I.v.m. de wens om op begane grond over te stappen op vloerverwarming als hoofdverwarming zit ik te kijken om de bestaande vloer (huidige R=2.5) extra te isoleren.
De situatie lijkt echter wat complex:
Bovenop extra isoleren kan niet door gebrek aan hoogteruimte.
Dit roept de vraag op of er toch iets anders mogelijk is. Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om onder de vloer isolatie aan te brengen?
Al zoekend kwam ik dit tegen:
De situatie lijkt echter wat complex:
- vrijdragende systeemvloer (met genoemde R=2.5 isolatie)
- geen kruipruimte, mogelijk wel geheel of gedeeltelijk iets van vrije luchtspouw (ventilatieroosterjes in geval aanwezig)
- cementdekvloer maar iets van 3cm (nog te meten, in woonkamer met vloerbijverwarming ligt de vloer iets hoger)
- zeer beperkte ruimte om vloer te verhogen
Bovenop extra isoleren kan niet door gebrek aan hoogteruimte.
Dit roept de vraag op of er toch iets anders mogelijk is. Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om onder de vloer isolatie aan te brengen?
Al zoekend kwam ik dit tegen:
Is er ook zoiets voor de particuliere markt?Airofill Innovative Floor Insulation. Zand gecontroleerd in stroken wegzuigen vanaf de voorgevel. Direct per strook vervangen door dragend isolatiemateriaal. Beperkte overlast en bij toepassing bij complete woningblokken tegen concurrerende kosten. Eindelijk warme voeten voor huurders. Ongeïsoleerde vloeren op zand zijn daarmee verleden tijd.