Samsung Tv een fiasco of een zegen

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnicron1
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-09 12:43
Na net 1 1/2 jaar dienst te hebben gedaan ging m'n LG oled tv stuk. in steeds kortere momenten kon je nog tv kijken, waarna het ding met een gillende voeding uitviel en uitbleef.. Dik 1700.-- € betaalt voor een tv die binnen deze tijd al defect is ?

Dan begint het debacle. Op de GL was alles correct aangesloten Glasvezel van Trined en i.c.m. een Neato CI module en een smartcard van de ISP lekker tv kijken....

Doordat we het vertrouwen in LG niet meer hebben, kozen we voor Samsung. Wat een fout !
Het ding is weliswaar 400 euro minder duur, maar nu weten we vermoedelijk ook waarom.
Volgens mij wordt er vanuit de Oostblok landen een import opgezet, waarbij goedkoop ingekochte modellen te koop worden aangeboden, aangezien je als land instellingen slecht 3 opties hebt. Nl, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk ??? De rest van de landen is niet ondersteund en daar zit het euvel volgens mij, want als alles voorheen heeft gewerkt op een Lg, waarom werkt het nu dan weer niet op een Samsung Qled ?

Ja het ding loopt te mekkeren over een incompatibele CI-module, die toch echt wel werkt en dus goed is. Een software issue dus, want ik vermoed dat de modellen voor deze Oostblok markt zijn dicht gespijkerd.

Wie weet een oplossing, want ondanks alle correct ingestelde freq: 304.000 Khz Qam va 256 en een correcte Symbol rate setting van 6875 ( Trined is de ISP), werkt het op deze tv niet, wel op de LG.

Kan er een andere model voor worden aangeschaft ?, Nu kijk een via HDMI1 en een VU-DUO2 maar naar de tv, maar dat is niet wat ik wil.

Modelnummer eindigen op XZG is een duits model, en dat gaat volgens mij nooit werken !
U bent dus gewaarschuwd, voordat u uw geld gaat uitgeven... :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:36

Sharky

Skamn Dippy!

Weet niet waar je besteld/gekocht hebt, maar als er niet bij staat dat het een model betreft voor een andere markt kun je toch gewoon de winkel bellen en zeggen dat je een correct model wilt? Ervan uitgaande dat het niet een daadwerkelijk defect is.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
Volgens mij waarschuwen de meeste webwinkels wel dat je een NL model moet hebben als je een CI-module wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnicron1
Klopt er staat wel ergens vaag iets vermeld, maar toch, Waarom niet compatibele Tv's uit andere landen dumpen op de Nl markt, als je van te voren al weet dat dat nooit zal gaan werken.
Zorg er dan voor dat je een hardware matige oplossing bied. Want dit is duidelijk de markt dicht spijkeren.

Iemand zal ook eens iets illegaals zien.....
En de Ci-Module heeft daar niets mee te maken, want die decodeert alleen maar.
Waar het om gaat is dat je met sommige modellen gewoonweg niet tv kan kijken.
Da's best, maar verkoop ze dan niet hier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnicron1
EN het is geen defect, alles is doorgemeten, alles werkt ook gewoon, je kan alleen geen Nederlandse zenders kijken ?? Waarom kiest men nou voor dit soort hardware matige oplossingen.
Het gebruik van een correcte Neato CI module en smartcard van je ISP garandeert toch dat je al dan niet betaald tv kijkt ?

Mijn advies, gewoon geen Samsung kopen, Want ondanks dat de LG defect is werkt het op die dingen wel.
Met dat spul van Samsung zijn altijd compatibiliteit problemen of ze zuigen je zoals Google, Apple en Microsoft doet leeg met allerlei privacy gerelateerd zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

In deze vorm is dit een rant topic en zie ik de discussiewaarde er niet van in. Ik stel voor een nieuw topic te openen met daarin concrete informatie van merken en types en welk vragen je daarover hebt met betrekking tot het eventueel werkend krijgen. Met betrekking tot buitenlandse modellen leveren en de eventuele nadelen, daar is reeds genoeg over geschreven en jezelf inlezen had je een hoop frustratie kunnen besparen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.