Begin deze week wou mijn pc spontaan niet meer booten, na aanzetten ging de cpu fan draaien, maar verder geen beeld. Na het vervangen van een aantal onderdelen (voeding, geheugen hd) uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het probleem in het moederbord zit. Deze was nog geen half jaar oud, dus ruim binnen de 2 jaar garantie termijn.
Zodoende een retour aangemeld bij *webwinkel* en vervolgens op eigen kosten het moederbord retour kunnen sturen. Vervolgens krijg ik onderstaande reactie::strip_exif()/f/image/NBpf6G3YpnPAUoTVP5T08mv4.jpg?f=fotoalbum_large)
Het moederbord is destijds echter gewoon gemonteerd met de meegeleverde schroeven, deze zijn niet glad, zodoende is het logisch dat er op de montage plekken wat "verf" ontbreekt. Naar mijn idee dus zeker geen legitieme reden om mij af te schepen met een dergelijke reactie. Daarnaast geven ze aan dat het "hoogstwaarschijnlijk" een oorzaak is, dat lijkt me per definitie geen argument om een garantie clausule open te breken; gezien het geen feit is maar een vermoeden betreft.
Ben ik nu onredelijk of niet?
tags:
*knip*
Zodoende een retour aangemeld bij *webwinkel* en vervolgens op eigen kosten het moederbord retour kunnen sturen. Vervolgens krijg ik onderstaande reactie:
Helaas moeten we je informeren dat we tijdens de visuele inspectie van het moederbord schade hebben geconstateerd. Dergelijke schade valt onder de noemer “Customer induced damage” ofwel schade toegebracht door de gebruiker en dit valt helaas niet onder de garantie. Het defect wordt dan ook hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de geconstateerde schade.
Het product kan retour gestuurd worden naar je. Ook kan ervoor gekozen worden het product kosteloos en milieuvriendelijk te laten vernietigen.
:strip_exif()/f/image/NBpf6G3YpnPAUoTVP5T08mv4.jpg?f=fotoalbum_large)
Het moederbord is destijds echter gewoon gemonteerd met de meegeleverde schroeven, deze zijn niet glad, zodoende is het logisch dat er op de montage plekken wat "verf" ontbreekt. Naar mijn idee dus zeker geen legitieme reden om mij af te schepen met een dergelijke reactie. Daarnaast geven ze aan dat het "hoogstwaarschijnlijk" een oorzaak is, dat lijkt me per definitie geen argument om een garantie clausule open te breken; gezien het geen feit is maar een vermoeden betreft.
Ben ik nu onredelijk of niet?
tags:
*knip*
[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 06-10-2022 20:22 ]