeding.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:14
DDX schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:46:
Je bent me voor, maar dit inderdaad.

Paypal Retourkosten vergoeding

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 19:28
https://www.thuiswinkel.o...jd%20gratis%20moet%20zijn.

De verzendkosten moet je terug krijgen.

Maar retourkosten zijn voor eigen rekening zolang je van te voren ingelicht bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10 10:58
DDX schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:46:
Daarom heeft die al met PayPal betaald, het gaat om de oorspronkelijke verzendkosten (winkel->klant) die moet je ook terug krijgen bij een volledige retour (waarbij de retourkosten, klant->winkel, niet door de winkel vergoed hoeven te worden).

Maar aangezien je met PayPal hebt betaald, leg daar je claim neer om al je geld terug te krijgen als je er niet uitkomt met de winkel.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De retourkosten zijn ook al geclaimed door @Twiekerzz, het gaat om de verzendkosten voor de heenzending. Die vallen daar toch niet onder?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De verzendkosten aan jou moet men terug betalen + het aankoopbedrag van het gekochte goed.
Dit op dezelfde wijze als jij de factuur hebt voldaan. Met PP zit je vaak wel met zg fees.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiekerzz
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-07 15:20
Oke bedankt iedereen, ik probeer een Paypal claim te starten en zal er verder niet te veel tijd aan verspillen maar hoop op rechtvaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vanaf 27 november 2022 PayPal zal geen verzendlabels voor Retourkosten Vergoeding meer verstrekken of verzoeken voor Retourkosten Vergoeding accepteren.
Dien in aanmerking komende claims vóór de bovenstaande datum in om er zeker van te zijn dat ze goed ontvangen en beoordeeld worden.

Wat is de Retourkosten Vergoeding?

Voor in aanmerking komende PayPal-aankopen die je wilt terugsturen, kan Retourkosten Vergoeding gratis verzendlabels bieden of de kosten terugbetalen om objecten terug te sturen naar de verkoper.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Twiekerzz schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:29:
Oke bedankt iedereen, ik probeer een Paypal claim te starten en zal er verder niet te veel tijd aan verspillen maar hoop op rechtvaardigheid.
Neem zo nodig contact op met het ECC in het land waar je voornamelijk woonachtig bent:

https://ec.europa.eu/info...entres-network-ecc-net_en

In artikel 13 lid 1 in richtlijn 2011/83/EU staat bepaald:
1. De handelaar vergoedt alle van de consument ontvangen betalingen, inclusief, voor zover van toepassing, de leverings­kosten, onverwijld en in elk geval uiterlijk 14 dagen na de dag waarop hij wordt geïnformeerd van de beslissing van de consument om de overeenkomst overeenkomstig artikel 11 te herroepen.
Je kunt weliswaar geen direct beroep doen op de richtlijn, maar richtlijn 2011/83 is in alle lidstaten geïmplementeerd (of dat zou zo moeten zijn) in het nationale recht.

Ongeacht welk recht dus van toepassing is: de verkoper moet na een bevoegde herroeping zonder bijzonderheden alle van de consument ontvangen betalingen vergoeden. De retourkosten draag je echter zelf, tenzij anders overeengekomen.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Moet ik de kosten voor mijn retourzending zelf betalen?

Bij Thuiswinkel.org krijgen we regelmatig de vraag of een webshop consumenten kan verplichten om voor de retourzendingen te betalen. Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website.

https://www.thuiswinkel.o...jd%20gratis%20moet%20zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rockvee2
Het gaat niet om de retourkosten maar de heenzending.
Pagina: 1