Welke docking?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 13:55
Ik zoek een?
Een hub waarmee ik mijn werklaptop (Elitebook 840 G8) kan aansluiten aan mijn bestaande thuisinrichting qua toetsenbord, muis en scherm, wat momenteel op mijn desktop pc is aangelsloten

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max 250 euro zou toch wel fijn zijn

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Omdat ik in een relatief afgeschermde IT omgeving werk, kan ik geen Work account op mijn thuis PC instellen, en dus geen MS Team of Outlook gebruiken. Ook zijn niet alle systemen te bereiken tenzij ik op mijn werklaptop zit.

Echter vind ik achter een laptopschermpje nogal klein, en ook is het toetsenbord etc nogal onhandig. Nu heb ik al een volledige desktop PC met alles erop en eraan, en lijkt het me handig om mijn werklaptop daaraan te verbinden. Een extra DP kabel van laptop naar mn scherm lukt nog wel, maar ik heb geen zin om elke keer mn muis en keyboard te moeten omwisselen. Bestaat hier een hub oplossing voor?

Beste antwoord (via Basekid op 07-10-2022 08:37)

• JME
  • Laatst online: 14-05 13:47

JME

zeg maar Jamie

Basekid schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:26:
Een extra DP kabel van laptop naar mn scherm lukt nog wel, maar ik heb geen zin om elke keer mn muis en keyboard te moeten omwisselen. Bestaat hier een hub oplossing voor?
Als dat alles is, koop dan een simpel draadloos setje van muis en keyboard. Logitech heeft er een aantal die heel betaalbaar zijn. Hoef je alleen maar de usb ontvanger te wisselen tussen beide systemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
HP heeft voor de EliteBooks een prima Dock, die ook regelmatig op Marktplaats voorbij komt. Let wel: alleen voor de EliteBook en de Z-Book. Op de ProBooks past die niet want de power en Thunderbolt connector zitten daar verder van elkaar. Zoals deze https://www.marktplaats.n...erbolt-3-dock-elite-zbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:23

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Weet je wat ik doe in zo'n geval, hangt natuurlijk af voor hoe lang deze periode is.
Maar ik neem mijn laptop over via AnyDesk en werk zo vanachter mijn computer.

Andere oplossing indien je de vrijheid hebt dit te mogen instellen is het gebruik van extern bureaublad.

Hoef je niet speciaal voor je werklaptop een docking te kopen!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
sypie schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:30:
HP heeft voor de EliteBooks een prima Dock, die ook regelmatig op Marktplaats voorbij komt. Let wel: alleen voor de EliteBook en de Z-Book. Op de ProBooks past die niet want de power en Thunderbolt connector zitten daar verder van elkaar. Zoals deze https://www.marktplaats.n...erbolt-3-dock-elite-zbook
Maar op die docking kan ik mijn PC toch niet aansluiten? Of kan ik zowel de laptop als de pc via DP/HDMI aansluiten op de docking, en dan met 1 kabel naar het scherm?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 14-05 13:47

JME

zeg maar Jamie

Een extra DP kabel van laptop naar mn scherm lukt nog wel, maar ik heb geen zin om elke keer mn muis en keyboard te moeten omwisselen. Bestaat hier een hub oplossing voor?
Als dat alles is, koop dan een simpel draadloos setje van muis en keyboard. Logitech heeft er een aantal die heel betaalbaar zijn. Hoef je alleen maar de usb ontvanger te wisselen tussen beide systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:39

TMV

Where did that damn icon go?!?

Ik gebruik hiervoor de combinatie van de Logitec MX Master 3 + Logitech MX Keys voor, die kun je met 3 verschillende apparaten verbinden met en een druk op de knop schakelen tussen de apparaten. Ook hebben de de Logitech Flow optie in hun software waarmee je automatisch kunt schakelen tussen twee actieve systemen (dit werkt vaak ok, soms niet helemaal lekker). Plus je schaft beide apparaten los aan, dus je hebt al twee ontvangers. Je drukt er één in ie eigen pc, één in je werk laptop en dan ben je er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-05 07:41
Heb je al in het dockingstation topic gekeken? Staan al deze situaties al eens beschreven. Je bent niet de enige met deze vraag.

Om de inhoud in te gaan: game je ook met je pc?
Zo ja, dan wordt het lastig om dit met één apparaat op te lossen, want je hebt displayport over je usb nodig die een gewone pc eigenlijk nooit heeft. Je kan hiervoor een insteekkaart gebruiken.

Game je niet, dan kan je dit gewoon met een DisplayLink dock doen. Werkt met alle apparaten, maar ongeschikt voor low latency gaming.

DisplayLink docks zijn er in diverse merken en soorten. Maar die 250 euro ga er wel grotendeels op kapotslaan. Overigens is er vaak tweedehands wel e.e.a beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05 14:17
Echter vind ik achter een laptopschermpje nogal klein, en ook is het toetsenbord etc nogal onhandig. Nu heb ik al een volledige desktop PC met alles erop en eraan, en lijkt het me handig om mijn werklaptop daaraan te verbinden. Een extra DP kabel van laptop naar mn scherm lukt nog wel, maar ik heb geen zin om elke keer mn muis en keyboard te moeten omwisselen. Bestaat hier een hub oplossing voor?
Ben je niet meer geholpen met een KVM-switch?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik denk dat ik gewoon voor een draadloos toetsenbord en muis met een unifying receiver ga.Extra HDMI kabel in mn scherm, en dat kan ik als ik mn PC gebruik gewoon wegmoffelen.

Stroomkabel stop ik ook wel ergens in een hoekje.
Pagina: 1