Sorteren in je Prijsalerts

Pagina: 1
Acties:
  • 1.020 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:57
Het is misschien heel basaal, maar ik snap niet hoe de lijst van je prijsalerts op je profielpagina onder het tabje 'wenslijst' gesorteerd staan. Nu ik er zeker 11 heb begin ik het overzicht te verliezen :+
Maar zonder dollen, ik zou het best handig vinden om daar te kunnen sorteren op naam of prijs. Of misschien zelfs categoriseren daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPV
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 15:31

CPV

Nou, ik heb ondertussen hetzelfde probleem en gwzocht of hier iets over bekend was. Niet dus.

Na wat zoekwerk blijken ze gesorteerd te zijn op iets wat "Tweakers ID" heet, wat onderaan in de kenmerken tab staat. Geen idee waar dit ID vandaan komt, misschien van het moment waarop het apparaat in tweakers pricewatch is opgenomen of zo, maar totaal nutteloos voor ons.

Ik zal eens kijken of ik dit ergens onder de aandacht kan brengen.

Kijkt hier iemand van Tweakers mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
De sortering is inderdaad op basis van tweakers-id, het nummer in onze database.

Waar zouden jullie idealiter op willen sorteren? Volledige productnaam? Naam van fabrikant? Huidige prijs? Alertprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
Volledige productnaam zou ik al logischer vinden dan tweakers-id. Dan zouden bijvoorbeeld de TV's in mijn lijstje logisch gegroepeerd zijn. Huidige prijs / alertprijs kan nuttig zijn, maar dat zal ook niet voor iedereen even logisch zijn. Categoriseren op productgroep kan ook werken, al kan ik me voorstellen dat dat moeilijker te realiseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPV

CPV

De productnaam is, zo te zien, goed gestandaardiseerd, dus die lijkt me al voldoende om op te sorteren. Ik wil er wel zeker van zijn, dat ik dan alle "Seagate Expansion" drives bij elkaar krijg.
Als ik sorteercriteria kan kiezen, zijn Alertprijs en huidige prijs misschien ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPV

CPV

Bij nader inzien is de Alertprijs wel handig als de ander sortcriteria niet goed werken. Dan kan ik de Alertprijs als prive tag gebruiken en daarop sorteren. Dan weet ik zeker dat ze op mijn wens gesorteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De lijst lijkt nu ongesorteerd, kan ie gewoon op naam gesorteerd worden. Of op (category, naam)?

Bonuspunten voor het zelf kunnen sorteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqp0z7bdJ7AmuExbmsDdar_vN5I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WRC33DII0Q3Y56yxQhHivPGQ.png?f=fotoalbum_large

Lijst prijsalerts sorteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPV

CPV

Olaf,
een half jaar geleden is dit aangekaart. De lijst blijkt gesorteerd te zijn op een "tweakers-id", waar je dus niets aan hebt.
Jelle heef toen gevraagd wat we zouden willen en sinds dien is het stil gebleven.

Een update van Tweakers zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
CPV schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:54:
Olaf,
een half jaar geleden is dit aangekaart. De lijst blijkt gesorteerd te zijn op een "tweakers-id", waar je dus niets aan hebt.
Jelle heef toen gevraagd wat we zouden willen en sinds dien is het stil gebleven.

Een update van Tweakers zou wel fijn zijn.
De huidige sortering is inderdaad niet ideaal, ik zal even kijken wat we hierin kunnen doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Kick; de wensenlijsten worden nu op productnaam gesorteerd :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:51:
Kick; de wensenlijsten worden nu op productnaam gesorteerd :)
Thx! Zou (category, naam) niet handiger zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat hebben we overwogen, maar dan zou de categorienaam ook ergens getoond moeten worden anders zou het niet expliciet duidelijk zijn waarop gesorteerd wordt. Wegens beperkte UX-capaciteit hebben we dat daarom maar gelaten voor wat het is, en kijken we even aan of sorteren op naam voldoende is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
Ik ben al blij met een duidelijke sortering, bedankt voor de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
d:)b

Eventuele categorisering van de prijsalerts heeft nu geen prioriteit, maar mochten we ooit aan de slag gaan met een algeheel redesign van de wenslijst/prijsalerts dan nemen we deze wens mee. Doe ik dit topic nu op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.